dubbeltest v70 , Mercedes C200

 
 
 
 
 
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 10:26  ·  #1
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 12:20  ·  #2
Met mooie kentekenplaathouder op de Mercedes. :bandit: :bandit:
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 13:39  ·  #3
Had eigenlijk verwacht dat de Volvo tegenover een E-klasse gezet zou worden.
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 13:45  ·  #4
De Volvo komt er nu al niet zo goed af... :o :'(
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 15:37  ·  #5
Quote door Mark

De Volvo komt er nu al niet zo goed af... :o :'(


Het is natuurlijk ook een kwestie van onderhoud en wensen.
Afhankelijk van je verwachtingspatroon/wensen verschilt ook de "winnaar". Volvo's rijden veel kilometers, maar veelal wordt er op het onderstel nogal eens bespaard waardoor het allemaal wat wollig aan gaat voelen.

Zo strak sturend als een BMW zal een Volvo niet snel worden, maar een olieboot kun je het ook niet noemen.

En voor de rest, laten we eerlijk zijn.. Een V70 is, zeker gezien zijn buitenmaten, relatief klein op de achterbank.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 16:56  ·  #6
en rammelt...en heeft af en toe kuren en..en..en maar I LOVE IT!!! :'( :'(
anders had ik wel merc..gereden... maar die harde stoelen, dat bejaarde dashboard dat saaie oerdegelijke duitse product...ik heb er niks mee...maar dat ie kwalitatief er beter uit komt.. ja dat geloof ik wel. maar auto rijden is emotie, is liefde, is houden van, is tegen beter weten in...volvo rijden is... geweldig..ook al is de standkachel al weeeer defect..drie keer in twee jaar.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 18:12  ·  #7
Al eens de voorstoelen opgemeten ?
Dikke rugleuning en lang zitvlak.
Onmogelijk last van de botten te krijgen.
En achterin ?
Nog nooit klachten gehad.
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 18:22  ·  #8
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het achterin ook nooit als krap heb ervaren in onze vorige V70. Dan moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat ik geen verschrikkelijk lange benen heb en dat de voorstoelen bij ons ook altijd in een normale stand staan. Je hebt ook van die mensen die denken dat alleen de achterste stand goed genoeg is.... :'( Dan wordt het met de ruimte natuurlijk wel een ander verhaal :sleep:

En verder zijn de stoelen in de V70 N gewoon van een belachelijk hoge kwaliteit. Grote stoelen en ook degelijk gebouwd. In de meeste auto's wiebelen de stoelen bij het minst of geringste zuchtje wind tegen de leuning al. Dat gaat bij Zweeds meubilair toch wat minder eenvoudig ^_^
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 20:00  ·  #9
4 cylinder.... :'(
Roest..... :'(
Keuze gemaakt
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 20:26  ·  #10
Vanwege de roest kun je de Benz al laten staan ja. Stoelen van Volvo zijn vijf klassen beter. Maar eerlijk is eerlijk: achterin is een V70 krap (vooral als de bestuurder ver naar achteren zit). Zo'n Benz is toch wat dynamischer, en zo 'nieuw' vind ik het dash van een V70 ook niet. Ook bedaagd, eigenlijk. Maar goed, qua comfort rijdt het dan weer heerlijk.
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 21:35  ·  #11
Roest is tussen 1993 en 2003 wel een dingetje geweest ja bij Mercedes. Latere modellen hebben daar minder last van. Maar helemaal roestvrij...... je moet er een beetje geluk mee hebben.
Het comfort van de stoelen is persoonlijk.
Ik heb jaren Mercedes gereden en stapte altijd heerlijk uitgerust uit, hoe lang de reis ook was.
De stoelen van de V70N liggen mij niet, ondanks de ruime verstelmogelijkheden. De deur is voor mij ook te hoog, ik weet niet waar ik mijn linker arm moet laten.
De oudere stoelen van de Classic vind ik daarentegen wel weer goed zitten, maar voor mij toch minder dan die van de Mercedes.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 25.02.2016 - 23:03  ·  #12
Conclusie over minder strakke wegligging van de V70 klopt gewoon.
Ik heb een 240 en 740 station gehad, heel comfortabele auto's maar beslist geen bochten ridders. Bij hoge snelheden ongevoelig in het stuur :sick: Daarna 14 jaar een 850 station gehad en met dat model kon je echt "hoeken" indien gewenst. Ook bij hoge snelheden zeer stabiel. Nooit het gevoel dat de wagen niet mee werkte in snel genomen bochten.

