Is deze S60 iets?

Misschien bekende?

 
 
 
 
 
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 10:56  ·  #46
Hmmm.....ook wel eens naar gekeken zo'n Avensis.
Die ik heb gereden brandde ook het motorlampje en motor leek wat onregelmatig te lopen. Vond ik best wel een tegenvaller voor een kwaliteitsproduct als Toyota.
Heb zelf ooit een Honda Accord gehad. Nieuw gekocht in 2005. Een 2.0 Sport met handbak. Heb deze bijna 9 jaar gehad en over de 3 ton mee gereden.
Als je het dan over Japanners hebt, zo'n Accord rijdt echt 1000 keer beter. Qua wegligging en zitpositie goed vergelijkbaar met een BMW 3 serie. De K series motor van Honda is zo'n beetje de fijnste 4 cilinder die je kan kopen en is echt onverwoestbaar, wat dat betreft zelfs beter dan de Volvo 5 cilinder. Er zijn mensen in de VS die hebben er 500.000 mijl mee gereden zonder enig probleem! Deze motoren lopen als een turbine zo mooi en moet je zelf een keer ervaren.
Ik heb met de mijn zoals gezegd meer dan 3 ton gereden en totaal geen onkosten aan gehad. Alleen maar de gewoonlijke beurten en banden. Alles was nog origineel, zelfs de accu. Remschijven heb ik pas de eerste keer moeten vervangen bij 280.000km!
Dat was dus ook het domste wat ik in mijn leven als autobezitter heb gedaan. Deze Accord verkopen. Eenmaal over de 3 ton zat de koppeling eraan te komen en ik wilde een keer wat anders. Toen een nieuwe Peugeot 208 want wilde ook iets compacters. Nou, grootste fout ooit. Heb in de eerste maand dat ik dat ding had meer bij de garage gestaan als met die Accord in 9 jaar. Haha, natuurlijk niet zo moeilijk want kwam met de Accord alleen voor beurten bij de dealer. Maar echt, geloof in de eerste maand alleen al 4 keer bij de garage geweest met allerhande vreemde storingen. In de eerste week alleen al is me 3 keer het multimedia systeem helemaal uitgevallen en ging spontaan de achterklep open op de snelweg.
Zo'n Accord is dus echt wel een aanrader. Zit ook kwalitatief veel beter in elkaar dan een Avensis die in Engeland is gebouwd (Accord in Japan) en rijdt stukken beter. Nadeel is wel dat je bij de Accord de kwaliteit en betrouwbaarheid terug ziet in de vraagprijzen want die zijn enorm hoog. Je ziet Accords uit 2003 met tegen de 3 ton aangeboden worden voor tegen de 4000 euro en dat vind ik knap prijzig voor deze km.standen en bouwjaar.
Maar, om eerlijk te zijn zit ik ook nog weleens te kijken naar zo'n Accord. Maar dan bouwjaar 2008 of jonger omdat dat het nieuwere model is.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 11:03  ·  #47
Eigenlijk zijn dat ook meteen de 3 auto,s die het overwegen waard zijn. Niet te groot, toch een betrouwbaar product en niet al te traag.
Wat ik van de Accord dan weer hoor is dat ze niet vaak bij de garage staan maar als ze er staan dat de onderdelen ook meteen de hoofdprijs kosten.
En qua benzine maakt het niet zo veel uit, ik woon vlak bij de Duitse grens en tank alleen maar 98 of premium brandstof.
De Accord is trouwens in aanschaf wel erg duur/gewild.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3775
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 11:16  ·  #48
Klopt, de Accord is natuurlijk ook rete goed. Op mijn shortlist stond de Accord toen ook, maar de Avensis die ik had stond toen ineens in de buurt te koop (achteraf gezien had ik beter kunnen wachten op een geschikte Accord). De Accord is idd wel vaak wat duurder. En Honda staat natuurlijk bekend om zijn goede/sportieve wegligging (al vond ik die bij de Avensis ook niet verkeerd, in vergelijking met een Volvo).
Slijtagedelen zijn overigens niet perse duurder hoor bij Japanners (remmen, dempers etc.).
Nog een aanrader: Subaru Legacy, zuipt alleen wel redelijk veel ;)
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 11:23  ·  #49
Ook de legacy is er alleen maar als 4 traps automaat.
Leuke auto, maar inderdaad dat zuipen is geen pluspunt.
:)
Appeltje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 240
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 12:41  ·  #50
Hallo Klaas, hoop dat het snel weer beter gaat. Zou een auto importeren vanuit Duitsland misschien een mogelijkheid zijn?
Wel goed opletten natuurlijk, ook meer keuze. Zelf had ik eerder een Mitsubishi Carisma 1.9DID, vond ik al bijna een Volvo omdat die ook in Born was gemaakt. Veel succes.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 14:54  ·  #51
Quote

