Dynamo stuk

verschillende effekten bij laadstroom problemen

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Dynamo stuk

 · 
Posted: 03.10.2014 - 19:06  ·  #1
Vlak voor mn vakantie (maand USA) meende mn schoonpa zn auto in mn S60 te moeten zetten. gevolg rechtsachter deur forse deuk. Omdat ik toch op vakantie ging deal met mn schoonpa gemaakt dat ie de reparatie zou regelen. tot zo ver geen probleem. Echter toen hij na een 2 weken met de Volvo op pad wou geen drupje stroom meer. Ik weet niet hoe snel een volvo regulier leeg loopt en ik zat in de USA, Dus schoonpa accu geladen en deze bleek uiteindelijk stuk te zijn. Natuurlijk na enige tijd leeg gestaan te hebben, nieuwe accu erin en alles leek weer ok.

Na terugkomst van vakantie auto opgehaald en een paar dagen rond gereden. Na twee dagen melding dat accuspanning laag was. bij thuiskomst van werk en bij poging aansluiten Vida echt uitval van alle stroom. Accu echt helemaal leeg tm uitval klok en zo, verder geen problemen gehad onderweg met uitval of meldingen. Hmm. klinkt als er wordt niet geladen, echter geen melding van problemen met laadstroom. Accu nachtje aan lader(was ie nog niet helemaal vol) en volgende dag toch maar even naar t werk heen en weer en dan verder zoeken. En ja op de heenreis weer melding stroom zeer laag. auto bij vriendin omgewisseld en aan lader gehangen(had ik maar meegenomen).
Conclusie getrokken even zoeken op internet en nieuwe(ruil) dynamo besteld omg 200 euro. 1,5 dag later Volvo weer omgeruild bij vriendin(accu nu helemaal geladen dus terug moest wel lukken). Een paar minuten onderweg kreeg ik nu inderdaad een rood lampje en melding problemen met laadstroom. prima dacht ik thuis haal ik wel. Nou dan ook maar net dus. want ipv de hele accu leeg te kunne rijden kreeg ik nu 5 km voor huis te maken met alle lampjes ng aan in dashboard stotterden auto, airco/blower van vol naar uit etc. (Dit heb ik bij lage acuu spanning wel eerder gelezen op dit forum)
Gelukkig net thuis gehaald. accu was nu echt nog niet leeg want na uitzetten geen enkel probleem om weer te starten en lampen branden fel(had ik verder natuurlijk uit gehad)

Dynamo was aangekomen, ingebouwd (wel te doen maar wel een gedoe ivm weinig werkruimte)
Geen probleem om auto te starten, lopen en alle lampjes waren weg.
Rij nu al weer een dag met lampen veel korte stops etc geen probleem meer gehad.
Binnenkort maar eens verder met mn reguliere opknap planning.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0