Draagarmen v70n vervangen en schotel rubbers

 
 
 
 
 
elmo3
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 50
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Draagarmen v70n vervangen en schotel rubbers

 · 
Posted: 24.06.2015 - 19:57  ·  #1
Hoi,

bij controle bij Dennis bleek dat mijn draagarmen en schotelrubbers op zijn. Nu zou ik die eventueel zelf willen vervangen. Al opgezegd in Vida maar daar komt een hele lijst aan special tools tevoorschijn bij de draagarmen en het vastzetten op moment en dan nog eens 90 graden draaien als ik goed onthouden heb.

Doen jullie dit ook als je ze vervangt? En zijn die special tools wel nodig momentsleutel uitgezonderd.

Kan namelijk maar 1 filmpje vinden op YouTube en verder geen Howto.

Zelfde geld voor de veerschotelrubbers.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Draagarmen v70n vervangen en schotel rubbers

 · 
Posted: 24.06.2015 - 21:01  ·  #2
Draagarmen met een stevige spanband (mijne is 2 ton) https://m.youtube.com/watch?v=DnwksNuAPaQ

Op moment zetten met een momentsleutel en die 90 graden met n wringijzer (of ratel met n pijp erover) op gevoel of met n hoekmeter van een tientje bij brezan. Wringijzer kost 2 tientjes bij datona.

Voor de veerschotelrubbers heb je veerspanners (ik heb een set van 3 stuks) nodig en een stevige bankschroef werkt wel zo fijn. Heb t allemal zonder special tools gedaan en de meesten hier.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3190
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Draagarmen v70n vervangen en schotel rubbers

 · 
Posted: 24.06.2015 - 21:21  ·  #3
Draagarmen heb ik laten doen door Dennis, maar die veerpoten kon ik wel zelf. Veerspanners ja, verder geen speciaal gereedschap.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Draagarmen v70n vervangen en schotel rubbers

 · 
Posted: 24.06.2015 - 21:34  ·  #4
Oh ja, maak wel de bouten van de aandrijfassen los en zorg dat je de rechter niet uit elkaar trekt.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Draagarmen v70n vervangen en schotel rubbers

 · 
Posted: 25.06.2015 - 22:43  ·  #5
Dit alles is te doen zonder speciaal gereedschap, alleen en paar veerspanners is nodig als je ook de schokdempers vervangt. Ik heb bij mij de draagarm rubbers gedaan, fusee kogels, schokdempers en stuurkogels. Is allemaal goed te doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0