Slijtagedelen zijn overigens niet perse duurder hoor bij Japanners (remmen, dempers etc.).


Dat kan ik alleen maar bevestigen.
Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n goedkope auto gehad qua onderhoud. Er gaat simpelweg gewoon niets stuk. Ook geen draagarmen, stabilisatorstangen, schokbrekers etc. En, olie en filters zijn niets duurder dan bij andere merken.
Wil je een peperdure auto qua onderhoud? Dan moet je eens voor de lol een Franse auto gaan rijden. Bij mijn vorige C5, 1 fatsoenlijke band kostte alleen al bijna €200,- omdat ze er zo'n aparte energiezuinige maat op hadden gezet. 225/55R16 of zoiets. 1 verstuiver stuk? Kosten bijna €300,- per stuk. Eolysevloeistof op? Pech gehad want PSA schrijft dan voor dat je meteen je complete roetfilter ook dient te laten vervangen. Resetten van het Eolysesysteem lukt namelijk niet meer voordat je eerst je roefilter hebt vervangen. Tja, zo verdienen dit soort fabrikanten goud geld.
Ik zou zelf ook wel weer een Honda Accord willen hebben. Alleen, ze zijn uiterst schaars en daarbij ook nog eens gewild waardoor de prijzen hoog blijven.
Bij Volvo krijg ik voor hetzelfde geld dan gewoon meer auto. En laten we eerlijk zijn, Volvo is ook bepaald niet slecht qua kwaliteit.
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 17:49  ·  #52
Ach voor een lekker ouderwetse 4 traps valt ook wel iets te zeggen.
Liever de "ouwe" Volvo van een collega met zn 4 traps automaat dan onze gloedjenieuwe lease Seat waarvan de 7 traps nooit kan beslissen welke van de 7 hij er es in zal gooien. Die gekke Volvo gaat trouwens doodleuk bij de 210 eens door naar de 4 :)
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 18:37  ·  #53
Mijn vorige auto C5 met 4 traps automaat was niet van het lerende soort.
De kickdown zo lui als wat.
Trapte ik het gas in om in te voegen bleef die lekker in de versnelling hangen.
Of ik moest hem al in de sportstand zetten, maar dan had ie niet in de gaten dat ie af en toe ook op kon schakelen als ik het gas lifte.
De Volvo kon ik met het gaspedaal laten schakelen en wist ook wanneer het wat sneller of juist niet moest.
Vandaar de aversie tegen een ouderwetse 4 traps automaat.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3775
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 19:26  ·  #54
Dat heeft niet zozeer te maken dat het een 4-traps automaat is, maar gewoon hoe de besturing van de automaat is uitgevoerd. De Swift van mijn vriendin heeft ook een ouderwetse automaat, een 4-bak, maar die kan ik precies laten schakelen op de momenten wanneer ik wil.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3217
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 21.01.2021 - 22:46  ·  #55
Mijn schoonvader had zo'n Avensis. Ook niet mijn auto hoor, inderdaad je zit er vrij hoog en ik zat er niet lekker in.
Hij heeft nu een V70N omdat mijn S60 toch wel lekker rijdt en zit.
Automaat van mijn S60 vind ik ook weer helemaal 3 keer niks, zo persoonlijk allemaal.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 23.01.2021 - 12:41  ·  #56
Ik heb vandaag in een Avensis en een Accord gereden.

