Deurrubbers S60 (En andere kleine puntjes)

 
 
 
 
 
kanariepiet
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 51
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Deurrubbers S60 (En andere kleine puntjes)

 · 
Posted: 17.03.2014 - 16:13  ·  #1
En maar weer een vraagje van mijn kant:
Hoe horen de deurrubbers er uit te zien? (De dunne rubbers die je nog net ziet als de deur dicht is)
Ik heb bij de achterdeuren dat (verrassend) aan alle 2 de deuren ongeveer een 12 cm ontbreekt, maar heb het idee dat de rubber oud en versleten zijn en ze eigenlijk helemaal door horen te lopen.

Er komt geen water langs ofzo, maar nu zit de Volvo nog in de Bovag garantie en zou dan graag alle dingetjes die ik vind gerepareerd hebben.

Tot nu toe onderstaande geconstateerd:
- 1 klapsleutel klikt niet meer dicht, veertje lam?
- Beetje schurend/laag piepend geluid bij volledige stuuruitslag op bv rotonde
- Deurrubbers die volgens mij door moeten lopen
-Achtergordel klikt niet in de bevestiging, maar zit wel gewoon goed vast, maar heel moeilijk los te krijgen, iets wat niet handig is met kids.
- Leer van pookknop die loslaat op de naad, maar dit vervang ik denk ik zelf wel.

Buiten deze kleine puntjes rijdt de auto echt geweldig en verwacht dat we hier ook nog jarenlang plezier van gaan hebben!
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Deurrubbers S60 (En andere kleine puntjes)

 · 
Posted: 17.03.2014 - 16:43  ·  #2
Hoi kanariepiet

Je sleutel is waarschijnlijk niet de veer maar een palletje waar hij op slot valt zeg maar, die is versleten en je kan kijken in het sleutel ombouw topic. Daar staat wel een foto wat je nodig hebt.
Wat betreft je stuuruitslagijzers daar kunnen de rubberen dopjes versleten zijn die daarop zitten. Kijk ook of de band je wielkuipen raakt dat kan al geluid geven nl.
De bevestiging van je riem kun je onder de bank losmaken en 1 van de sloperijen halen.

Succes en veel plezier van je Volvo
kanariepiet
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 51
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Deurrubbers S60 (En andere kleine puntjes)

 · 
Posted: 17.03.2014 - 19:37  ·  #3
Dat van de sleutel ga ik even verder bekijken of dit eenvoudig zelf op te lossen is.

Het ding waar de autogordel ingaat vind ik wel iets voor de garantie evenals de stuuruitslagrubbers.
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Deurrubbers S60 (En andere kleine puntjes)

 · 
Posted: 17.03.2014 - 20:20  ·  #4
Quote door kanariepiet

Dat van de sleutel ga ik even verder bekijken of dit eenvoudig zelf op te lossen is.

Het ding waar de autogordel ingaat vind ik wel iets voor de garantie evenals de stuuruitslagrubbers.


Autogordel in elk geval, maar stuuruitslagrubbers zijn denk ik verslijtdelen.
Ze kosten trouwens geen drol: KLIK

Veel succes en natuurlijk vooral veel plezier en rij-genot met je mooie Volvo!
kanariepiet
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 51
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Deurrubbers S60 (En andere kleine puntjes)

 · 
Posted: 17.03.2014 - 20:32  ·  #5
Aangezien ik de auto nog maar 4 weken heb lijkt het me dat dit nog onder de 6 maanden Bovag garantie valt, lijkt me niet kunnen na 1000 km <_<

En dat plezier en rijgenot komt vast wel goed!!! En sinds de HP speakers erin zitten ook een luistergenot, nu de PA-200 nog en nog een keer een HU-803 en ik ben helemaal blij 8-)

Quote door jjeronimus

Quote door kanariepiet

Dat van de sleutel ga ik even verder bekijken of dit eenvoudig zelf op te lossen is.

Het ding waar de autogordel ingaat vind ik wel iets voor de garantie evenals de stuuruitslagrubbers.


Autogordel in elk geval, maar stuuruitslagrubbers zijn denk ik verslijtdelen.
Ze kosten trouwens geen drol: KLIK

Veel succes en natuurlijk vooral veel plezier en rij-genot met je mooie Volvo!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0