dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 
 
 
 
 
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 17:13  ·  #16
Die China dingen zijn volgens mij niet per definitie slecht. Ik vind het persoonlijk VEEL mooier dan een dubbeldin. Maarrrr, wat mij tegen houdt is dat we een HU850 hebben en ik die geluidskwaliteit niet op wil offeren en ik vind de resolutie van de schermen te laag. 480p kan in mijn ogen tegenwoordig echt niet meer.. Minimaal HD (720p), aangezien telefoons van 400€ tegenwoordig al een 1080p scherm hebben. >_<
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 21:38  ·  #17
@Arthur
Hey bedankt zeg! dat ziet er mooi uit. Heb ik weet stof om heerlijk te lezen en uit te zoeken.
Iemand toevallig al ervaring met dit scherm??
Is deze niet "gewoon" ergens in Nederland te koop?

@HarryB
Die had ik ook gezien. Ik heb alleen nergens kunnen vinden of deze ook voor een 2001 model is.
Daarnaast kreeg ik van de verkoper terug dat hij niet weet of het met de versterker werkt.
Ik moest hem een foto van me dashboard sturen (ook gedaan) en dan zou hij voor me kijken naar een geschikte radio.
Tot op heden nog niets gehoord
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 22:32  ·  #18
ik heb hem gewoon besteld O-) (link van Arthur)
Ik vind hem er mooi uitzien en zojuist een live chat gevoerd. Verloopjes voor de versterker zitten erbij.
Geen stuurwielbediening genomen, dit kost 99 euro extra en vind ik een beetje teveel van het goede voor harder en zachter en next en prev, terwijl de volume knop direct naast de telefoon unit zit.

DTV heb ik ook niet besteld want denk dat ik toch geen tv ga kijken. Kijk thuis ook bijna nooit naar ned 1,2,3 en lokale zenders. Kan allemaal evt ook later nog besteld worden.
Wel de TCM besteld voor 20 euro. Dat kan misschien wel handig zijn.
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 22:41  ·  #19
Quote door naturalbb

ik heb hem gewoon besteld O-) (link van Arthur)
Ik vind hem er mooi uitzien en zojuist een live chat gevoerd. Verloopjes voor de versterker zitten erbij.
Geen stuurwielbediening genomen, dit kost 99 euro extra en vind ik een beetje teveel van het goede voor harder en zachter en next en prev, terwijl de volume knop direct naast de telefoon unit zit.

DTV heb ik ook niet besteld want denk dat ik toch geen tv ga kijken. Kijk thuis ook bijna nooit naar ned 1,2,3 en lokale zenders. Kan allemaal evt ook later nog besteld worden.
Wel de TCM besteld voor 20 euro. Dat kan misschien wel handig zijn.


Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Die stuurbediening, was die universeel of een module om de originele over te nemen?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 27.02.2014 - 00:44  ·  #20
Soms is het handig om de zoekfunctie even te gebruiken.
topic.php?t=4072&page=6

De stuurwiel-interface die bij Bluepower radio's kan worden bijbesteld is van Pac Audio. (destijds was dit hele handeltje via volvotech te bestellen). Afhankelijk van het bouwjaar ook een ander type interface. (Interface van Pac Audio bestaat uit 2 afzonderlijk te bestellen delen. 1e voor het type auto, 2e voor de comptabiliteit met betreffende radio) Het canbusprotocol is na 2004 nl. gewijzigd.
Stuurwielinterfaces die bij sommige merken ( b.v. Kenwood, Alpine, Pioneer) kan worden bijbesteld, zijn ook vrijwel altijd voor MY 2004 of jonger. Daarvoor werken ze NIET. Ook universele (dus waarbij je het canbusprotocol middels en procedure moet inleren) werken NIET op MY 2000-2004. De enige die voor die (eerste) bouwjaren wel werkt is inderdaad die van Pac Audio. Die heeft dan gelukkig wel weer koppelingen voor autoradio's van veel bekende merken.