Bij de introductie van de V70N werd direct al opgemerkt dat deze veel minder strak stuurde en wat gevoelloos is. En dat klopt helemaal, maar ik ben er heel content mee en hoef beslist geen Mercedes of BMW. Het comfort van de V70N kan ik erg waarderen. Maar ja, ik ben ondertussen ook een rustige rijder geworden :sleep: :shame:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 26.02.2016 - 08:34  ·  #13
Eens, maar met het kantelen van het blok, het zoekerige en het gedein denk ik dat de V70 uit de test ook wel wat onderdelen heeft die vervangen moeten worden (motorsteunen, dempers, draagarmen).
t.menges
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nunspeet
Leeftijd: 40
Berichten: 84
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 26.02.2016 - 08:52  ·  #14
Ze zeggen in die test ook dat die motor van die benz feller is... Gek he? atmosferisch tegenover een compressorblok zetten. Tevens vond ik de opmerking dat de volvo motor onderin trekkracht tekort komt vreemd aangezien ik zelf met de 140 pk versie bijna nooit boven de 3000/3500 toeren kom en mijns insziens heeft ie dan trekkracht genoeg. Ik durf zelfs te stellen dat het totaal nutteloos is om naar het rode gebied te trekken aangezien er boven de 4000 rpm weinig meer gebeurd. Verder was deze v70 nou niet echt de uitvoering die je wilt hebben met zn stoffen bekleding en z'n pioneer radio maar dat terzijde!
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: dubbeltest v70 , Mercedes C200

 · 
Posted: 26.02.2016 - 13:57  ·  #15
Quote door VolvoS60Racer

Quote door t.menges

Verder was deze v70 nou niet echt de uitvoering die je wilt hebben met zn stoffen bekleding en z'n pioneer radio maar dat terzijde!


Perfecte auto's bestaan niet, iemand heeft namelijk voor je gekozen en daardoor staat ie nu voor <<10% van de nieuwprijs te koop.

1. Interieur is altijd up te graden voor weinig geld....
2. Iedereen "geilt" altijd op de mooie Volvo radio's, maar er is meer dan alleen Origineel Volvo. De radio zit tenminste in een niet goedkoop origineel radio frame en met een beetje goede aftermarket radio heb je ten eerste meer functionaliteit en ten tweede is het geluid minstens net zo goed. Ik ben er op vooruit gegaan door een Pioneer DAB radio te monteren i.p.v. de "Mooie" HU803.

Deze V70 biedt voldoende om er een nette wagen van te maken die ondanks slechts een NA motor heerlijk kan cruisen.


Een ander interieur erin is relatief duur , zeker gezien de aanschaf prijs auto .
Deze Radio smoelt niet in deze auto , vind ik .

Bijna iedereen op een enkele procent daar gelaten , doet helemaal niets zelf aan zijn auto , laat staan dat ie er een interieur in gaat bouwen , en zeker niet als het ook nog is geld extra kost .

De 140 pk brengt je overal , maar de auto geeft het gevoel dat de rem blijft hangen , vriend van me heeft net zijne naar 170 pk laten tunen door obbe , en dan rijdt het erg goed , heb het verschil nu mogen ervaren , maar met al deze aanpassingen ben je zo 25% op je aanschaf waarde kwijt , kun je beter naar een zoeken met alles al op of aan .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0