dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 
 
 
 
 
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 20:24  ·  #1
Beste forum leden,

Ik zit al dagen in dubio over het wel of niet doen van een dubbel din scherm (Nav, audio video etc).
Mijn auto is een S60 uit 2001
Ik heb er nu een HU803 inzitten i.c.m. een Yatour mp3 interface met bluetooth. Dit alles geeft erg mooi geluid (pro logic enzo). (daarnaast ook nog een vast telefoon toestel welke eruit zal moeten dan)
Waar ik eigenlijk het meest over twijfel is me geluid nadat ik de HU803 vervangen heb voor een dubbel din videoscherm. Hebben jullie hier ervaring mee?
Aangezien het een auto uit 2001 is wil er ook weer geen 900 euro aan uitgeven voor bijvoorbeeld een Pioneer.
Ik heb even wat zitten Google-en en kwam op bijvoorbeeld navaudio uit en dan onder de catogorie: "Top 5 2 din navigatie"
Deze prijsklasse ligt tussen de 350 en 500 euro.
wat kan ik daar van verwachten? ik ben dan ook weer geen audio expert dat ik kleine verschillen hoor, maar wil ook weer geen transistor radio geluid er voor terug :)
Aan de andere kant wil ik ook graag de mogelijkheid om video en vooral navigatie te draaien ipv een los toestel ergens op mijn dashboard of raam.

wie kan me helpen om de twijfel mogelijk weg te nemen? 8-)

P.S. ik ben op de hoogte van het inbouw frame.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 20:45  ·  #2
Wat mis je nu dan dat je een dubbeldin wilt?
wouters60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 36
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2010
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 20:55  ·  #3
Met dubbeldin schermen heb ik zelf ondervonden dat goedkoop duurkoop kan zijn. heb nu een pioneer 9240bt, en merk aan alle kanten dat een premium merk/type zijn geld dubbel en dwars waard is, ook omdat in je auto gebruiksgemak op en top moet zijn. Wil je een dergelijk scherm met navigatie kom je snel buiten je gestelde budget.
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 20:58  ·  #4
Quote door yannickdv

Wat mis je nu dan dat je een dubbeldin wilt?


Video en navigatie mooi in het dashboard i.p.v. een losse navigatie op het dasboard.

Zat naar deze te kijken:
http://www.navaudio.nl/product…Games.html

Als ik de recenties daar lees, zijn ze goed. Maar ja die zijn het geluid van een Volvo niet gewend denk ik haha.
morovic
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 20:59  ·  #5
Hi, ik heb een S60 uit 2005 en vorig jaar heb ik Pioneer AVIC-F940BT ingebouwd ipv originele radio.
Geluid is prima, zelfs beter dan met de originele radio. Dit door veel pre settings die je kan kiezen op Pioneer. Ik heb geen Pro Logic systeem in mijn auto.
Navigatie, handsfree bellen, afspelen p, alles gaat prima. Je moet wel een beetje wennen aan de bediening en touchscreen maar na een paar dagen gaat dat prima. Wel op het volgende letten: om stuurbedieningsfuncties te behouden heb je een adaptertje nodig. Hetzelfde geldt voor parkeersensoren. Deze twee modulen, 2 DIN frame waren samen rond 200 euro, kan me niet meer exact herinneren.
Mijn Pioneer was na geld terug aktie 449€ (Kreeg cash back €200 binnen 2 wk terug). Ik heb mijn Pioneer bij Navishop.nl online besteld en frame, en modules bij autoshopdetijger.nl
Inbouw door mijn neef gedaan, was binnen een uur klaar, wel wat voorbereidingen gedaan op internet hoe je middenconsole moet verwijderen. In de verpakking van 2 DIN frame zat uitleg bijgesloten hoe je dat moest doen

Ik ben heel tevreden, geen snoertjes, losse navigatie meer. Alles in 1 apparaat. Ik gebruik sd kaart ipv cd/dvd. Ook nog bijgeleverde iPod/iPhone kabel in de handschoen kastje aangelegd voor het opladen van iPhone.
LET OP: Pioneer vraagt helaas geld voor kaartupdates, EUR 150 als ik me niet vergis en die twee modulen bestaan niet voor alle merken autoradios. Begreep in de winkel dat se alleen voor de Pioneer bestaan, maar ik weet niet of dat klopt.
Minpuntje: geluid van parkeersensoren is kwalitatief minder dan de origineel via speakers. Geluid komt uit de module zelf. Is prima hoorbaar alleen klinkt wat goedkoper dan de origineel.

Pioneer heeft inmiddels een aantal nieuwe modellen uitgebracht.
Check even de website, misschien dat ze weer cash back acties hebben

Succes
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 21:07  ·  #6
Quote door morovic

Hi, ik heb een S60 uit 2005 en vorig jaar heb ik Pioneer AVIC-F940BT ingebouwd ipv originele radio.
Geluid is prima, zelfs beter dan met de originele radio. Dit door veel pre settings die je kan kiezen op Pioneer. Ik heb geen Pro Logic systeem in mijn auto.
Navigatie, handsfree bellen, afspelen p, alles gaat prima. Je moet wel een beetje wennen aan de bediening en touchscreen maar na een paar dagen gaat dat prima. Wel op het volgende letten: om stuurbedieningsfuncties te behouden heb je een adaptertje nodig. Hetzelfde geldt voor parkeersensoren. Deze twee modulen, 2 DIN frame waren samen rond 200 euro, kan me niet meer exact herinneren.
Mijn Pioneer was na geld terug aktie 449€ (Kreeg cash back €200 binnen 2 wk terug). Ik heb mijn Pioneer bij Navishop.nl online besteld en frame, en modules bij autoshopdetijger.nl
Inbouw door mijn neef gedaan, was binnen een uur klaar, wel wat voorbereidingen gedaan op internet hoe je middenconsole moet verwijderen. In de verpakking van 2 DIN frame zat uitleg bijgesloten hoe je dat moest doen