Ik spreek uit ervaring, ben hier zo'n vier jaar geleden ontzettend veel mee bezig geweest en heb ook verschillende dingen uitgeprobeerd en de conclusie staat hierboven omschreven.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 27.02.2014 - 00:54  ·  #21
Quote door naturalbb

ik heb hem gewoon besteld O-) (link van Arthur)
Ik vind hem er mooi uitzien en zojuist een live chat gevoerd. Verloopjes voor de versterker zitten erbij.
Geen stuurwielbediening genomen, dit kost 99 euro extra en vind ik een beetje teveel van het goede voor harder en zachter en next en prev, terwijl de volume knop direct naast de telefoon unit zit.

DTV heb ik ook niet besteld want denk dat ik toch geen tv ga kijken. Kijk thuis ook bijna nooit naar ned 1,2,3 en lokale zenders. Kan allemaal evt ook later nog besteld worden.
Wel de TCM besteld voor 20 euro. Dat kan misschien wel handig zijn.


Ben heel benieuwd naar de functies, kwaliteit en vooral pasvorm!

Fotooooos bij inbouw natuurlijk he :D :D

Dank. ;)
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 42
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 27.02.2014 - 08:41  ·  #22
Quote door naturalbb

ik heb hem gewoon besteld O-) (link van Arthur)
Ik vind hem er mooi uitzien en zojuist een live chat gevoerd. Verloopjes voor de versterker zitten erbij.
Geen stuurwielbediening genomen, dit kost 99 euro extra en vind ik een beetje teveel van het goede voor harder en zachter en next en prev, terwijl de volume knop direct naast de telefoon unit zit.

DTV heb ik ook niet besteld want denk dat ik toch geen tv ga kijken. Kijk thuis ook bijna nooit naar ned 1,2,3 en lokale zenders. Kan allemaal evt ook later nog besteld worden.
Wel de TCM besteld voor 20 euro. Dat kan misschien wel handig zijn.


Zo,zo, je laat er geen gras over groeien. ;-)
Ben heel benieuwd wat je er van vind.
En inderdaad zien we graag wat foto's van de inbouw tegemoet.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 28.02.2014 - 10:54  ·  #23
Quote door Arthur30

Zo,zo, je laat er geen gras over groeien. ;-)
Ben heel benieuwd wat je er van vind.
En inderdaad zien we graag wat foto's van de inbouw tegemoet.


+1 ik ben ook heeeeel benieuwd. Foto's?
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 11.03.2014 - 11:18  ·  #24
Hallo,

ik heb hem binnen en ingebouwd. Heb nu nog wel een aantal problemen welke ik even voorgelegd heb bij Bluepower.
1. instellingen slaat die niet op.
2. Bij het afspelen van een dvd heb ik alleen geluid en geen beeld.
3 afstandbediening werkt niet. Nog geen andere batterij geprobeerd...
4. achteruitrijcamera doet het nog niet op dit scherm (aftermarket camera) wel op een ander schermpje, hier heb ik vast nog niet de juiste draden voor aangesloten maar wacht ik even mee op hun antwoord.
5. bij het veranderen van een car logo vraagt die om een pincode en die is niet bekend en ook niet benoemd in de (karige) handleiding. De standaard codes als 0000 of 1234 doen het niet.

Verder is het geluid wel erg goed te noemen, denk zeker vergelijkbaar met mijn HU-803.
De snelheid is wat minder vooral bij het opstarten, maar goed dat is even bij het wegrijden.
Er zit eigenlijk geen handleiding bij, iets wat erg veel vragen opleverde met het aansluiten, vooral met alle losse draden welke aan de connector vast zitten. Dit d.m.v. chatsessie redelijk kunnen verduidelijken.
De handleiding welke je van de radio zelf krijgt heb je eigenlijk niets aan, het zijn meer screenshot van de schermen zelf zonder echt uitleg erbij hoe je dingen doet.
Het opslaan van een radio zender bijvoorbeeld moet je ook zelf achter zien te komen want het enige wat in de handleiding staat is een screenshot van de radio functie en het icoon met je opgeslagen zenders... ok, en hoe sla ik ze dan op??? :)

