Deursloten & Distributieriem

Haperende sloten van beide deuren vooraan

Geert929
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Deursloten & Distributieriem

· 
Posted: 17.07.2016 - 16:37  ·  #1
Hoi.. niet veel Belgen hier te zien..
Toch maar eens horen wat jullie ervan vinden.
Betreft S80 2.0D (100 kW) van 2010.
Al een tijdje probleem dat de centrale vergrendeling het laat afweten van de chauffeursdeur.. T.t.z. er zit wel ietsje van beweging in het topje bij openen/sluiten van andere deuren, maar onvoldoende om deur werkelijk te openen of te sluiten. Bij laatste onderhoud, meldde mij dat dit onderdeel +/- €150 zou kosten om het motortje te vervangen, maar toen ik even doorvroeg en ze het goed nakeken, werd het al €310 enkel het slot/motor.. Heb maar beslist om even te wachten, met de idee om te zien of dit niet "efficiënter" kon hersteld worden... Na een tijd vertoonde ook de passagiersdeur exact hetzelfde euvel, dus dat wordt al €620 + werkuren in de garage... Motief meer om naar een andere oplossing te zoeken.. Nu, ik ben niet de aller-onhandigste, doch ik kijk er wel tegenop om de hele zaak open te gooien, en na een hoop werk en gepruts toch met hangende pootjes richting garage te moeten trekken. Ik heb de wagen bijna elke dag nodig, dus als ik eraan begin, moet er een aanzienlijke kans op succes zijn. Daarom: heeft er hier iemand ervaring hiermee, en kan/wil hij een aanduiding geven over wat er precies aan de hand kan zijn, en hoe ik best te werk ga, om dit niet zo belangrijke comfortprobleempje uit de wereld te kunnen helpen?
Tevens is mijn auto toe aan onderhoud, en met 167000 km is de distributieriem ook aan de orde, zegt men mij. Ook iets van een €600. Klopt dit met jullie ervaring? Zijn er goede en betrouwbare alternatieven die tevens een groot onderhoud en airco-onderhoud zouden kunnen uitvoeren, niet te ver van de Belgische grens, werk in Antwerpen... Alvast bedankt!
kefke
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Deursloten & Distributieriem

· 
Posted: 17.07.2016 - 19:15  ·  #2
In Etten leur Tempelaars Autoschade doet al het onderhoud aan mijn auto's bel hem eens om prijsopgave kun je zeggen dat je nummer hebt van Kevin
Maestro12
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2016 - 12:25  ·  #3
Heb zoiets ook gehad bij mijn v70.
Bij mij heeft het geholpen om de binnenbekleding eraf te halen, heel de slotsectie (overvloedig) in te spuiten met teflon spray en tijdens het spuiten regelmatig het slot handmatig te bewegen, ben nu weer 2 maanden verder en tot nu geen problemen meer gehad en dat met 10 minuten werk.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 18.07.2016 - 13:22  ·  #4
staat er in vida misschien een foutmelding? Je kan dan zien of het mogelijk het motortje is of dat het de aansturing is. Of natuurlijk een mechanisch probleem
Ronnie
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.07.2016 - 21:51  ·  #5
Ik heb ook een 2.0D maar dan in een V70 , de distributieriem moet bij mijn auto op 240000 kilometer worden vervangen. Ik heb het net laten doen bij 230000, een lekker idee zo vlak voor de vakantie.
Met de centrale vergrendeling heb ik gelukkig geen ervaring. ..
Geert929
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2016 - 23:57  ·  #6
Quote door kefke

In Etten leur Tempelaars Autoschade doet al het onderhoud aan mijn auto's bel hem eens om prijsopgave kun je zeggen dat je nummer hebt van Kevin

Doe ik...!
Geert929
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.07.2016 - 00:05  ·  #7
Quote door Maestro12

Heb zoiets ook gehad bij mijn v70.
Bij mij heeft het geholpen om de binnenbekleding eraf te halen, heel de slotsectie (overvloedig) in te spuiten met teflon spray en tijdens het spuiten regelmatig het slot handmatig te bewegen, ben nu weer 2 maanden verder en tot nu geen problemen meer gehad en dat met 10 minuten werk.

