Dubbel din aftermarket oplossing

 
 
 
 
 
Jan-B
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 't Gooi
Leeftijd: 59
Berichten: 314
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 22.12.2018 - 09:15  ·  #106
Quote door hermanusb

Ik kom net thuis en duik mijn pakje van volvotech in.

Daar zit een soort luidsprekertje bij.
Die schijnt voor de parkeer sensoren te zijn.
Alleen die heb ik niet.
Heb ik dan nog wat aan dat piepertje?

Of moet ik gewoon wat parkeersensoren scoren en aansluiten? Wil niet teveel geld meer uitgeven...
Zit ondertussen op bijna 1000 euro en dat lijkt me wel genoeg.


Poika biedt een sloper aan (full options) 425€. Er is al interesse voor het stuur. Komt vandaag binnen. Groups buy is misschien een optie.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 22.12.2018 - 09:27  ·  #107
Maar die parkeersensoren werken niet via canbus, dat is een stand-alone systeem. Dat gaat helaas dus niet werken.
JanRSmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Leeftijd: 69
Homepage: fineartprintingspe…
Berichten: 153
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 07.11.2019 - 21:37  ·  #108
Quote door Doeke Dobma

Over dat randje rondom het frame; in principe wordt dat bij elke radio meegeleverd. Of het past, is een tweede.
Bij de pre-faceliftmodellen en het originele frame (zoals TS heeft gekocht) pas het randje vrijwel altijd.
Bij de faceliftmodellen, zoals Turbodesk heeft, is er aanzienlijke kans dat het niet past. De frames zijn niet origineel maar aftermarket. De maten van de uitsparingen van het randje verschillen nogal eens. Het voordeel van het Metra frame (wat Turbodesk heeft) is dat Metra zelf verschillende maten 'randjes' los levert, zodat je het eigenlijk altijd passend krijgt.

Heb je een faceliftmodel S60/V70/XC70 P2 (dus vanaf MY05) dan is de Metra 99-9927 de beste keuze.

Verder; stuurwielbediening. Mits bekabeling reeds in je stuur aanwezig is (en dat vermoed ik wel, gezien de aanwezigheid van cruise control knoppen) is het waarschijnlijk voldoende om alleen de knoppen te plaatsen. Dan kun je je originele radio vanaf het stuur bedienen. Wil je ook je Kenwood ermee bedienen, dan heb je nog een 'kastje' nodig wat de betreffende Volvo canbus signalen om zet naar Kenwood signalen.
Is je auto van voor de facelift (t/m MY04) dan kun je volstaan met een module van ca 65-85 euro: bijvoorbeeld https://www.ebay.nl/itm/CTSVL0…rk:24:pf:0
Is je auto van ná de facelift (vanaf MY05) dan heb je de VolvoTech CI-P2 nodig. Zeker wanneer je je eventueel aanwezige PDC werkend wilt houden, kun je niet om deze specifieke module heen. Enkel de VolvoTech kabel vertaald ook de PDC signalen (die via canbus lopen). https://www.volvotech.eu/ci-p2

De stuurwielinterface heeft ook de Volvo-2-ISO kabel erbij zitten, dus die hoef je niet meer los aan te schaffen. Wel heb je nog een verloop voor je antenne nodig, van Volvo naar ISO.

Doeke, hoe sluit je de piezo aan? Ik heb, sneller dan verwacht, de CI-P2 ontvangen. Met de nodige aansluitspulletjes, zie foto.
Maar geen aansluitinstructie.
Ik heb std volvo PDC, de stekkerverbindingen zijn vanzelfsprekend, maar de piezo, die begrijp ik niet.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 08.11.2019 - 04:58  ·  #109
Die 2 stekkertjes aan de piëzo klik je in de ‘grote’ stekker die op het CI-P2 kastje zit. Als het goed is zit er ook een papiertje bij met de pin lay-out van die stekker, zodat je kunt identificeren welke pennen voor de piëzo zijn.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 08.11.2019 - 05:03  ·  #110
JanRSmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Leeftijd: 69
Homepage: fineartprintingspe…
Berichten: 153
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 15.11.2019 - 16:04  ·  #111
Wie o wie kan mij helpen aan dat papiertje wat bij de CI-P2 hoort.

Bij mijn exemplaar ontbreekt het en ondanks bellen en emailen geeft V-Division/Volvotech niet thuis. Ronduit waardeloos.

Marcel(turbodesk) heeft wel kunnen aangeven hoe de piezo aan te sluiten, daarvoor veel dank. Maar de twee losse draden(niet in stekker geplaatst) en de stand van de microswitches is nog onduidelijk.

Vandaar mijn vraag wie o wie.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 15.11.2019 - 18:16  ·  #112
Met grote dank aan een klant van me, bij deze de documenten :)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JanRSmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Leeftijd: 69
Homepage: fineartprintingspe…
Berichten: 153
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 15.11.2019 - 22:41  ·  #113
Doeke, dank.

Net ook op het internet een document gevonden van een ander bedrijf, maar dat verdacht veel overeenkomt met door jou getoond doc.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 16.11.2019 - 07:27  ·  #114
Inderdaad. De moeite om eens uit te zoeken wat een complete kit daar kost.
Wel ontzettend jammer dat V-Division zo slecht bereikbaar is en de ondersteuning ook mager is. Hoor ik helaas niet voor het eerst. Wellicht hebben ze het erg druk, maar je reputatie valt of staat toch met de aftersales...
Very_S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Zeeland
Leeftijd: 38
Berichten: 87
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 16.11.2019 - 10:48  ·  #115
Quote door Doeke Dobma

Wel ontzettend jammer dat V-Division zo slecht bereikbaar is en de ondersteuning ook mager is. Hoor ik helaas niet voor het eerst. Wellicht hebben ze het erg druk, maar je reputatie valt of staat toch met de aftersales...


Dit staat enigszins verborgen op de site:
Quote

2019-08-24

Due to personal circumstances, shipping and support may be delayed. We apologize for any inconvenience this may cause. Normal shipping and response times will be resumed as soon as possible."


Dat geloof ik best want in het verleden nog kosteloos support gehad ver buiten de garantie periode.
JanRSmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Leeftijd: 69
Homepage: fineartprintingspe…
Berichten: 153
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Dubbel din aftermarket oplossing

 · 
Posted: 16.11.2019 - 22:14  ·  #116
De CI-P2 had ik binnen 2 dagen. Maar elke vorm van support daarna ontbreekt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0