Dvd’s navigatie combineren

mmm/P2001 Volvo V70 2004

 
 
 
 
 
Maartenwk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uitgeest
Leeftijd: 33
Berichten: 156
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 11.04.2022 - 23:13  ·  #1
Hoi allen,

Ik heb een vraag, ik ben erg fan van het gebruiken van de ingebouwde navigatie (vind het ontspannen rijden) en nu staat de route naar onze vakantie bestemming niet op 1 dvd. Ik heb al lopen etteren met iso uitpakken en bestande verplaatsen etc maar zonder succes.

Wij hebben de laatste kaart van 2015.

Iemand enig idee om meerdere landen van 2 dvd’s op 1 dvd te krijgen?

Ik ben heel benieuwd en hoor graag ☺
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 12.04.2022 - 00:28  ·  #2
Ik weet niet met welke versies je werkt en welke route je zoekt.

Wat mij echter de laatste keer is opgevallen dat de samenstelling van de dvd’s qua landen wijzigt.

In de een na laatste versie voor een rti ( Volvo 2009) had ik Frankrijk en Nederland op 1 dvd.
Op de laatste beschikbare versie bleek dit niet het geval te zijn en moest ik ook wisselen.

Zou het in die hoek eens proberen.

Overigens vind ik dat welk een manco. Ook in de oude cd navigatie in een Peugeot cabrio uit 2003 kon je over de hoofdwegen iig door heel west Europa navigeren .

Dat het allemaal
Verouderd is , logisch, maar dit is best wel een ontwerp foutje
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 12.04.2022 - 06:34  ·  #3
Volgens mij kan dat niet, je zult gewoon de dvd moeten wisselen.
Overigens respect dat je met de originele navigatie rijdt, ik vind het echt een ramp
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 276
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 12.04.2022 - 18:38  ·  #4
Je kan tom tom kaarten ook alleen maar aanpassen
Mss even zoeken op internet
Maartenwk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uitgeest
Leeftijd: 33
Berichten: 156
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 12.04.2022 - 20:08  ·  #5
Dank jullie voor de reacties ☺

We gaan naar Kroatië toe ik ga inderdaad eens kijken of de andere/oudere versies wel de hele route bevatten. En anders even zonder navigatie naar Duitsland haha.

Inderdaad een beetje achterhaald had dan een wisselaar ingebouwd of op een sd kaart.

Ik dacht alleen ergens gelezen te hebben dat dat kon.

Ik vind het prettiger rijden dan een losse tom tom en hij doet het aardig maar ik snap dat sommige het zeker niet fijn vinden haha
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 708
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 13.04.2022 - 08:10  ·  #6
Leuk om te lezen dat je gewoon nog gebruik maakt van zo'n traditioneel systeem.
In mijn V70R classic zat een cd- navigatie systeem (was net Star Trek als je het scherm opklapte).

In '99 kostte deze optie Fl 9500 (!) = € 4310 en toen we naar noord-italië gingen hadden we 4 cd's nodig om de route te bepalen. Je reed gewoon van de kaart af 😃.
De totaalroute deed ik op een ANWB routekaart van ouderwetsch papier.

Ooit een set van 21 cd's bemachtigd om door West-Europa te kunnen navigeren. Lekker old school, maar Google maps is toch makkelijker 😉
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 13.04.2022 - 08:29  ·  #7
Quote door Maartenwk

Dank jullie voor de reacties ☺

We gaan naar Kroatië toe ik ga inderdaad eens kijken of de andere/oudere versies wel de hele route bevatten. En anders even zonder navigatie naar Duitsland haha.

Inderdaad een beetje achterhaald had dan een wisselaar ingebouwd of op een sd kaart.

Ik dacht alleen ergens gelezen te hebben dat dat kon.

Ik vind het prettiger rijden dan een losse tom tom en hij doet het aardig maar ik snap dat sommige het zeker niet fijn vinden haha

Volgens mij is de verdeling van landen over de DVD's met alle jaren hetzelfde gebleven. Een DVD-wisselaar zou redelijk overkill zijn voor een gebruikerssituatie die eigenlijk nauwelijks voorkomt, dat zou het toentertijd (we praten over 2001/2002 o.i.d. toen dat DVD RTI systeem op de markt kwam) belachelijk duur hebben gemaakt. SD kaartjes waren toen sowieso nog geen gemeengoed (ja, ouderwetse grote SD kaartjes met 128mb opslag ofzo).
Ik zou lekker je telefoon gebruiken i.c.m. Google Maps, heb je meteen realtime verkeersinformatie.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 13.04.2022 - 09:54  ·  #8
Frankrijk en Nederland zijn bij mijn weten op een gegeven ogenblik niet meer op dezelfde dvd gezet. Is op zich wat voor te zeggen ws door groei van wegennet. Ik kwam daar iig achter toen ik ook vanuit Nederland met de laatste dvd versie niet meer naar Parijs kon rijden :-)

Het blijft grappig als je met de RTi naar bijv. Aalsmeer wilt, of bij Hilversum de afslag wilt hebben. Je bent spontaan aan het terreinrijden.

