dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 
 
 
 
 
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 05.07.2011 - 10:45  ·  #1
Omdat ik de uitlaatstyling van de V70 gewoon niet mooi vind (gewoonweg saai) was ik al geruime tijd op zoek naar een passend uitlaatsierstuk. Door de schuin naar onder en links geplaatste eindpijp, is hier bijna niets voor te krijgen, behalve een enkel rond chromen sierstuk en die vond ik net niet spectaculair genoeg om erop te zetten.

De advertenties op Marktplaats van Maxi Car Tuning ( www.maxicartuning.nl ) wekte mijn interresse en omdat ze bij me in de buurt zitten daar afgelopen zaterdag maar eens gaan kijken. (wil natuurlijk wel weten hoe ze werken voor ze aan m'n auto mogen zitten).
Omdat ik er een goede indruk van kreeg, ze hebben een professioneel buig apparaat om pijpen te buigen, geven advies over de verschillende soorten RVS etc., kreeg ik er vertrouwen in. Maar om voor de V70 een goed advies te kunnen geven, moest ik maandag maar even met ijn eigen auto langskomen (had zaterdag een andere bij me). Gisterenmiddag dus langs geweest en men zag wat moeilijkheden met o.a. de lage bodem boven de eindpijp, de uitsparing in de bumper en de balk van dde trekhaak die er vlak langs loopt, maar men wist zeker dat het zou lukken. Dus de knoop maar doorgehakt. Echter, men had gisteren geen plek meer vrij... (normaal alleen op afspraak) Omdat ik aangaf niet veel vrije dagen meer te hebben voor mijn vakantie, belde men een andere monteur die gisteren vrij was, die bereid was na sluitingstijd nog even te komen (!). Ik kon dus gistereavond om 18.30 uur langs komen.

Daar aangekomen, gaf ik de mensen nog even aan wel de looks, maar niet de herrie te willen, hetgeen hen duidelijk was. Het werd dus alleen een eindstuk en geen complete demper. Vervolgens zette men de auto op de brug en plaatste een kastje tussen de plus pool onder de motorkap en de massa, teneinde tijdens het lassen je dynamo etc. te sparen. De accu hoefde dus niet te worden afgekoppeld.
Vervolgens ging men voortvarend te werk door direct de eindpijp van de demper af te slijpen.
Hierna ging men pijpen buigen en passen, even puntlassen voor de pasvorm en toen alles naar mijn zin was, werd alles geheel doorgelast. Wel moest de uitsparing in de bumper wat worden vergroot, maar ook dat werd netjes gedaan, geen kartels of onzinnige vormen.

Resultaat van het maatwerk is dat de dubbele eindpijp er snaarstrak onder zit, met minimale speling op de carosserie/bumper, zonder deze te raken en nare trilgeluiden te veroorzaken.

Na afloop de rekening: 80,- Euro en dat was inclusief de kosten voor het eindstuk! Daar koop je normaal net een sierstuk voor en dan begint de ellende nog...

Oke, ik heb wel eens een mooiere lasnaad gezien maar nu ben ik ook een zeikstraal in dat opzicht, maar deze zijn niet zichtbaar van buitenaf en het zit muurvast en is gasdicht (getest). En qua meedenken, service ( monteur bellen 's avonds langs kunnen komen!!, oplossing zoeken voor het probleem van de klant) afwerken (lasnaden worden nog even behandeld en gespoten) kan ik, zeker gezien de kosten, alleen maar positief zijn over dit bedrijf.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 05.07.2011 - 12:35  ·  #2
Whow, dat is mooi !

( en bijna voor niets )
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 05.07.2011 - 12:59  ·  #3
Nou, ff ritje Hengelo (O) dan, is vanaf Zutphen makkelijk te doen... :D
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 05.07.2011 - 15:32  ·  #4
Dat ziet er zeker goed uit, ik zit er zelf ook over na te denken het te gaan doen.

Wil ook alleen de looks maar niet de herrie(vind de motor geweldig klinken en dat moet niet verpest worden door een uitlaat).

