2 Din radio

 
 
 
 
 
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

2 Din radio

 · 
Posted: 10.05.2014 - 11:57  ·  #1
Hoi allen,

Alle topics al zo'n beetje doorgelezen, maar aangezien ik voor wat betreft audio een persoon ben die met geluk een speaker kan aansluiten nog niet heel veel wijzer geworden helaas :(

Ik heb nu een CT-503 radio met zo'n parrot in de auto (Volvo S80 2,4 Comfort 1999). Graag zou ik een echter 2 din radio inbouwen. Ik ben geen audio gek en heb meestal toch radio 1 als zender aan (beetje op de hoogte blijven van alles). Voor het geluid hoef ik het dus niet te doen, want nu vind ik het ook al top klinken.
Ik vind het echter mooier en wat completer met een 2 din en het vakje onder de radio gebruik ik toch niet.

1: Nu vraag ik me af, aangezien er nu al een Volvo radio in zit, of ik bijvoorbeeld een HU 6* zonder gedoe met stekkers en voedingen zou kunnen aansluiten.

2: Mocht ik toch liever een niet Volvo radio hebben, maar wel 2 din is dat met een 'simpele' verloopstekker ook goed te doen?

Hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 10.05.2014 - 12:25  ·  #2
De huidige radio zal hoogst waarschijnlijk ook aangesloten zijn met een verloopstekker. Als je hem eruit trekt zul je het wel zien.

Wat betreft de originele oplossing met een hu, dat kan dus wel. Alleen moet je je parrot even een andere plaatst geven.

Weet niet of je de parrot veel gebruikt maar persoonlijk zou ik gaan voor een 1 din radio met bluetooth mogelijkheden. Scheelt een hoop rotzooi in je auto. En je kunt hem zo inbouwen in het frame wat er al zit :)
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 10.05.2014 - 12:38  ·  #3
Ik heb dezelfde radio en is prima. Sterker nog, ik heb hem met cassette deck
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 10.05.2014 - 12:43  ·  #4
Oke, dank jullie.

Willekeurige 2 din met bluetooth zou dus wel moeten passen in dit frame ( wanneer maten overeenkomen natuurlijk).
Zal eens zien voor welke optie ik dan ga. Ik vind een HU ook wel erg mooi, maar een andere met bluetooth optie is ook wel weer handig en mooi.

Nadeel is dat wanneer er een afneembaar front op zit, hij waarschijnlijk veel uitsteekt en dat heeft dan weer niet mij voorkeur.

Was echter benieuwd naar de aansluitingen, maar dus eerst maar eens de stekkers gaan bekijken.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 11.05.2014 - 09:36  ·  #5
De gemiddelde in de radio ingebouwde carkit haalt het bij lange na niet tegen de enorme kwaliteit van een parrot !
Tenzij je een 2din van ongeveer 1000 euro in gedachte hebt, die kan ik niet uit eigen ervaring beoordelen .
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 11.05.2014 - 09:40  ·  #6
ik zag van de week een orginele volvo equalizer 1 din op marktplaats te koop, zet je die erbij in in plaats van het bakje O-)
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 11.05.2014 - 17:29  ·  #7
Hahaha lekker retro!
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 11.05.2014 - 20:33  ·  #8
De Parrot werkt inderdaad goed en feilloos. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga doen. Zag het meest op tegen alle stekkers en aansluitingen toen ik de topics zo aan het doorlezen was. Valt dus misschien allemaal wel mee.

Die equalizer laat ik maar even voorbij gaan :D
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 20.05.2014 - 21:17  ·  #9
Heb een mooie Pioneer kunnen krijgen en zou die graag in willen bouwen.
Kan ik een Iso stekker bij een volvo dealer halen?, want op het internet durf ik niet te zeggen welke ik nodig heb. Toch wel een vak apart dat :(

Foto is zijn de originele stekkers ( zonder verloop naar CT 403 die er nu in zit) en foto 2 zou het moeten uitkomen ( die loopt dan naar de pioneer).
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 20.05.2014 - 22:01  ·  #10
Nagenoeg iedere automaterialenzaak of inbouwcenter heeft die verloopstekkers op voorraad. Die kunnen met jou bekijken welke je nodig hebt. Of kijk op internet, daar wordt ook veel aangeboden.
Voordeel van kopen "om de hoek" is dat je kunt afspreken, als je niet de juiste verloopstekker hebt gekocht, deze kunt omruilen of terugbrengen.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 20.05.2014 - 22:05  ·  #11
Wist niet zeker of de meeste automaterialenzaken ook Volvo specifieke verlopen hadden. Dan ga ik daar daar mogen wel even kijken.
Weet ik ook zeker dat ik de juiste heb.

Dank je!
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 21.05.2014 - 20:57  ·  #12
Vandaag verloop stekker e.d. opgehaald. Past allemaal goed.


Nu ben ik even bezig met een achteruitrij camera aan te sluiten, maar ik durf niet verder te gaan omdat ik het niet zeker weet.
Hoop dat iemand mij kan helpen. :(

Foto 1 is van de handleiding en daarin staan de rode en de zwarte draad die aangesloten moeten worden.

Kan de rode aangesloten worden aan de rode draad van de volgende foto's en de zwarte op de zwarte?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 21.05.2014 - 21:24  ·  #13
Ik roep nu niet zomaar volmondig JA want ik ben niet electro technisch onderlegd, maar het lijkt me wel logisch dat dit zo kan. Waarom anders al die verschillende kleuren van de kabels.
Toen ik eind jaren '70 mijn 1e autoradio aansloot was het al zo dat de rode kabel de + (voeding) en de zwarte kabel de - (aarde/ground) is.
Zou het anders moeten dan hadden deze 2 kabels wel een andere kleur gehad.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 21.05.2014 - 21:31  ·  #14
Dank je. Zo dacht ik ook, maar aangezien ik echt een noob ben met dat soort dingen vraag ik het liever toch even na.

Liever een keer te vaak vragen dan het fout doen
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: 2 Din radio

 · 
Posted: 21.05.2014 - 21:46  ·  #15
Sorry, waarschijnlijk nog een hele domme vraag, maar het zwarte kabeltje is veel korter dan de rode. Is het wel de bedoeling dan dat hij op de zwarte van de iso stekker komt? of moet/kan hij ergens ander aan?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0