Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 
 
 
 
 
jungle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 45
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 09.02.2013 - 15:02  ·  #1
Onder mijn V70 (2.5T MY 2008) zit een dubbele uitlaat die je (vrijwel) niet ziet en dat wil ik veranderen. Hierbij heb ik zitten twijfelen tussen een R-design achterbumper met bijpassende sierstukken (via de dealer) of een custom variant waarbij (door een ander bedrijf dan de dealer) een inkeping in de huidige achterbumper wordt gemaakt met daarin twee sierstukken.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de originele R-design onderlip: deze wordt op vrijdag 22 februari door mijn Volvo dealer geplaatst. Helaas doet Volvo zelf niet in uitlaatsierstukken, alleen in hele uitlaatsystemen waar het sierstuk al op zit. Ik zal de sierstukken dus elders op de kop moeten tikken.

Dat lijkt simpel, want keuze zat. Maar zomaar iets bestellen en hopen dat het mooi staat is niet mijn ding. Bovendien weet ik al aardig wat ik wil: zie foto's

Het gaat dus om enigszins elipsvormige uitlaatstukken (of zouden die op de foto rond zijn?), aan de onderkant 'weglopend' met de bumper. Mooie aan deze variant vind ik dat de uitsparing tussen de bumper en de uitlaat overal even groot is. Gisteren heb ik bij de dealer de uitsparing bij een showroommodel met R-desingbumper opgemeten. De uitsparingen zijn op zijn breedst 140 mm.

Zelf denk ik dat de uitlaatstukken dus iets van 110-90 mm of 120-100 mm moeten zijn, of misschien wel gewoon 100mm rond en lijkt het elipsvormig doordat ze naar onder schuin weglopen.

Vraag: rijdt een van jullie in een dergelijke V70 of weet een van jullie ongeveer de maten die ik moet aanhouden bij het bestellen van sierstukken zoals op de foto's?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 09.02.2013 - 22:41  ·  #2
...
jungle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 45
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 10.02.2013 - 13:20  ·  #3
Dank voor de tip Laguna (op hun site helaas geen foto's van dit model V70, maar ik zal eens verder informeren).

Maar waar ik eigenlijk een beetje op hoopte is dat iemand van dit forum dezelfde of soortgelijke uitlaatstukken heeft (enkel of dubbel maakt niet uit), en mij de maten daarvan zou kunnen doorgeven.... Of misschien heel andere uitlaatstukken die ook heel mooi staan.

Werkelijk alles is online te bestellen, maar dan moet je wel weten wàt. Heb bij de Volvo dealer in Zwolle al de hele showroom afgelopen, maar (op dat moment) alleen maar V70's met R-design achterbumper waarop de af-fabriek uitlaten zitten, en die vind ik net iets minder mooi.
jungle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 45
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 12.02.2013 - 20:04  ·  #4
Niemand? :'(

Voor mensen met meer technisch inzicht dan ik: zijn de uitlaten op de foto's rond of elipsvormig?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 12.02.2013 - 20:16  ·  #5
Het was al een tijdje geleden, maar kun je hier iets mee ?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 12.02.2013 - 20:55  ·  #6
jungle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 45
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 12.02.2013 - 21:14  ·  #7
Quote door Bigdog

Het was al een tijdje geleden, maar kun je hier iets mee ?


Kijk, die zijn toch echt elipsvormig: thanks Bigdog! :D Gelet op de datum van het topic vrees ik dat ACtuning inmiddels een andere auto rijdt en me niet meer kan vertellen wat de maten waren.....


Quote door Waltersan

vind de naar beneden wijzende pijp ook wat flauw eruit zien, dus ik had dit al eens bekeken:
http://uitlaatsierstukken.nl/uitlaat_eindstuk_verstelbaar
of
http://uitlaatsierstukken.nl/U...diesel_rvs

misschien ziet het er heel goedkoop uit, en ik vind ovaal ook mooier, dus mischien een bezoekje aan:

http://little-exhaust.nl/


Ik vind die verstelbare uitlaatsierstukken minder, omdat daarmee de uitlaten onder de bumper uitkomen. Maar die url van little heeft aardig wat voorbeeldfoto's van Volvo's: daar kan ik wel wat mee. Dank Walter 8-)
jungle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 45
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 22.02.2013 - 14:16  ·  #8
Nou, het is gelukt. Vanochtend heeft de Volvodealer de R-design diffuser gemonteerd en meteen de uitlaatsierstukken geplaatst.

Uitlaatsierstukken komen van Little Exhaust: nogmaals dank voor de tip Walter!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 22.02.2013 - 14:18  ·  #9
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 22.02.2013 - 15:25  ·  #10
Mooi !
En hij smoelt ook een stuk sportiever.
Veel plezier ermee. ;-)
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Dubbele uitlaat Volvo V70 2008 met R-design achterbumper

 · 
Posted: 22.02.2013 - 15:34  ·  #11
Mooi geworden!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0