Moet ik inderdaad dringend eens proberen...
Ik tracht volgende week!
Geert929
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.07.2016 - 00:07  ·  #8
Quote door The_ike_master

staat er in vida misschien een foutmelding? Je kan dan zien of het mogelijk het motortje is of dat het de aansturing is. Of natuurlijk een mechanisch probleem

Neen, geen foutmelding toen hij werd uitgelezen.
Geert929
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.07.2016 - 00:10  ·  #9
Quote door Ronnie

Ik heb ook een 2.0D maar dan in een V70 , de distributieriem moet bij mijn auto op 240000 kilometer worden vervangen. Ik heb het net laten doen bij 230000, een lekker idee zo vlak voor de vakantie.

240.000 km lijkt me wel vrij lang. De garagist leek me vrij zeker dat 180.000 het normale tijdstip is om hem te vervangen...
Ik tracht dit verder bevestigd te zien.
Geert929
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.09.2018 - 18:51  ·  #10
Quote door Geert929"]
[quote="Ronnie

Ik kan ondertussen idd. bevestiggen dat de distributieriem inderdaad op 240k km dient te worden vervangen, althans volgens het Volvo voorschrift.
Mijn S80 2,0D 100kW heeft er ondertussen 218k km opzitten, en gezien ik er nog de winter zonder zorgen wil mee doorkomen (ja, ik overweeg de aankoop nieuwe wagen; ik weet het: deze is niet eens halfweg zijn levensduur), denk ik dat het zinvol is deze kortelings te laten vervangen.
Nu zie ik dat dit qua onderdelen een peulschil kost - €87 (https://www.autodoc.be/gates/7277987), maar het werk deskundig laten uitvoeren is minder evident.
In Nederland is er meer Volvo-appetijt en wordt er meer geadverteerd met competentie inzake Volvo onderhoud.
Ik sta open voor suggesties inzake adres (niet al te ver vanuit Antwerpen, bvb. Breda/Tilburg, ofwel Luik => Maastricht) of waar correct en deskundig wordt gewerkt en waar men deze klus zou willen uitvoeren, ook als ik de onderdelen reeds heb, voor een redelijke prijs.
Alvast bedankt.

Inzake mijn problemen met de sloten van beide voordeuren. Ik heb op eBay voor beide een recuperatieslot gekocht (110 en 100 euro) en deze dan zelf samen met een meer ervaren vriend gemonteerd. Ik moet zeggen dat dit geen eenvoudige klus was, zonder hulp van een 'how to' (er is weinig beschikbaar op YT voor de S80-2), puur op "we zien het wel terwijl we het uit elkaar halen.." Eerlijk gesteld, het heeft de eerste keer meer dan 5 uur gekost, voor alles uiteen was en terug in elkaar. Het is een ingewikkelde puzzel, en als er dan een plastic bevestiging sneuvelt, wordt het verre van eenvoudiger. Maar het is gelukt, mits volharding en de nodige tijd en kalmte.. Dat wilde ik er nog even bij vertellen.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.09.2018 - 05:56  ·  #11
Als Nijmegen niet te ver is voor je, ben je welkom voor de distributie. Wel met de voorwaarde dat ik gen garantie geef op de onderdelen die jij zelf meebrengt.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 01.10.2018 - 02:56  ·  #12
Als Goos (bij Breda) de uitbreiding voltooid heeft zal hij vast plaats voor je kunnen maken, maar voorlopig plant hij nog zo'n 6 weken vooruit, omdat de beste man maar 24 uur in een dag aantreft.

Selected quotes for multi-quoting:   0