Is dit nog wat?

 
 
 
 
 
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 19:29  ·  #1
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 19:53  ·  #2
Ziet er mooi uit. Als de staat van onderhoud goed is zou ik zeggen... Waarom niet? :D 6 tot 8 ton is voor die wagens immers geen uitzondering. ;)
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 19:56  ·  #3
Blijft wel bijzonder dat je voor dit geld zo'n auto kan kopen. Stel: je moet er 1500 onderhoud tegenaan gooien om 2 jaar te rijden. rijd je relatief goedkoop....
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 20:02  ·  #4
Ja zeker en niet in de laatste plaats erg comfortabel! Anderzijds is het wel zo dat het natuurlijk een zware auto blijft met hoge, maandelijkse kosten! Dat is ook waarom ze nog maar zo weinig opleveren na mijn idee! Was jij trouwens al verder met jouw auto?
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 20:16  ·  #5
Ja, rammel was de uitlaat, die is vastgezet. Verder was het geluid toch de stuurbekrachtingspomp. garage gaf aan dat de multiriem dan ook vervangen moet worden. 800 eurie.. Maar gellukig is daar dennis850 met een goed gebruikt. 80 / 120 euro kwijt.. :D

Nu ik een tijdje op het forum zit en kritisch elk 'advies' van een garage afweeg wordt je toch wel behoorlijk 'getilt' valt me op. Vooral wordt er ingespeelt op angst...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 20:42  ·  #6
Daar heb je wel een punt! Ik denk dat er sowieso een hoop laaielichters in autoland rondlopen die maar al te graag veel geld willen verdienen. Vraag is dan wel... Wie is er te vertrouwen en wie minder? Dat maakt het toch wel lastig zeg maar. ;) Vooral als het iemand betreft die alleen maar met zijn auto rijdt en verder weinig technisch inzicht heeft. Bedrijven kijken vaak de personen er op aan is mijn gevoel.
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 21:40  ·  #7
Gellukig is er een forum. Dat scheelt een stuk. Aankomende maandag wordt de stuurbekrachtingspomp vervangen. Het huilt aardig. Weet jij hoe lang zo'n pomp het dan nog vol houdt?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 22:13  ·  #8
Als hij echt hard huilt is mijn verwachting niet heel lang meer eerlijk gezegd hoor. Maar ja... Dat is wel een beetje koffiedik kijken want het kan ook zo nog duizenden kilometers goed gaan. Maar bij twijfel lijkt me vervangen wel een betere optie inderdaad. ;) Is nog wel een aardige klus overigens. Daar wordt Dennis nog wel eventjes druk mee. Maar dat komt zeker wel goed. ;)
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 22:25  ·  #9
Hij wordt maandag vervangen. Je kunt er niet zoveel van zeggen denk ik.. Ik laat hem wel even staan, maar mijn vrouw heeft weer wat meuk op marktplaats wat opgehaald moet worden. Wat gebeurt er als hij echt stuk gaat? Heb ik dan alleen geen stuurbekrachtinging meer (nou ja.. het is aardig zwaar volgens mij zonder stuurbegkrachtiging. :'(
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 22:29  ·  #10
In het meest gunstige geval heb je inderdaad een heel zwaar stuur. Maar als hij blokkeert en dus je Poly-V riem naar de knoppen trekt heb je wel een groter probleem. Dan werkt er dus helemaal niks meer van alles wat door die riem aangedreven wordt. Ook moet je dan nog uitkijken dat die riem niet tussen de distributie terecht komt met alle gevolgen van dien.... Als het kan wachten zou ik de problemen toch maar even niet op gaan zoeken Marcel. ;)
berkel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Borculo Gelderland
Leeftijd: 44
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 22:36  ·  #11
je moet er gewoon geluk mee hebben. Zelf rijdt ik in een multipla welke ik voor oud ijzer geld heb gekocht. Ding weer aan het lopen gemaakt en rij er alweer bijna een jaar (op een dynamo na) zonder problemen mee. Gewoon mee rijden en kijken wat je er van vind. ben je niet ongerust na je proefrit lekker kopen (na afdingen natuurlijk)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is dit nog wat?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 22:41  ·  #12
Ik biedt een eurootje! :lol: :lol: :lol:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0