Deurslot V70 Classic

Opent niet met sleutel

 
 
 
 
 
V_Ollie
 
Avatar
 
Subject:

Deurslot V70 Classic

 · 
Posted: 22.05.2014 - 16:40  ·  #1
Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een V70 uit 2000 Classic (2.4 20V) en nieuw op dit forum! Geweldige ervaring om V70 te rijden na een Peugeot 205 :'(

Slechts 1 afstandbediening van de 2 werkt matig tot niet.Ik dacht hem met de sleutel te openen. Blijkt het slot helemaal niet te reageren. Hij gaat zelfs niet aan de bestuurderportier open; en ook niet centrale openening. Op slot gaat hij ook niet met de sleutel. Geen respons, ook niet een klikje of electronsh geluid.
Verder zitten er geen sloten op, ook niet aan de bijrijders kant of achterklep.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn dat het slot niet reageert?

Dank en groet!
Tommy01
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Leeftijd: 41
Berichten: 25
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Batterij afstandsbediening

 · 
Posted: 13.07.2014 - 22:53  ·  #2
Ook bij mij werkt het deurslot niet. Als je echter beide afstandsbedieningen van een nieuwe batterij voorziet, vermoed ik dat ze weer tot leven komen. Wel was de ontvangst ervan nooit heel denderend, je moet echt dichtbij de voordeur staan wil hij reageren.
Origineel zit er een 2016 knoopcel in de afstandsbediening, maar een 2025 is met wat duwen ook pas te maken. Als er al een 2025 inzat, past de 2016 meestal niet meer.

Als noodoplossing kun je ook de kofferbak openen en daarvia een achterdeur en via de achterdeur een voordeur. De kofferbak heeft namelijk een klepje in de balk boven het kenteken wat je open kan klappen, waaronder het kofferbakslot verstopt zit. Het scharniertje hiervan zit onderaan en als het klepje open is kan je de sleutel recht van achter in het slot steken. Het klepje zit niet in het midden, maar ongeveer boven het 2e streepje van de kentekenplaat.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Deurslot V70 Classic

 · 
Posted: 13.07.2014 - 22:57  ·  #3
Quote door Tommy01

De kofferbak heeft namelijk een klepje in de balk boven het kenteken wat je open kan klappen, waaronder het kofferbakslot verstopt zit. Het scharniertje hiervan zit onderaan en als het klepje open is kan je de sleutel recht van achter in het slot steken.


als je geluk hebt zit hier een slot in..niet altijd aanwezig hoor....

haal de binnenbekleding eens los en controleer de stekkers etc. even.
mocht het niet tot leven komen heb ik ze van stuurkant nog wel voor je liggen.

succes.
vijf punt twintig
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidplas
Leeftijd: 64
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Deurslot V70 Classic

 · 
Posted: 05.08.2014 - 19:01  ·  #4
Bij mijn S70 van '98 had ik een soortgelijk probleem. Bij openen via de sleutel ging alles van het slot, bij sluiten enkel de bestuurdersdeur. Op de afstandsbediening reageert het helemaal niet. Vanmiddag na bijna eindeloos gepuzzel het slotmechanisme vervangen. Hier een hele tijd mee zitten klooien, om het pinnetje van de sleutel in het plaatje met gaatje te pielen. Uiteindelijk is het gelukt en werkt alles naar behoren op de sleutel. Zelfs de kofferbak gaat weer op de centrale vergrendeling. Via de afstandsbediening nog steeds niets, dus daarom gelijk een vraagje: kan er een universeel plug-and-play systeem worden ingebouwd? Groet Henk
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Deurslot V70 Classic

 · 
Posted: 05.08.2014 - 19:20  ·  #5
Er zijn inderdaad van die universele setjes, en dat werkt prima. Heb ik er ook in zitten. Gekocht bij carstyle in elst. Enige electronica kennis is wel handig met inbouwen.
vijf punt twintig
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidplas
Leeftijd: 64
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Deurslot V70 Classic

 · 
Posted: 06.08.2014 - 14:46  ·  #6
Dan begin ik er niet eens aan. Een lampje indraaien gaat nog net, evenals de radio aansluiten, Maar ik ga niet aan de electrische installatie klooien, daar heb ik geen kaas van gegeten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0