Quote door Bolbo
Kan je het probleem iets gedetailleerder omschrijven?
Bij welke actie en op welk moment treedt de dip op (ik geef een paar suggesties):
- als je het koppelingspedaal indrukt terwijl de motor stationair draait
- als je het koppelingspedaal laat opkomen zonder gas bij te geven (op zich normaal, op aangrijpingspunt trekt de inertie van de aandrijving het toerental omlaag)
- als je het koppelingspedaal laat opkomen terwijl je gas bijgeeft
- als je tijdens het rijden (bijv. op de snelweg) de koppeling indrukt, valt het toerental dan ook naar een te lage waarde en komt dan terug? Of blijft laag? Of dan wel goed?
- als je met ingedrukte koppeling gas geeft, reageert de motor dan wel normaal?
Zit er op deze motoren iets van een stationair regelklep? Ik ken de benzines niet zo goed. Op de benzinemotor van onze Ford Focus zit wel zo'n ding, die heb ik eens schoongemaakt om ook een wat traag herstellend stationair toerental te verbeteren.
Voorgaande vraag van MTE dacht ik ook aan: is de nieuwe sensor wel de juiste? Sommige sensoren komen erg nauw, en aftermarket sensoren geven soms problemen (al zou ik dat bij deze 'schakelaar' niet zo gauw verwachten, maar het is bijv. wel bekend bij de koelvloeistoftemperatuurmeter)
Deze is de juiste:
- als je het koppelingspedaal laat opkomen terwijl je gas bijgeeft
De sensor is een originele.