diagonaal geluid

niet goed werkende radio

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

diagonaal geluid

 · 
Posted: 06.12.2016 - 17:54  ·  #1
Toen ik mijn Volvo verleden maand ophaalde was 1 van de eerste dingen de oude radio eruit halen (HU 1205) en een HU650 op de kop getikt en ingebouwd.
Radio doet het goed, geen probleem. Maar op een gegeven moment toch een raar gevoel.
Balans naar rechts gedraaid , geluid rechtsvoor en links achter, met de fader hetzelfde probleem , steeds diagonaal.
De originele stekker zit er achter in , er is niet aan de bedrading iets gedaan ofzo.

Zou dat een defect van de radio kunnen zijn? Of is via de computer de luidspreker indeling te bepalen? Ik hoorde van iemand dat er misschien een aparte versterker in moet en dat het dan goed zou zijn. Maar dat s volgens mij alleen bij de HU850 het geval.

Raar dus, hopelijk herkend iemand dit probleem.
Ufovolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drenthe
Berichten: 113
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: diagonaal geluid

 · 
Posted: 06.12.2016 - 21:11  ·  #2
Het zou me niets verbazen als de luidspreker-aansluitingen van de 1205 afwijken van de 650, ondanks dat de stekker hetzelfde lijkt.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: diagonaal geluid

 · 
Posted: 06.12.2016 - 22:26  ·  #3
Quote door Ufovolvo

Het zou me niets verbazen als de luidspreker-aansluitingen van de 1205 afwijken van de 650, ondanks dat de stekker hetzelfde lijkt.


Oorspronkelijk heeft er een 650 of 850 ingezeten, auto is van 2005, volgens mij werd de HU1205 toen niet meer geleverd. Maar mocht het stekkerblok niet kloppen, is er dan een verloop of kan herbedraad worden?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: diagonaal geluid

 · 
Posted: 09.12.2016 - 10:42  ·  #4
Moet een radio die vervangen is wellicht worden aangemeld bij de computer?
Alleen de display geeft licht , de knoppen niet , en de stuurwiel bediening doet het ook niet.
En kan een HU 650 eventueel een middenspeaker (dashboard) aansturen of is daar een versterker voor nodig?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: diagonaal geluid

 · 
Posted: 09.12.2016 - 19:28  ·  #5
Ik vermoed dat de bedrading achter verkeerd zit.
Dat het aan de radio ligt, lijkt me sterk.
En een centerspeaker, daar heb je een HU-850 voor nodig, met bijbehorende versterker.
Meerwaarde ?
Niet echt.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: diagonaal geluid

 · 
Posted: 19.12.2016 - 17:01  ·  #6
Maar moet een radio die vervangen is worden aangemeld op de boordcomputer? De knoppen zijn nl. niet verlicht en het display is " blokkerig" verlicht.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: diagonaal geluid

 · 
Posted: 19.12.2016 - 18:41  ·  #7
Is meestal software, dus zou mee moeten vallen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0