DVD navigatiecomputer Volvo C70 2007

Lukt niet..

 
 
 
 
 
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

DVD navigatiecomputer Volvo C70 2007

 · 
Posted: 27.04.2023 - 13:26  ·  #1
hallo allemaal, mijn DVD navigatieunit begint slecht te worden, regelmatig de melding kan DVD niet lezen ondanks dat deze echt schoon is. Vaak helpt eruit halen en opnieuw laden maar het wordt natuurlijk alleen slechter vanaf hier.

Ik heb een andere jongere unit gescoord uit een C70 die het goed moet doen dus dacht ik hem even te vervangen. Deze unit zit in het handschoenenkastje en daar begint het probleem. Je hebt geen vrije ruimte in de kabels dus alles moet in het handschoenenkastje gebeuren en dat is best krap. 3 van de vier of vijf stekkers krijg ik los met veel gefriemel, ontvelde vingers en polsen maar 1 of 2 van de stekkers krijg ik niet losgefriemeld. heb hem als foto ingesloten. Hoe moet deze stekker los. Langs onderen, boven, gewoon trekken of is er een speciaal gereedschapje voor nodig.

Mij lukt het in ieder geval niet. Iemand goede tips ??

[img][/img]
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5144
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: DVD navigatiecomputer Volvo C70 2007

 · 
Posted: 27.04.2023 - 13:27  ·  #2
Doeke?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3721
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: DVD navigatiecomputer Volvo C70 2007

 · 
Posted: 27.04.2023 - 17:21  ·  #3
Als ik me niet vergis zit er aan de bovenkant van de stekker een clipje die je in moet drukken.
Maar de navi speler zelf zit ook nog met 2 schroeven vast, aan de voorkant, naar schuin naar boven gericht.
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: DVD navigatiecomputer Volvo C70 2007

 · 
Posted: 27.04.2023 - 17:25  ·  #4
Die schroeven had ik wel gevonden maar die 2-1 (optische) aansluiting die krijg ik niet los, op de tast heb ik ook geen clipjes gevonden. Heb het voor nu even opgegeven want mijn handen en polsen liggen open van al die scherpe metaaldelen. Waarom laten ze nu niet een cm of 30 vrije slag in de bedrading zitten, dan is het geen probleem.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3721
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: DVD navigatiecomputer Volvo C70 2007

 · 
Posted: 28.04.2023 - 06:56  ·  #5
Als hem hem los haal dan is dat om een Bluetooth module te plaatsen, en dan gaat het hele dashboardkastje eruit, om de bedrading aan te leggen. Dat is eigenlijk de enige fatsoenlijke manier om hem los te krijgen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0