Hoelang zijn ze er mee bezig geweest?
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 05.07.2011 - 16:53  ·  #5
Wat is de doorsnede van 1 pijpje?

Heb je misschien een foto van de achterkant waar de hele Volvo op staat ?

Deze pijpjes staan lekker stoer onder je auto.


In welke plaats is deze aanpassing " live" te zien ?

Gr. Rene
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 05.07.2011 - 21:56  ·  #6
tip: je kan ook de 'afdekking' voor de R uitlaat bestellen bij Volvo, heb je ineens een originele afwerking van je bumper

wel mooi werk voor weinig
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 05.07.2011 - 22:16  ·  #7
Quote
Heb je misschien een foto van de achterkant waar de hele Volvo op staat ?


Ik ben benieuwd.
Ziet er overigens goed uit.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 05.07.2011 - 23:25  ·  #8
@Mijn S60: drie kwartier en de koffie komt uit de automaat maar is goed te doen.

@Rifwachter en Bigdog: Nee, nog niet, dan stond m'n eigen schaduw op de foto en dat lijkt er
niet op. Maar ik zal hem maken en posten.

@Philken: :-) die tip kreeg ik vanavond al eerder van iemand en ik denk ook dat het gaat
gebeuren. Als je van opzij kijkt, zie je nog net eenstukje van de pijp voor het chromen stuk,
het is niet lelijk, maar met zo'n stukje ben je het wel helemaal kwijt.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 06.07.2011 - 10:59  ·  #9
Uber woepsie!
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

gehele achterkant

 · 
Posted: 06.07.2011 - 11:24  ·  #10
Op verzoek nog even twee foto's van de gehele achterkant.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 06.07.2011 - 13:03  ·  #11
Bedankt voor de foto's !
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 06.07.2011 - 14:50  ·  #12
...
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 06.07.2011 - 15:18  ·  #13
@Laguna S60;

Ja, ben ik met je eens dat dat iets mooier is. De auto op de foto is een V70R en die heeft de extra afwerkrand erop zitten die Philken ook bedoelde. Ik ben vanmorgen bij zo'n V70R geweest en heb alles nagemeten om te kijken of die rand er ook bij mijn auto op zou passen met de eindpijp. En de concusie was dat het zou moeten passen, mijn eindpijpjes zijn een fractie groter (diameter), maar zitten qua hoogte en breedte op exact dezelfde plek als bij de originele R.

Vervolgens dus gelijk naar de dealer gereden om die rand te bestellen, echter, ondanks dat hij los in de computer staat, is hij NIET los leverbaar, alleen in combinatie met een volledige bumper a 450,- Euro. :( En dat gaat me toch wel een beetje te ver.

Mijn uitlaatsierstuk zit dus niet verder naar links als bij die op jouw foto, dat is optisch bedrog door het mooie afwerkrandje van de V70R (kan ook haast niet anders, anders zouden de pijpen tegen de carosseriebodem komen die aan de rechter kant van de pijp is verlaagd), dat ik dus nu een keer toevallig op de sloop ergens moet tegenkomen, en die kans is erg klein ben ik bang... :-/

Dus als iemand nog ergens een 'R' weet te 'liggen' of zo'n afdekrand weet te bemachtigen, houdt ik mij aanbevolen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 06.07.2011 - 19:12  ·  #14
Bedankt voor de foto`s.
Ziet er ook zonder afwerkrand erg goed uit. ;-)
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: dubbel uitlaatsierstuk laten monteren

 · 
Posted: 07.07.2011 - 01:27  ·  #15
Dank je Bigdog. Vind ik zelf ook en ga er ook zeker geen halszaak van maken.
Maar baal stiekum toch wel een beetje. Vanmiddag ook nog even bij een andere dealer hier in de buurt langs geweest, in de hoop dat die nog wel een maniertje wist, maar ook daar hetzelfde resultaat, alleen een complete bumper.

Terwijl ik, liggend onder die V70R, toch duidelijk kon zien dat het een los 'lijstje' is. Dus waarom ze dat niet los leveren? Zal wel nooit door iemand worden verloren of kapotgereden...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0