DSTC storing

welke sensor?

 
 
 
 
 
TRB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland ergens
Leeftijd: 47
Berichten: 34
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

DSTC storing

 · 
Posted: 31.07.2014 - 13:06  ·  #1
Ik heb nu al een tijdje dat het DTSC lampje af en toe gaat branden. Valt mee te leven, echter afgelopen weekend nogal met aquaplanning te maken gehad en toen vond ik het toch ineens minder dat het systeem niet werkte :-/

Auto is meerdere keren uitgelezen en ge-reset. De storingen die continue terug komen zijn:

Code

ABS-00A2 Acceleratiemeter aan zijkant Onjuist signaal
ABS-00A3 Acceleratiemeter aan zijkant Signaal buiten toegestane bereik


Bij de dealer kunnen ze me aan de hand hiervan niet vertellen welke sensor dit zou moeten zijn. Aangezien er nogal veel sensoren zitten in dit systeem is het niet te doen om op de gok maar dingen te gaan vervangen.
Afgelopen week is de auto voor grote beurt bij mijn vaste (universele) garage geweest, de uitleesaparatuur die daar gebruikt wordt (Bosch) omscrhijft de storing als:

Code

00A2 Dwarsversnellingssensor Foutief
00A3 Dwarsversnellingssensor signaal buiten bereik


Ook zij hebben contact gehad met de dealer aan de hand van deze omschrijving, maar daar wisten ze ook niet welke sensor dat zou moeten zijn.
Mijn garage vermoed dat het een sensor is die in de consoletunnel zit maar weet het ook niet zeker. Heeft iemand een idee welke sensor nou dit probleem veroorzaakt?
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: DSTC storing

 · 
Posted: 31.07.2014 - 16:36  ·  #2
http://www.volvopartswebstore….evel=11155

Waarschijnlijk zijn het de 2 sensoren pos. 3 en 5.

Maar om ze "uit voorzorg" tevervangen wordt denk ik wat duur :-/
TRB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland ergens
Leeftijd: 47
Berichten: 34
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: DSTC storing

 · 
Posted: 31.07.2014 - 20:45  ·  #3
mmm, tja ik denk dat je misschien gelijk hebt, en dan vooral die "yaw" sensor. Om nou dik 400 euro uit te geven aan 2 sensoren is wel een gok ja. Anders eerst maar eens een 2ehands exemplaar zien te bemachtigen en testen...
HansS80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Leeftijd: 59
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: DSTC storing

 · 
Posted: 31.07.2014 - 21:48  ·  #4
Zoek eens op "volvo sensor yaw" op marktplaats. Dan vind je er 2. Kan een optie zijn.

Hans
TRB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland ergens
Leeftijd: 47
Berichten: 34
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: DSTC storing

 · 
Posted: 31.07.2014 - 23:54  ·  #5
Bedankt, zie ze op MP staan ja. Maar ik vermoed dat de sensoren net anders zijn voor een V70, onderdeelnr. lijkt ook anders.
Op volvoforum.nl nog wel een recent topic gevonden met, lijkt het, exact hetzelfde probleem en foutmeldingen. helaas nog geen uitsluitsel...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0