Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

Volvo V70 2008 (New model)

 
 
 
 
 
Jeroen D
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 19.03.2013 - 08:57  ·  #1
Ik ben sinds kort eigenaar van een Volvo V70 uit 2008 (het nieuwe model) met ingebouwde carkit.
Ik was er vanuit gegaan dat deze auto met een bluetooth carkit was uitgerust, maar dit bleek bij een dual sim set te zijn. Uiteindelijk is de koop daar niet op afgeketst, maar ik vraag me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld een bluetooth module te installeren i.p.v de dual sim?
Ik heb geen idee hoe dat bij deze auto is opgezet in relatie tot het audiosysteem (in mijn geval Dynaudio). Is dit inderdaad modulair van opzet? De randvoorwaarden zoals microfoon, knop en interfacing met het audiosysteem zijn in ieder geval aanwezig.

Groet,
Jeroen
marceldouwes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 52
Homepage: facebook.com/marce…
Berichten: 79
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 19.03.2013 - 11:09  ·  #2
Quote door Jeroen D

Ik ben sinds kort eigenaar van een Volvo V70 uit 2008 (het nieuwe model) met ingebouwde carkit.
Ik was er vanuit gegaan dat deze auto met een bluetooth carkit was uitgerust, maar dit bleek bij een dual sim set te zijn. Uiteindelijk is de koop daar niet op afgeketst, maar ik vraag me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld een bluetooth module te installeren i.p.v de dual sim?
Ik heb geen idee hoe dat bij deze auto is opgezet in relatie tot het audiosysteem (in mijn geval Dynaudio). Is dit inderdaad modulair van opzet? De randvoorwaarden zoals microfoon, knop en interfacing met het audiosysteem zijn in ieder geval aanwezig.

Groet,
Jeroen


neem eens kontakt op met Motrade audio die kunnen je vast helpen, ik heb er een Grom module met een BTD module gekocht om mijn telefoon via Bluetooth te verbinden met mijn radio en werk perfect( bij mijn auto V70 T5 MY2001)

kijk maar eens op www.motrade.nl
Jeroen D
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 20.03.2013 - 14:21  ·  #3
Marcel, bedankt voor je reactie.
Ik heb op Motrade.nl gekeken en zie dat dit een systeem is wat je additioneel installeert, specifiek op CR, SC en HU type audio en werkt dus waarschijnlijk niet in combinatie met de nieuwere audiosystemen vanaf het nieuwe type V70(?)

Daarnaast hoop ik eigenlijk dat je een originele bluetooth module zou kunnen toevoegen (c.q. de bestaande dual sim vervangen door), zodat je verder gebruik kunt blijven maken van de bestaande microfoon en interface met het audio- en RTI systeem.
Is zoiets mogelijk / haalbaar?
marceldouwes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 52
Homepage: facebook.com/marce…
Berichten: 79
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 20.03.2013 - 14:24  ·  #4
Quote door Jeroen D

Marcel, bedankt voor je reactie.
Ik heb op Motrade.nl gekeken en zie dat dit een systeem is wat je additioneel installeert, specifiek op CR, SC en HU type audio en werkt dus waarschijnlijk niet in combinatie met de nieuwere audiosystemen vanaf het nieuwe type V70(?)

Daarnaast hoop ik eigenlijk dat je een originele bluetooth module zou kunnen toevoegen (c.q. de bestaande dual sim vervangen door), zodat je verder gebruik kunt blijven maken van de bestaande microfoon en interface met het audio- en RTI systeem.
Is zoiets mogelijk / haalbaar?


als je contact met ze opneemt kunnen zij je mischien wel vertellen wat er mogelijk is, niet al hun kennis staat op hun site natuurlijk, success met het uitzoeken, mijn kennis gaat helaas niet verder

gr Marcel
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 20.03.2013 - 14:27  ·  #5
Of neem eens contact op met Bob van Volvotech (www.volvotech.eu) die weet alles van Volvo & multimedia
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 30.03.2013 - 16:31  ·  #6
Quote door marceldouwes

Quote door Jeroen D

Ik ben sinds kort eigenaar van een Volvo V70 uit 2008 (het nieuwe model) met ingebouwde carkit.
Ik was er vanuit gegaan dat deze auto met een bluetooth carkit was uitgerust, maar dit bleek bij een dual sim set te zijn. Uiteindelijk is de koop daar niet op afgeketst, maar ik vraag me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld een bluetooth module te installeren i.p.v de dual sim?
Ik heb geen idee hoe dat bij deze auto is opgezet in relatie tot het audiosysteem (in mijn geval Dynaudio). Is dit inderdaad modulair van opzet? De randvoorwaarden zoals microfoon, knop en interfacing met het audiosysteem zijn in ieder geval aanwezig.

Groet,
Jeroen


neem eens kontakt op met Motrade audio die kunnen je vast helpen, ik heb er een Grom module met een BTD module gekocht om mijn telefoon via Bluetooth te verbinden met mijn radio en werk perfect( bij mijn auto V70 T5 MY2001)

kijk maar eens op www.motrade.nl


Wat heeft dit exact gekost inclusief installeren?

