Draagarmen vervangen, Moog vs Meyle HD

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Draagarmen vervangen, Moog vs Meyle HD

 · 
Posted: 13.06.2019 - 07:47  ·  #46
Quote door Klaasw

Om even op dit topic in te haken. Bij mij zijn de draagarmen en fuseekogels vervangen. Volgens de wetten de logica zou dit voor de uitlijning niet uit moeten maken, omdat het vaste punten zijn. Nu de vraag: opnieuw uitlijnen of niet? En waarom?


Ik ben zelf wel van het opnieuw uitlijnen,
Wanneer je auto eerder is uitgelijnd met versleten rubbers, dan kan er verschil in zitten.
En als hij dan goed uitgelijnd is, ga je er wel echt profijt van hebben.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Draagarmen vervangen, Moog vs Meyle HD

 · 
Posted: 13.06.2019 - 09:29  ·  #47
Waarom uitlijnen?

Omdat de oude draagarmrubbers wellicht slapper waren dan de nieuwe? Of omdat je nieuwe fuseekogel geen speling meer heeft en je oude wellicht een klein beetje? Omdat de veerpoot van het fusee is geweest en omdat het nagenoeg onmogelijk is om die op exact dezelfde plaats terug te zetten?

Hoe dan ook: meestal merk je het vanzelf: of er staat een stuur scheef, of de auto gaat trekken. Doet die dat niet, ja, dan kun je overwegen om niet uit te lijnen. Maar ik vind uitlijnen behoren bij het comfort van een Volvo. En het is behoud van je banden. Dus daarom.
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Draagarmen vervangen, Moog vs Meyle HD

 · 
Posted: 13.06.2019 - 09:58  ·  #48
Altijd uitlijnen! Je verwisselt beide versleten kanten voor nieuw en dat leidt tot een andere stand van het wiel. Die van mij stond ongelofelijk verkeerd nadat ik ook beide draagarmen en fusees vervangen had. Met stuur los reed hij echter gewoon rechtuit... als ik door was gereden waren beide banden in no time totaal versleten geweest.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Draagarmen vervangen, Moog vs Meyle HD

 · 
Posted: 13.06.2019 - 12:11  ·  #49
Duidelijk verhaal! De afspraak staat voor deze middag al.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Draagarmen vervangen, Moog vs Meyle HD

 · 
Posted: 16.06.2019 - 18:51  ·  #50
Zo, de uitlijning was wel nodig zeg! Achterzijde bevindt zich nog keurig binnen fabriek specificaties, maar voor stond de sporing ruim een graad negatief aan beide kanten. Nu dus als gevolg van nieuwe draagarmen en uitlijnen een stuk fijner sturende en stabielere auto terug.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0