Deurpanelen vervangen

 
 
 
 
 
Volvo Peter
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Horn
Leeftijd: 67
Berichten: 56
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Deurpanelen vervangen

 · 
Posted: 02.12.2022 - 23:47  ·  #1
Voor de zekerheid een klein vraagje over het demonteren/ monteren van de deurpanelen : als ik deze ga vervangen dan hoef ik toch de stroom niet van de auto af te halen?

Gr,
Peter
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 929
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Deurpanelen vervangen

 · 
Posted: 02.12.2022 - 23:51  ·  #2
Ik zou het wel doen, in je linker deur zit de centrale deur vergrendeling, geen idee of die tot foutcodes kan leiden, maar ik zou het risico niet nemen.
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 711
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Deurpanelen vervangen

 · 
Posted: 03.12.2022 - 08:33  ·  #3
Ja, ik ben door schade en schande (lees: irritatie) er achter gekomen dat als je de accu niet loshaalde dat je in no-times een melding op je dashboard krijgt.

Bij elektrische items gewoon de accu loshalen.
Gummiebeer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 43
Berichten: 136
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: Deurpanelen vervangen

 · 
Posted: 03.12.2022 - 09:10  ·  #4
Alle 4 de deurkaarten zijn hier meerdere malen gedemonteerd en gemonteerd zonder een afgekoppeld accu. Nooit problemen of storingen gekregen.

Maar voor de zekerheid en de gemoedstoestand kun je de accu loskoppelen.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Deurpanelen vervangen

 · 
Posted: 03.12.2022 - 09:34  ·  #5
Voor de zekerheid is het prima idd.. en het kost je hooguit een minuutje extra.
Hoewel ik het niet gedaan heb met ik eerlijk zeggen, maar dat is wel 5 jaar geleden. Ik vond contact uit gewoon voldoende als ik het me correct herinner. Zolang je de boel netjes weer aansluit en dan pas de auto weer op contact zet, zie ik zelf weinig problemeen.

Afgelopen zomer heeft Doeke ook bij mijn huidige auto even het deurpaneel eraf om een issue te onderzoeken en ook toen kan ik me niet zo 123 herinneren dat de accu los ging, maar ik heb geen super goed geheugen..

Zoals gezegd, het kost je weinig moeitje, maar als je de gok wil wagen; 1x ressetten met Vida en weg melding lijkt me, of zie ik dat nu verkeerd?
Veel klusplezier alvast.

(ik moet ook nog het paneel aan de rechterkant doen van mijn huidige kar, enkele clips zijn afgebroken en dat merk je dus af en toe met trilingen tijdens muziek. Maar ik wacht op het voorjaar/zomer als ik buiten ga klussen, de clips heb ik al.. :-)
DJ
 
Selected quotes for multi-quoting:   0