Hoi.. niet veel Belgen hier te zien..
Toch maar eens horen wat jullie ervan vinden.
Betreft S80 2.0D (100 kW) van 2010.
Al een tijdje probleem dat de centrale vergrendeling het laat afweten van de chauffeursdeur.. T.t.z. er zit wel ietsje van beweging in het topje bij openen/sluiten van andere deuren, maar onvoldoende om deur werkelijk te openen of te sluiten. Bij laatste onderhoud, meldde mij dat dit onderdeel +/- €150 zou kosten om het motortje te vervangen, maar toen ik even doorvroeg en ze het goed nakeken, werd het al €310 enkel het slot/motor.. Heb maar beslist om even te wachten, met de idee om te zien of dit niet "efficiënter" kon hersteld worden... Na een tijd vertoonde ook de passagiersdeur exact hetzelfde euvel, dus dat wordt al €620 + werkuren in de garage... Motief meer om naar een andere oplossing te zoeken.. Nu, ik ben niet de aller-onhandigste, doch ik kijk er wel tegenop om de hele zaak open te gooien, en na een hoop werk en gepruts toch met hangende pootjes richting garage te moeten trekken. Ik heb de wagen bijna elke dag nodig, dus als ik eraan begin, moet er een aanzienlijke kans op succes zijn. Daarom: heeft er hier iemand ervaring hiermee, en kan/wil hij een aanduiding geven over wat er precies aan de hand kan zijn, en hoe ik best te werk ga, om dit niet zo belangrijke comfortprobleempje uit de wereld te kunnen helpen?
Tevens is mijn auto toe aan onderhoud, en met 167000 km is de distributieriem ook aan de orde, zegt men mij. Ook iets van een €600. Klopt dit met jullie ervaring? Zijn er goede en betrouwbare alternatieven die tevens een groot onderhoud en airco-onderhoud zouden kunnen uitvoeren, niet te ver van de Belgische grens, werk in Antwerpen... Alvast bedankt!
Toch maar eens horen wat jullie ervan vinden.
Betreft S80 2.0D (100 kW) van 2010.
Al een tijdje probleem dat de centrale vergrendeling het laat afweten van de chauffeursdeur.. T.t.z. er zit wel ietsje van beweging in het topje bij openen/sluiten van andere deuren, maar onvoldoende om deur werkelijk te openen of te sluiten. Bij laatste onderhoud, meldde mij dat dit onderdeel +/- €150 zou kosten om het motortje te vervangen, maar toen ik even doorvroeg en ze het goed nakeken, werd het al €310 enkel het slot/motor.. Heb maar beslist om even te wachten, met de idee om te zien of dit niet "efficiënter" kon hersteld worden... Na een tijd vertoonde ook de passagiersdeur exact hetzelfde euvel, dus dat wordt al €620 + werkuren in de garage... Motief meer om naar een andere oplossing te zoeken.. Nu, ik ben niet de aller-onhandigste, doch ik kijk er wel tegenop om de hele zaak open te gooien, en na een hoop werk en gepruts toch met hangende pootjes richting garage te moeten trekken. Ik heb de wagen bijna elke dag nodig, dus als ik eraan begin, moet er een aanzienlijke kans op succes zijn. Daarom: heeft er hier iemand ervaring hiermee, en kan/wil hij een aanduiding geven over wat er precies aan de hand kan zijn, en hoe ik best te werk ga, om dit niet zo belangrijke comfortprobleempje uit de wereld te kunnen helpen?
Tevens is mijn auto toe aan onderhoud, en met 167000 km is de distributieriem ook aan de orde, zegt men mij. Ook iets van een €600. Klopt dit met jullie ervaring? Zijn er goede en betrouwbare alternatieven die tevens een groot onderhoud en airco-onderhoud zouden kunnen uitvoeren, niet te ver van de Belgische grens, werk in Antwerpen... Alvast bedankt!