druppels uit plafond - v70 classic

 
 
 
 
 
elooije
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 38
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

druppels uit plafond - v70 classic

 · 
Posted: 27.08.2023 - 22:39  ·  #1
Beste,
weekje niet gerende, wel veel geregend... er komen druppels uit mn plafond, daar waar de spiegel en de interieur verlichting/schakelaar zitten. valt zo uit de schakelaar naar beneden...
ik zocht hoe ik het daar open kon krijgen, maar durfe niet te trekken. Iemand tips? gaat om een 1997 v70 classic.

de auto is grijs kenteken gemaakt door dak te verhogen. het dak lijkt van buiten niet kapot, wat ik van binnen kan voelen aan het nieuwe dak is het ook niet nat.
als ik dat plastic bij de spiegel/verlichting los krijg zal ik meer kunnen zien.

dank,
elwin
Rien
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 43
Berichten: 36
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: druppels uit plafond - v70 classic

 · 
Posted: 27.08.2023 - 23:01  ·  #2
Verlichting zit met twee schroeven vast die te bereiken zijn als je de plastic kapjes die voor de lampjes zit verwijderd. Zit als ik me goed herinner een klein sleufje in het midden. Met een kleine schroevendraaier kun je ze eruit wippen. Daarna schroefjes eruit en kun je de unit voorzichtig naar beneden halen.

Foto’s maken het hopelijk duidelijk.

Succes!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dazzle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 121
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: druppels uit plafond - v70 classic

 · 
Posted: 28.08.2023 - 07:01  ·  #3
Heb hetzelfde probleem bij mijn V70 ‘97. Is ook niet na iedere bui. Ik volg je even…
elooije
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 38
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: druppels uit plafond - v70 classic

 · 
Posted: 03.09.2023 - 13:07  ·  #4
nou, duurde even voor ik tijd had (was een klusje van niets overigens).
plastic 'lampekapje' losgepulkt met schroevedraaiertje, dan kan je zo bij de schroefjes.
er lag wat stof/vuil in de lampjes maar kon nergens vocht of poreus materuaal vinden - zag er gewoon goed uit. snap er niets van hoe daar nou water uit kan druppelen...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: druppels uit plafond - v70 classic

 · 
Posted: 03.09.2023 - 14:00  ·  #5
Lekt je voorraam niet?

Volgende week is het droog, dan de sproeier er op zetten.
Dazzle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 121
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: druppels uit plafond - v70 classic

 · 
Posted: 24.12.2023 - 16:33  ·  #6
Nav dit topic laatst ook maar de tuinslang test gedaan en er kwamen al snel druppels door de kit heen. Nieuwe ruit erin laten zetten en eindelijk is t weer ns droog. Ook geen vochtvreters meer nodig 😛. De beste man zei dat er aan de onderkant van de ruit bijna geen kit zat dus nu ook minder windgeruis aan boord. Bizar. Ruit zat gewoon niet goed vast dus. Wel was de Hemelbekleding wat losgekomen. Die intussen vastgelijmd met tapijtlijm. Werkt prettig. Wordt wat dikker en elastischer dus kun je nog mooi wat mee corrigeren. T ziet er weer netjes uit…..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0