Ik kom als ik op de site kijk op een aanschafprijs van 203 euro, wat bijna gelijk is aan een parrot carkit waarmee ik 2 telefoons tegelijk kan aansluiten
ObbeTuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elst (Gld) (werkplaats)
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Berichten: 145
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 23.04.2013 - 22:25  ·  #7
Hoi MrN
ff off topic, maar ik krijg een berichtje dat je mailbox vol is :-(

groet Obbe
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 24.04.2013 - 09:29  ·  #8
Hoi Jeroen, probleem herkenbaar, je wilt zo'n goede kwaliteitsset als er af fabriek in je auto zit gewoon gebruiken. Maar als je dual sim gebruikt moet je mobiel uit staan. Ik gebruik mijn mobiel (een iPhone 5) juist voor muziek en podcasts etc onderweg dus die wilde ik niet uitzetten. Wat ik gedaan heb ik bij de Aldi een prepaid simkaart gehaald, deze in mijn "auto sim" gedaan en mijn iPhone zo ingesteld dat ie na 5x opvergaan doorschakelt naar het prepaid nr. Dan gaat ie dus in je auto over en kun je daar je gesprekken oppakken, nadeel is dat als je er via de auto mee uit belt dat ie het prepaid mobiele nummer meezend met nr herkenning dus die kun je beter uitzetten. Tevens komt je voicemail op dat prepaid abbo binnen omdat als je niet in de auto zit en toch je eigen mobiel is doorgeschakeld naar de auto en je daar dus niet oppakt je voicemail erop gaat.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 24.04.2013 - 13:10  ·  #9
Slimme oplossing, maar ... betaal je met uitgaande gesprekken dan ook prepaid via dat kaartje van de aldi?
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 24.04.2013 - 17:27  ·  #10
Ja uitgaand via het prepaid kaartje. Geen mooie oplossing als je heel veel belt in de auto...... maar wel als je af en toe eens belt of gebeld wordt....
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 24.04.2013 - 21:59  ·  #11
Jeroen,

ik heb ook een duokaart (Vodafone) en deze werkt als volgt: De laatste telefoon die gebruikt wordt blijft geactiveerd. Bij gebruikt wordt verstaan: aanzetten, bellen of SMS-en. Geen data. Dit betekend dat als je de auto start deze zich gelijk aanmeldt bij het netwerk en dat deze telefoon geactiveerd is. Bij mij werkt dat perfect! Voor de zekerheid heb ik mijn eigen nummer bovenaan in de gesprekkenlijst staan en in geval van twijfel bel ik dat even. Geen kosten (in gesprek) en zeker weten dat die telefoon aangemeld is. Verder kun je rustig naar je muziek etc. luisteren. Succes!
Jeroen D
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 02.05.2013 - 09:22  ·  #12
Voor degenen die hetzelfde overwegen, zie onder het antwoord van Bob van Volvotech:

Nee, dat gaat helaas niet.
Aftermarket carkit er in is helaas de enige optie.

Groet
Bob
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 02.05.2013 - 21:28  ·  #13
Het navigatiesysteem van Volvo (in ieder geval t/m 2011) loopt gigantisch achter bij vele andere auto producenten, in 2008 had ik al een Avensis met 7" navigatiescherm en BT.

Vandaar dat je vaak in een meeste luxe Volvo nog een Parrot BT engens op gebouwd ziet zitten.

Als je naar de XC90 kijkt schieten de tranen al helemaal in je broek, 11 jaar lang het zelfde interieur/dashboard, audio systeem. Voor een auto die dik over de ton kost is dit de laatste die ik zou kopen voor dit geld.

Maar goed, ze zullen met de 2014 modellen wel een inhaal slag maken.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 03.05.2013 - 16:50  ·  #14
Quote door Bert69

AL 11 jaar lang het zelfde interieur/dashboard, audio systeem.


Ze liepen 11 jaar geleden gewoon al dik voor.
Het is een tijdloos systeem en ontwerp, net als de modellen <_< .

Maar heb je al in de nieuwe focus/mondeo gezeten? Dat ziet er nu al niet uit, laat staan over een jaar of zes. Dan worden die modellen massaal uitgekotst door het grote publiek omdat het dashboard eruit ziet als een aftermarket setje van de Aldi :sick:
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Dual sim telefoonset om te bouwen naar bluetooth?

 · 
Posted: 08.05.2013 - 01:15  ·  #15
Quote door raysa

Quote door Bert69

AL 11 jaar lang het zelfde interieur/dashboard, audio systeem.


Ze liepen 11 jaar geleden gewoon al dik voor.
Het is een tijdloos systeem en ontwerp, net als de modellen <_< .

Maar heb je al in de nieuwe focus/mondeo gezeten? Dat ziet er nu al niet uit, laat staan over een jaar of zes. Dan worden die modellen massaal uitgekotst door het grote publiek omdat het dashboard eruit ziet als een aftermarket setje van de Aldi :sick:


Dat is waar, 11 jaar geleden was het super, maar gezien de prijsklasse van de XC90 mag je toch wel wat anders verwachten, als ik een kleine ton aan een auto uitgeef mag ik toch top audio/navigatie verwachten. Daarbij mag je een focus/modeo niet vergelijken met een XC90.
Maar als ik toch die ton had en een XC90 zou willen kopen dan liet ik er gelijk een top pioneer scherm in zetten <_<
 
Selected quotes for multi-quoting:   0