Avensis:
https://www.autowereld.nl/toyo…tails.html

Mijn neefje werkt hier dus ik kon zo een proefritje maken, de auto stond wel al een jaartje stil.
De auto was lekker stil, comfortabel, en de stoel hoogte was goed in te stellen.
De zijsteun van de stoel was erg goed, maar ik had het idee dat het boven die zijsteun ophield met stoel zijn.
Wat me echter het meeste stoorde was het doodse gevoel in het sturen op de snelweg. Rechtuit kun je rustig het stuur een paar cm heen en weer bewegen zonder dat er iets gebeurt. Toen ik de auto parkeerde nog even gekeken of er geen speling op zit maar de banden sturen wel mee, maar het is gewoon minimaal.
Deze kan dus van de lijst af, daar ga ik niet aan wennen.

Accord
https://www.autowereld.nl/hond…tails.html

Deze Accord staat bij een bedrijf in Stadskanaal wat op de terugweg was dus meteen maar even gekeken.
Proefritje was geen probleem.
Beetje dun stuurtje, en zowel de radio als de climate controll zitten in 1 schermpje. Dat is even zoeken.
De zit is lekker laag en de stoelen zitten heerlijk.
Dan het rijden, in eerste instantie dacht ik dat de automaat in sportstand stond omdat ie een beetje laat opschakelde. Later bleek dit wel mee te vallen omdat ik even moest wennen aan het sturen van de automaat met het gaspedaal.
De wegligging, het stuurgevoel was echter vele malen beter, veel communicatiever. Je voelt alles wat er gebeurt zonder dat dit hinderlijk wordt. Stil is deze ook, de deuren sluiten met een degelijke "klonk" en het motorgeluid klinkt niet zo blikkerig als de Avensis.
Deze Accord stond op Westlake banden, dus dat is wel jammer want daar zat ook wat onbelans, cruise control zat er ook niet op.
Dus qua rijden is de Accord echt vele malen beter dan de Avensis. Misschien zelfs wel beter dan een S60.
Alleen wel prijzig.
Ik blijf lekker doorsparen voor de juiste auto.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 23.01.2021 - 19:44  ·  #57
De accord is er ook met een premium audio systeem met navigatie in een. Dat was voor zijn tijd revolutionair modern. Daar kun je ook je iphone op aansluiten met een usb en bedienen vanaf het stuur. En dit audio systeem heeft ooit een prijs gewonnen voor beste af fabriek audio systeem. Dus als je dan toch voor een accord gaat....
En duur in aanschaf is ook weer meer bij verkoop, dus uiteindelijk maakt het niet uit. En waarschijnlijk heb je ook minder afschrijving, heb je dat ook al verdiend.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 23.01.2021 - 20:18  ·  #58
Zou dat nog nadien in te bouwen zijn.
Te upgraden?
Want een Accord is al zeldzaam dus zoeken naar eentje met die premium audio is moeilijk.
En hoe herken je het?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 23.01.2021 - 22:35  ·  #59
Op het rechtopstaande paneeltje voor de versnellingspook staat “premium audio system”. En in de middenconsole zit een groot scherm van de navigatie.
Ik vraag me af of het een beetje te doen is om het achteraf in te bouwen. Zal veel werk zijn.
Maar ik zie ook lui die in een bmw een idrive navigatie inbouwen, dat is echt een klus! Dus alles kan.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 23.01.2021 - 22:40  ·  #60
Quote door Klaas76

Zou dat nog nadien in te bouwen zijn.
Te upgraden?
Want een Accord is al zeldzaam dus zoeken naar eentje met die premium audio is moeilijk.
En hoe herken je het?


