distributie riem zes tanden verkeerd

dhepp
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

distributie riem zes tanden verkeerd

· 
Posted: 11.12.2018 - 13:15  ·  #1
Beste Allen,

Na mij heel goed ingelezen te hebben ben ik vanmorgen begonnen om mijn distributie riem te vervangen.
Goed te doen als hij netjes op tijd staat dacht ik zo....
Maar er zit een verschuiving van zes tanden in! zie ook de foto. Kan ik dit gewoon herstellen of moet ik dan ook de kleppen etc. opnieuw gaan afstellen. 6 tanden is wel een groot verschil.
De motor loopt prima zoals hij nu is afgesteld zover ik kan beoordelen.
hul\vraag is dus: zal ik de nieuwe riem exact hetzelfde terugplaatsen als de huidige of zet ik de drie merktekens gelijk?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
dhepp
Forumlid.
Subject:

foto zes tanden

· 
Posted: 11.12.2018 - 13:16  ·  #2
excuus, de foto staat op zijn kop :(
dhepp
Forumlid.
Subject:

min hoofd staat zes tandjes verkeerd

· 
Posted: 11.12.2018 - 14:00  ·  #3
hmmmmm, ik dacht de merktekens een m waren die op mijn tandwiel staan.....maar het is dus een minuscuul streepje. Met leesbril zag ik ze opeens. kon mij het ook niet voorstellen ....zes tanden....
schaam...... ze staan gewoon goed.
onderwerp gesloten.

met groet, Diederik
marksawyer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: distributie riem zes tanden verkeerd

· 
Posted: 11.12.2018 - 14:13  ·  #4
Quote door dhepp

hmmmmm, ik dacht de merktekens een m waren die op mijn tandwiel staan.....maar het is dus een minuscuul streepje. Met leesbril zag ik ze opeens. kon mij het ook niet voorstellen ....zes tanden....
schaam...... ze staan gewoon goed.
onderwerp gesloten.

met groet, Diederik

wauw, gelukkig zeg! een hele opluchting... welke how-to heb je gebruikt? ik moet de mijne ook vervangen en zou het graag zelf doen maar weet ik helemaal zeker of ik er aan durf te beginnen... wellicht kan je wat tips geven, ook in verband met de te bestellen onderdelen?

alvast bedankt!
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: distributie riem zes tanden verkeerd

· 
Posted: 11.12.2018 - 14:15  ·  #5
Ik ging al zeggen... nooit vertrouwen op de merktekens van anderen, je weet niet waarom die erop gezet zijn. Best de Volvo methode volgen, voor zulke belangrijke zaken zullen er inderdaad vaste merktekens staan op de betreffende tandwielen/poelies. Met gebruik van de juiste blokkeertools en procedure moet het goedkomen. Moest je die bij vvt / variable valve timing niet ook voorspannen oid? Ik weet niet of jouw auto die heeft, maar in dat geval zal je procedure dat wel uitgelegd hebben.

Uit VIDA kan je (met de VIN van de auto) de juiste procedure halen (en voor diegenen die vida op een laptop met internetverbinding hebben staan; ik niet... evt hier posten als pdf).

Selected quotes for multi-quoting:   0