Foto's komen nog als ik alles een beetje klaar heb.
Hopen op een snel antwoord van Bluepower of mogelijk mensen die hier ook ervaring hebben met deze schermen :)
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 11.03.2014 - 14:37  ·  #25
1.instelling opslaan kun je regelen door de rode en gele draad om te wisselen. Hij moet 12V constant heben om alles in het geheugen te houden.
2. Is waarschijnlijk de handrem beveiliging. Dit zit er op om te voorkomen dat je onveilig gaat kijken tijdens het rijden. Er zit een los zwarte draad bij. Deze vast solderen bij de massa en probleem opgelost.
4. Camera. Wat voor input heb je geselecteerd? NTSC of Pal camera. Zitten verschillen in de RGB weergave.

Richard
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 42
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 14.03.2014 - 09:36  ·  #26
Ben benieuwd of je inmiddels wat verder bent gekomen en naar je bevindingen.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 14.03.2014 - 09:44  ·  #27
Ik ben ook benieuwd. dit staat bij mij ook nog op het lijstje. Ik heb nu deze mooie radio erin zitten :-)
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 14.03.2014 - 15:28  ·  #28
Zozo, een supermoderne radio waar je je smartphone cassettebandjes in kunt doen! o.O
Dat ik nog weet wat dat zijn.... En als je hem nou ombouwt en je er een smartphone in kunt schuiven :P
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 26.03.2014 - 14:30  ·  #29
Heren,

Ik heb hem uiteindelijk terug gestuurd en inmiddels ook mijn geld terug ontvangen.
De volgende issues kwamen ook naar boven:
- Afstandbediening functioneerde niet, ook niet met nieuwe batterij erin. De verlichting van de knoppen werkte wel, als dit werkt dan moet de AB ook functioneren maar helaas.
- bij ontvangst van de radio viel er een knopje uit de radio. Dit bleek het SMD knopje te zijn van de reset knop, ook de behuizing was scheef terug gemonteerd en bij 1 schroef een deuk, dus te hard dicht gedraaid. De radio moet namelijk open om extra functies bij te voegen. Waarschijnlijk door een niet deskundig persoon gedaan. Hier direct fotos van gemaakt en contact opgenomen.
De oplossing was wel direct goed, ik kon een nieuwe krijgen en als ik hem zou houden dan wilde ze een deel van me geld of bijvoorbeeld een kentekenplaat camera sturen. De resetknop is ook via de software te gebruiken.

Zo kwam ik nog wel een aantal issues tegen.
Wat ook super hinderlijk was, de snelheid. Bij het starten van de auto duurt het zeker 30 seconden voordat het geladen is en je FM radio hebt. Dat gaat op een gegeven moment wel vervelen. Eigenlijk duurde alles zo lang, als je vervolgens navigatie op wilde starten was je gewoon weer 20 tot 30 sec verder.
ook wel eens een melding dat er geen geheugen beschikbaar was omdat er teveel openstond... uhm dat hoort toch bij een dergelijk apparaat :)

Uiteindelijk hebben ze wel een geweldige service geboden hoor.
Ze stelde zelf voor om deze terug te sturen en een nieuwe te sturen. De oude hoefde ik pas te sturen als ik de nieuwe had, ik heb gevraagd om mijn geld terug gezien ik er niet heel goed gevoel bij had en ook de traagheid was een reden voor mij.
Ik heb mijn geld al terug gekregen voordat ze me pakket uberhaupt hadden ontvangen, dus over de service niets te klagen van dit bedrijf.

Geluidskwaliteit was ook goed. Er zat overigens voor de originele versterker gewoon een simpele adapter bij. Een din stekker welke op de versterker kabel ging en aan de andere uiteinde 4 tulp stekkers.
Dit zou bij een pioneer etc toch ook gewoon te leveren zijn lijkt me??

Nu weer netjes de HU803 ingebouwd met me Yatour en bleutooth module.
Het stond erg mooi maar vooral de traagheid stoorde ik me erg aan.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 26.03.2014 - 20:22  ·  #30
Ah jammer. Vond het wel een mooie module. Hopen dat je iets ander vind :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0