Aan de andere kant, in geval van.... heb je iig nog iets want wie heeft er anders nog een kaart in de wagen liggen ?
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 456
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

jammer

 · 
Posted: 13.04.2022 - 14:15  ·  #9
Ik kocht in 2012 een tomtom met 6"scherm, alles wat upgedated kon worden zat er bij dankzij een ingebouwde sim kaart. Net weer de laatste data opgehaald en bijgewerkt via wifi. Moest even wennen aan de beperkingen ivm de verkeersveiligheid maar teon ik dat begreep kon ik er mee leven.

Jammer dat mijn RTI uit 2000 stopt met dvd's eind 2009 of zo. Dat kan heel veel schelen, zo reed ik ooit met een duitse zakenauto (Alfa 159) met ook zo'n ingebouw systeem. Bijna een jaar later bleek er een nieuw stuk autoweg te liggen, dat gemiddeld 20 minuten of 15 km scheelde. Updates waren niet goedkoop, maar of het nu zinvol was? Zeker in het Ruhr gebied ben ik blij met een dynamisch systeem.

Maar kan er een tomtom worden ingebouwd die net zo omhoog komt als de RTI?

Dank
JP
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3200
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 13.04.2022 - 16:30  ·  #10
JP, als je dat wilt, kan je het beste even contact opnemen met Plein69. Hij heeft dat (veel) vaker gedaan.
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 991
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 13.04.2022 - 18:41  ·  #11
Quote door MTE

Frankrijk en Nederland zijn bij mijn weten op een gegeven ogenblik niet meer op dezelfde dvd gezet. Is op zich wat voor te zeggen ws door groei van wegennet. Ik kwam daar iig achter toen ik ook vanuit Nederland met de laatste dvd versie niet meer naar Parijs kon rijden :-)

Het blijft grappig als je met de RTi naar bijv. Aalsmeer wilt, of bij Hilversum de afslag wilt hebben. Je bent spontaan aan het terreinrijden.

Aan de andere kant, in geval van.... heb je iig nog iets want wie heeft er anders nog een kaart in de wagen liggen ?


Niet alleen kaarten, ik heb ook nog het Shell stedenboek. Op vakantie zet ik ook vaak de routes uit op kaart en maak er dan obv tussenpunten een digitale route van. Voordeel van goede kaarten is dat er ook info op staat omtrent hoogte, stijlheid, mooie omgeving en wat al niet meer. Daarnaast weigert een kaart nooit..

En wees nou eerlijk, wat is er nu leuker om voor je tent in het zonnetje met de veel te grote kaart op een veel te klein tafeltje er achter te komen dat je route over beide zijden van de kaart loopt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39689
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 13.04.2022 - 20:10  ·  #12
Old skool, leuk man.
Wel een tijdje geleden dat ik ze gebruikt heb.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 13.04.2022 - 21:41  ·  #13
Quote door Klaasw

Quote door MTE

Frankrijk en Nederland zijn bij mijn weten op een gegeven ogenblik niet meer op dezelfde dvd gezet. Is op zich wat voor te zeggen ws door groei van wegennet. Ik kwam daar iig achter toen ik ook vanuit Nederland met de laatste dvd versie niet meer naar Parijs kon rijden :-)

Het blijft grappig als je met de RTi naar bijv. Aalsmeer wilt, of bij Hilversum de afslag wilt hebben. Je bent spontaan aan het terreinrijden.

Aan de andere kant, in geval van.... heb je iig nog iets want wie heeft er anders nog een kaart in de wagen liggen ?


Niet alleen kaarten, ik heb ook nog het Shell stedenboek. Op vakantie zet ik ook vaak de routes uit op kaart en maak er dan obv tussenpunten een digitale route van. Voordeel van goede kaarten is dat er ook info op staat omtrent hoogte, stijlheid, mooie omgeving en wat al niet meer. Daarnaast weigert een kaart nooit..

En wees nou eerlijk, wat is er nu leuker om voor je tent in het zonnetje met de veel te grote kaart op een veel te klein tafeltje er achter te komen dat je route over beide zijden van de kaart loopt.


Helemaal mee eens.

Voor mijn gevoel heb je op die manier veel meer het gevoel van reizen door nieuwe streken dan als je braaf van a naar b gaat.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 708
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 13.04.2022 - 22:12  ·  #14
Quote door MTE

Voor mijn gevoel heb je op die manier veel meer het gevoel van reizen door nieuwe streken dan als je braaf van a naar b gaat.


Klopt helemaal. En ondanks gebruik van Google maps gaat er altijd een papieren route- en detailkaart van de vakantiebestemming mee. Mooi voor het overzicht en ook al eens noodzakelijk gebleken bij verbindingsproblemen.
Maartenwk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uitgeest
Leeftijd: 33
Berichten: 156
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Dvd’s navigatie combineren

 · 
Posted: 14.04.2022 - 19:54  ·  #15
Dank jullie voor de reacties.

Bij ons gaat er zeker een 'tweede' navigatie mee, maar ik vind het zeker leuker rijden met de rti beetje onder het moto hij zit er dus ik gebruik hem haha.
De hoofdwegen zijn (op een enkele na) niet heel erg veranderd dus we komen er wel en die paar kilometer om maakt op 1700 kilometer ook niet uit.

Ondertussen heb ik ontdekt dat de 2012 inderdaad andere landen erop heeft waardoor ik met betreffende dvd de gehele route kan rijden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0