DIY Double Din head unit + rear view camera

 
 
 
 
 
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 18.09.2023 - 02:31  ·  #16
Mijn Alpine ILX-F905D heeft een automatische dimmer, die in het donker ook echt super donker wordt. Zit gewoon een lichtsensor voorop het toestel die het omgevingslicht meet. Geloof het of niet, hier heb ik hem dus wel op uitgezocht. Werkt echt geweldig en het gaat allemaal vanzelf… maargoed daar hangt ook wel een prijskaartje aan, mede omdat het 9 inch is. Uit dezelfde lijn in 7 inch kun je kijken naar de ILX-705D.
Bartbla
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 03 / 2022
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 18.09.2023 - 21:20  ·  #17
Dat is me iets te gortig qua prijs, maar ik ga me nu verdiepen in apparaten met een licht sensor, thanx
Bartbla
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 03 / 2022
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 18.09.2023 - 23:21  ·  #18
Quote door Doeke Dobma

Mijn Alpine ILX-F905D heeft een automatische dimmer, die in het donker ook echt super donker wordt. Zit gewoon een lichtsensor voorop het toestel die het omgevingslicht meet. Geloof het of niet, hier heb ik hem dus wel op uitgezocht. Werkt echt geweldig en het gaat allemaal vanzelf… maargoed daar hangt ook wel een prijskaartje aan, mede omdat het 9 inch is. Uit dezelfde lijn in 7 inch kun je kijken naar de ILX-705D.


misschien toch wel interessant zo'n alpine, moet je hier ook een apparte converter installeren voor de stuurwiel bediening?
ik zag dat er wel al iets van canbus geinstalleerd is?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 19.09.2023 - 00:52  ·  #19
Ja dat zit er wel in, maar ondersteund uiteraard weer geen Volvo canbus… dus inderdaad nog extra module nodig.
Daylights
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Asten
Berichten: 27
Geregistreerd: 06 / 2023
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 21.09.2023 - 09:03  ·  #20
Quote door Janske21

Hey,

Zelf heb ik vorige week de Pioneer SPH-DA360DAB+ geïnstalleerd in men V70.

Heb 2 kleine vraagje of misschien beter gezegd 1 vraag en 1 opmerking :

1. Als je de lime groene kabel voor de handrem aansluit op de plus zal je nooit video's nooit kunnen kijken tijdens het rijden.
Als de handrem aangetrokken is, geeft deze een negatief signaal door naar de auto of andere verbonden toestellen.
Hij heeft dus een negatief signaal nodig om het signaal te krijgen dat de handrem is aangetrokken, namelijk de zwarte kabel van de headunit ( bij pioneer althans). Ik kreeg in ieder geval de mijne niet aan de praat zoals jij beschreef.

2. Hoe heb je de kabel van de camera naar de headunit gelegd? gewoon op de hemelbekleding of ...


Je hebt volledig gelijk. Ik heb het nog even gecontroleerd, en ik had de lime groene kabel niet met de blauwe, maar met de zwarte (aarde) draad van de Pioneer verbonden. Ik heb het in het plaatje aangepast, de originele tekst van de forum post mag ik helaas niet meer aanpassen :(

Ik heb de kabel voor de video onderlangs via de drempels geleid. Kabel is 5 meter lang en daarvoor net lang genoeg.
Janske21
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 08.11.2023 - 19:32  ·  #21
Vandaag eindelijk aan de camera klus begonnen. Vind ik toch wel nergens de kabel achter de headuinit die het signaal geeft van dat de wagen in achteruit staat.
Heb alles al uitgemeten maar de kabel vind ik niet.

Welke kleur zo dit normaal moeten zijn?
Iemand die dit nogal voorgehad heeft?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 08.11.2023 - 20:24  ·  #22
Dat signaal haal je ofwel van de draad van de achteruitrijlamp, ofwel van de draad van de stuurwielbedieningmodule. In dat laatste geval kun je het signaal dus van achter de radio pakken. Maar dan moet je wel een stuurwielbedieningmodule hebben...
Janske21
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 09.11.2023 - 19:39  ·  #23
Quote door Doeke Dobma

Dat signaal haal je ofwel van de draad van de achteruitrijlamp, ofwel van de draad van de stuurwielbedieningmodule. In dat laatste geval kun je het signaal dus van achter de radio pakken. Maar dan moet je wel een stuurwielbedieningmodule hebben...


Hartelijk dank.
Het is me gelukt om de camera volledig te doen werken zoals het hoort.
Had gelukkige de oude stuurwielbediening van de alpine radio nog bijgehouden.
Jammer dat ik de pioneer niet werkend krijg met deze module.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: DIY Double Din head unit + rear view camera

 · 
Posted: 09.11.2023 - 19:42  ·  #24
Welke module heb je precies? Bij de meeste is het een kwestie van de juiste instelling en de juiste aansluitkabel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0