Een echte bi-fuel garage?

V70 Bi-fuel (1999)

 
 
 
 
 
gegro
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 7
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Een echte bi-fuel garage?

 · 
Posted: 25.04.2011 - 19:37  ·  #1
Hallo allemaal,

Ik heb een V70 Bi-fuel uit 1999. Tijdens het rijden op gas stop de motor soms en lijkt het alsof het gas op is . Alleen als ik vol gas geef doet hij nog wat of wanneer ik even met 6000 rpm schiet het soms ook goed. Als ik de motor een uurtje stil zet dat is het weer oke. Nu ben ik bij de officiele Volvo dealer geweest maar die zegt met heel veel woorden eerlijk dat ze eigenlijk helemaal geen verstand hebben van LPG motoren. Zij verwijzen mij naar een LPG inbouwstation waar ze goede contacten mee hebben. Het LPG inbouw station geeft aan dat ze geen gegevens van Volvo Nederland krijgen om hiermee goed aan de slag te kunnen. Wanneer ik contact met Volvo Nederland opneem geven ze aan dat de eerder bezochte Volvo dealer er wel degelijk iets mee zou moeten kunnen. Een duidelijk verhaal van het kastje naar de muur.

Ik hoop dat jullie goede ervaringen hebben met, of tip hebben voor, een dealer of LPG inbouwstation (met Volvo afstelgegevens)

Groeten,
Gerard
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Een echte bi-fuel garage?

 · 
Posted: 25.04.2011 - 22:50  ·  #2
van waar ben je?

ik ken een zeer goede Volvodealer in Belgisch limburg, niet vder van de grens die zeer vertrouwd is met LPG: Volvo Rutten in Houthalen-helchteren, heeft jarenlang een 2e firma gehad die LPG installeerde
Robert-R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 52
Homepage: verlichting-online…
Berichten: 134
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Een echte bi-fuel garage?

 · 
Posted: 27.04.2011 - 10:01  ·  #3
Geen flauw idee, maar ik ben onlangs naar van Velzen Volvo garage geweest, zit vlak bij Leiden. Bestaan al 40 jaar en doen alleen volvo. Kan altijd even bellen.

http://www.volvovanvelzen.nl

Was trouwens een tip van John uit Drenthe
gegro
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 7
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Een echte bi-fuel garage?

 · 
Posted: 27.04.2011 - 10:40  ·  #4
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Nav de vraag waar kom je vandaan en naar ik gelezen heb het goede gebruik je eerst voor te stellen op het forum zal ik dat eerst netjes doen.
Ik kom dus uit Dordrecht waar ik het Volvo rijden ben gestart met een Amazon uit mijn geboortejaar 1967. Door gezinuitbreiding heb ik sinds 2005 deze V70 bi fuel uit 1999 met destijds 215000 op de teller.
Een heerlijke familie wagen waar ondertussen alweer 340000 op de teller staat.
Twee keer gestotter aan de LPG installatie gehad die met een ultrasone reiniging verholpen werd. Maar nu werkte dat dus niet meer.
Vooralsnog lijkt Belgisch Limburg nog te ver en zal ik eerst contact met Leiden opnemen.
Ik kreeg ook nog een tip van een collega van een bedrijf in Helvoirt (Verdamper oid)
Ik hou jullie op de hoogte!
Groeten,
Gerard
gegro
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 7
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Een echte bi-fuel garage?

 · 
Posted: 02.05.2011 - 14:15  ·  #5
Na een paar telefoon gesprekken een goed "gevoel" gekregen bij de garage in Helvoirt. Verdampère.nl geheten. Deze man gaf aan wel vaker bi-fuel wagens onder handen te hebben gehad. Als eerste heeft hij de gasverdeler schoongemaakt. Ondanks dat deze eind vorig jaar (ca. 5000km) ultrasoon gereinigd is bleek er toch een behoorlijke hoeveelheid oud vuil in te zitten. Dit is mogelijk veroorzaakt door de verdeler in zijn geheel in het ultrasoonbad te stoppen. Dit getuige de boutjes die ongelofelijk vast zaten. (bedankt E&A lpg in Barendrecht)
Na het geheel weer gemonteerd te hebben liep de motor al beduidend beter. Alleen bij het afstellen merken we een ligt gesis op. Dit bleek de kop van de stappenmotor te zijn. Om dat dit een origineel Volvo onderdeel is werden de kosten helaas wat hoger (€215,00)
Hierna wederom afstellen en alles oké. De door Volvo niet vrijgegeven afstel gegevens waar iedereen het over heeft zijn volgens Kees slechts de gasdruk gegevens en een portie gezond nadenken.
Ik ben nu met de V70 heerlijk in België aan het rondtuffen. De motor draait als een zonnetje. Ook na diverse keren starten met een warme motor.
Nogmaal bedankt voor de tips!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0