Ik ben heel tevreden, geen snoertjes, losse navigatie meer. Alles in 1 apparaat. Ik gebruik sd kaart ipv cd/dvd. Ook nog bijgeleverde iPod/iPhone kabel in de handschoen kastje aangelegd voor het opladen van iPhone.
LET OP: Pioneer vraagt helaas geld voor kaartupdates, EUR 150 als ik me niet vergis en die twee modulen bestaan niet voor alle merken autoradios. Begreep in de winkel dat se alleen voor de Pioneer bestaan, maar ik weet niet of dat klopt.
Minpuntje: geluid van parkeersensoren is kwalitatief minder dan de origineel via speakers. Geluid komt uit de module zelf. Is prima hoorbaar alleen klinkt wat goedkoper dan de origineel.

Pioneer heeft inmiddels een aantal nieuwe modellen uitgebracht.
Check even de website, misschien dat ze weer cash back acties hebben

Succes


bedankt voor je uitgebreide uitleg.
449 euro vind ik een mooie prijs... Zal eens zoeken of ze een cashback actie hebben.
Stuurbediening vind ik niet zo'n probleem, het scherm zit 10cm verder :)
Parkeersensoren heb ik niet, wel een camera waarbij ik het schermpje aan de binnenkant van me zonneklep heb weggewerkt. Ook een mooie bijkomstigheid dat dit ook netjes in het grote scherm kan...
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 21:09  ·  #7
Volgens mij moet je ook rekening houden met de versterker onder je passagiers stoel, maar daar weten andere mensen meer over :)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 21:10  ·  #8
Sasha,

Pioneer werkt ook met een pulssensor.
Waar heb je deze weggehaald ?
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 21:27  ·  #9
Quote door yannickdv

Volgens mij moet je ook rekening houden met de versterker onder je passagiers stoel, maar daar weten andere mensen meer over :)

moet ik daar aanpassingen voor doen of werkt deze dan simpelweg niet meer?
morovic
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 23.02.2014 - 21:43  ·  #10
@BigDog dat weet ik echt niet, ik weet dat alles met iso stekkers netjes verbonden was. Mijn beeft moest alleen improviseren met massa voor de handrem om video functie alleen in parkeerstand te kunnen schakelen. Er waren nog 2-3 losse draadjes met labels vanuit de auto en die zijn verbonden met corresponderende draadjes in Pioneer.

Camera kan aangesloten worden aan apparaat die ik heb. Er zitten zoveel aansluitingen en kabbel bundel mat al die iso stekkers en twee modulen is best groot. Meeste tijd ben je bezig om dit allemaal achter de console netjes op te bergen.
In tegenstelling tot wat Volvo dealer zei, was het niet nodig om Pioneer in te lezen door dealer.

Ik moest geen andere aanpassingen doen.
Martijn Hoogendorp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 24.02.2014 - 23:48  ·  #11
He Bigdog,

Ik weet niet of dit is wat je vraagt, maar bij mij hebben ze de kabel naar de versterker teruggehaald naar het dashboard. Kan daar de pulse vandaan komen?
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 08:30  ·  #12
Wellicht is dit ook nog een interessante optie voor je.
http://www.bluepower.se/en/pro…m-players/
Ik weet wel dat er bij de eerste generatie van deze head units wat probleempjes zijn geweest (storingen e.d.). Echter 5 jaar later worden ze nog steeds verkocht dus kan me zo voorstellen dat Bluepower dat inmiddels wel heeft verholpen en dat het wel een stabiel systeem is. (zou dit wel even uitzoeken)

Het is in ieder geval een mooi geintegreerd systeem wat keurig in het originele dashboard past. Ook je telefoon module kan blijven zitten. Misschien het overwegen waard.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 09:02  ·  #13
Dat lijkt me ook gewoon zo'n China ding in een Volvo frame.
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 09:15  ·  #14
http://www.navaudio.nl/product…cherm.html

dit is een soortgelijk systeem. Ik zit ook te zoeken naar iets dergelijks en weet ook niet wat ik moet denken van de kwaliteit.
Zijn iig mooi geintegreerd in het dashbord. Deze zou ook de stuurbediening ondersteunen aldus de verkoper! Ook niet onbelangrijk. Maar dat zou ik toch wel ff op papier willen hebben....
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: dubbel din video scherm ipv HU803? wel of niet doen?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 10:12  ·  #15
Quote door [-Tom-]

Dat lijkt me ook gewoon zo'n China ding in een Volvo frame.


Bijna alles komt tegenwoordig uit China of andere lage lonen landen. Ook vele onderdelen die door A merken gebruikt worden. Iets wat uit China komt hoeft niet per definitie slecht te zijn. Zou alleen wel eerst even wat research doen om de kwaliteit eerst te verifieren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0