Wat een fijne auto's zijn dat hè! Zo enorm ondergewaardeerd in Europa. Toen ik de Accord had liet ik een keer een collega in mijn Accord rijden. Die collega had zelf een BMW 320i uit hetzelfde bouwjaar (2005). Hij was zo onder de indruk van mijn Accord dat hij een paar maanden later zijn BMW 320i van slechts 2 jaar oud heeft ingeruild op een Accord van een jaar oud.
Het premium sound system stelt trouwens weinig voor in de Accord in de zin van dat het niets meer is dan het standaard audio systeem uitgerust met een in-dash 6 cd-wisselaar.
De uitvoering die jij reed, een 2.0 Comfort, heeft trouwens maar 4 luidsprekers. En dat maakt wel een groot verschil.
De mijne was een 2.0 Sport, de 77-rf-dt (ook een zwarte en inmiddels geëxporteerd) en vanaf die uitvoering krijg je 6 luidsprekers. Het is een Alpine systeem en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n goed standaard geluidsysteem ervaren dan deze. Ik kan me nog herinneren hoe heerlijk het was op de Autobahn met een vaartje van 150 à 160km/h muziek te luisteren. Echt een enorm volle klank, goed doorkomende hoge tonen en een hele goede bas. Je moet weten dat zo'n Accord ook bij hoge snelheden gewoon fluisterstil blijft. En geen rammelende luidsprekers of bekleding als je de audio vol open zet zoals bij 9 van de 10 auto's.
Zoals jij het ervaren hebt, de deuren die vallen met een mooie doffe plof dicht. De hele auto voelt aan als uit graniet gehouwen.
De motor draait vrijwel trillingsvrij door de balansassen die dit blok heeft. Schakel bij 120km/h maar eens terug in de 4 als je een keer een Accord met een handbak test. Het geluid, tenminste als je al wat hoort, wordt hoger qua toon en je moet echt kijken op de toerenteller in welke versnelling je zit. De versie met de handbak vind ik overigens het fijnst. Honda handbakken zijn van een precisie die je echt bij geen enkel merk tegen komt. Het zijn bakken met hele korte slagen en echt klik-klak.
Als ik jou was zou ik wel echt voor minimaal een Sport uitvoering gaan. Je krijgt dan ook cruise control, automatische ruitenwissers, een mooiere half leren half stof bekleding, een met leer bekleed stuurwiel (ik zie dat in de Accord Comfort die jij reed een met leer bekleed stuurwiel zit, dit is niet standaard en moet later zijn toegevoegd) en pook, 16inch wielen, en zoals gezegd een audio met 6 luidsprekers erbij. Vooral cruise control moet je eigenlijk wel hebben in zo'n auto.
Als je er 1 aanschaft, zet er dan wel direct een stel goede merkbanden op en laat de boel goed balanceren en uitlijnen. Dat maakt zo'n verschil! Zo'n auto moet gewoon sporen als een trein. Met de mijne reed ik weleens in Duitsland 's avonds over de 200km/h en werkelijk, daar merk je niets van in zo'n auto.
Ik durf hier rustig te beweren dat deze Accord in zijn tijd de beste D-segmenter was op de Europese markt.
Voordat ik de Accord kocht ook proef gereden in een Mercedes C-klasse en een Audi A4. Deze 2 konden in de verste verte niet tippen aan de kwaliteit en het rijgenot van de Accord. En dan gaan we het niet hebben over een VW Passat of Mondeo want dat is echt 2 klasses minder.
Hoe goed een S60 mij ook bevalt, de heerlijke 5 cilinder sound is super, helaas moet ik beweren dat ook deze niet kan tippen aan de Accord.
Maar goed, niet teveel reclame maken voor Honda. We zitten hier immers op een Volvo forum.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0