Dieselverstuivers testen

 
 
 
 
 
Hano1963
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 61
Berichten: 104
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Dieselverstuivers testen

 · 
Posted: 24.08.2015 - 17:24  ·  #1
Mijn D5 staat nogal te trillen en te schudden. Motorsteunen zijn allemaal recent vervangen. Het zouden misschien de verstuivers kunnen zijn. Ik krijg geen foutmeldingen. Iemand een idee hoe je de verstuivers kunt testen? Ik las ergens iets over dat Vida de waardes kan uitlezen? Ik belde vandaag met Diesel Buchli maar schrok enorm van de kosten die aan zo,n test verbonden zijn.
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Dieselverstuivers testen

 · 
Posted: 24.08.2015 - 18:12  ·  #2
Xbee toevoegen aan de diesel bij elke tankbeurt. Maar das mosterd na de maaltijd als je verstuivers slecht zijn...
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Dieselverstuivers testen

 · 
Posted: 24.08.2015 - 18:48  ·  #3
Een ding weet je wel zeker bij diesel buchli . dat ze als nieuw zijn wanneer je ze terug krijgt .
Goede ervaring mee , de verstuivers die ik laatst heb laten doen waren voor een tractor , maar die verschillen niet met die van de auto .
Hano1963
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 61
Berichten: 104
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Dieselverstuivers testen

 · 
Posted: 24.08.2015 - 20:33  ·  #4
Dank jullie wel. De vraag blijft of het mogelijk is om met Vida Dice de verstuivers te testen. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden. Waar ik vandaag naar toe belde, rekende al een paar honderd euro om te testen.
Het schudden en trillen van de D5 kan vreselijk veel oorzaken hebben. Ik probeer gewoon 1 voor 1 te elimineren. Dus eerst motorsteunen en verstuivers en als dat het niet is weer verder zoeken.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Dieselverstuivers testen

 · 
Posted: 24.08.2015 - 22:24  ·  #5
Quote door Hano1963

Dank jullie wel. De vraag blijft of het mogelijk is om met Vida Dice de verstuivers te testen. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden.


Ja, er zit een injectortest bij VIDA/DiCE. De betrouwbaarheid daarvan wordt door sommigen echter nog wel eens in twijfel getrokken. Je ziet daar de hoeveelheid diesel die wordt bijgeregeld/ingehouden door de ECM en je ziet het toerental per cilinder.
Vooral de combinatie van die gegevens is interessant.

De kritieken gaan vooral over dat het geen fysieke test is, maar een soort "tweede-lijns" test, want je kijkt naar hoe je computer reageert op wat je computer meet dat er gebeurt in het inlaattraject.

De test zit overigens bij "voertuigcommunicatie -> module ECM -> geavanceerd -> injectors testen"
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Dieselverstuivers testen

 · 
Posted: 25.08.2015 - 10:28  ·  #6
Ik raad aan om te beginnen met n retour test. Daarmee krijg je n goed beeld van de verstuivers. Ik heb dit ook ooit laten doen, waaruit bleek dat 3 van de 5 opwaren.
De retour test hoeft niet zoveel te kosten. Is ca. 20 min werk. Als ze slecht zijn dan kan je de portemonnee wel trekken. Reken op ca. 400 tot 500 euro per stuk. De oude gingen bij mij retour voor revisie, dus statiegeld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0