Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 
 
 
 
 
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 10.06.2015 - 16:03  ·  #1
Vandaag naar Martin geweest van www.powerflush-twente.nl.

Hier hadden wij een afspraak staan om de automatische transmissie goed te reinigen.

Voorafgaand - NIET bij MMTS - :
Bij 263.000 kilometer is de automatische transmissie gespoeld, (niet gereinigd blijkt achteraf) en bij 264.000 kilometer is het kleppenhuis vervangen waarbij de oliekanalen in de transmissie opnieuw gespoeld zijn. Dit is gebeurd bij Varioclean.

Aangekomen bij MMTS Powerflush Twente
Inmiddels zijn wij iets meer dan 25.000 kilometer verder sinds de tweede spoeling. En jeetje.. Die olie was smerig. Eerst de plaatjes maar doen ? :sick:


Ja. Dat doet de reiniger van BG en een goede flush! :o
Na het reinigen de schone olie er in, een wezenlijk verschil.



Merkbaar, direct. De auto schakelt gevoelloos, echt heel erg soepel. Ook Martin was meer dan tevreden over de schakelmomenten en souplesse van de automatische transmissie. 1 ding is zeker, spoelen zonder reiniger gaat bij ons nooit meer gebeuren. Enkel bij de forumsponsoren, en niet bij iemand anders!

Daarna kwam het volgende probleem aan bod ; trillen. Bij constante snelheid trilde auto toch wel behoorlijk. Irritant, en afbreuk aan het comfort van de auto. Aandrijfassen? Martin heeft het bestudeerd.. Speling? Niets. Helemaal niks! Dit viel Martin erg mee! :)

Het vet leek ook nog goed te zijn, wel wat "dun". Na verwijdering van as aan de "passagierszijde" deze schoongemaakt en voorzien van schoon vet. De andere kant was 100% goed. Wat blijkt nu. Hoogteverschil. Hoogteverschil in de banden.. Dat wordt 4 nieuwe bandjes!


Tot slot, ja er komt een einde aan, de remschijven vóór vervangen. Martin werkt doorgaans uitsluitend met originele onderdelen zodat hij kwaliteit kan garanderen. Fijn.

Als dank voor Martin nog wat lekkers meegenomen voor bij de koffie. En die briefjes.. die grap begrijpen wij wel.. Toch Martin? ;)


En.. ook gemonteerd .. Nu nog een nieuwe, luxe, kentekenplaat!


Kortom ; een dikke pluim voor de service van Martin. Kennis, kunde, kwaliteit & gezelligheid.. Martin weet ze prima te combineren. En dat.. tegen schappelijk tarief. Martin.. tot snel! ;)

Powerflush Twente Facebookpagina.
René
 
Avatar
 
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 10.06.2015 - 16:58  ·  #2
Aaaah Martin, dan komt het wel goed.
Mooi dat je zo tevreden bent Martijn. :thumb:
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 10.06.2015 - 16:59  ·  #3
Jazeker. Waren al eerder geweest, maar werd tóch echt even tijd voor een pluim. Super service. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 10.06.2015 - 23:34  ·  #4
Eerlijk vind ik een betere beschrijving.
No-Nonsense en normale prijzen.
Goed adres voor het onderhoud aan de Volvo.
MarcO
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 45
Homepage: volvo40forum.nl
Berichten: 190
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 10.06.2015 - 23:42  ·  #5
Ik kan het beamen wat Martijn allemaal zegt.
Top service en een nette prijs en ook gezellig.

Sinds mijn motor flush ben ik er ook niet meer weg te slaan.
En het mooie.... meehelpen mag :thumb:
Bert West2
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 63
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 18.09.2016 - 12:24  ·  #6
Quote door Martijn

Voorafgaand - NIET bij MMTS - :
Bij 263.000 kilometer is de automatische transmissie gespoeld, (niet gereinigd blijkt achteraf) en bij 264.000 kilometer is het kleppenhuis vervangen waarbij de oliekanalen in de transmissie opnieuw gespoeld zijn. Dit is gebeurd bij Varioclean.


Op de meeting in oktober wordt de automaat ook door Martin geflushed. Varioclean heeft dit 40.000 km gelden eerder gedaan. Op zich naar volle tevredenheid. De bak had daar voor en daarna geen problemen. Maar we gaan het zien hoe de olie er uit komt. Ben benieuwd hoe de bak daarna schakelt.

Overigens: leert Martin de software ook opnieuw in, zoals Varioclean ook heeft gedaan? Er zijn andere flushers die dat niet doen!
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 18.09.2016 - 19:46  ·  #7
Ik lees dat ze ook (regulier) onderhoud doen. Is er iemand die daar al ervaring mee heeft?
De S60 van mijn schoonvader wordt op dit moment (in Oldenzaal) onderhouden door een universele garage.
Deze leest bijv. niet uit of zoekt storingen op met/via Vida+Dice, gebeurt dit bij MMTS wel?
MarcO
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 45
Homepage: volvo40forum.nl
Berichten: 190
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 18.09.2016 - 20:17  ·  #8
MMTS gebruikt Vida en een Dice
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 19.09.2016 - 13:56  ·  #9
Mijn V70 is bij MMTS in onderhoud, ook de V70 van mijn vader en de Mercedes B200 CDI van mijn moeder..
Niets dan lof over MMTS altijd perfect onderhoud en Martin kijkt verder dan alleen dat wat sowieso gedaan moeten worden bij hardnekkig moeilijke problemen zoekt hij net zo lang tot het gevonden is.

En vanzelfsprekend heeft hij Vida en Dice.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Een 'warme douche' voor MMTS Powerflush Twente.

 · 
Posted: 19.09.2016 - 15:30  ·  #10
Dank voor jullie antwoorden, ik ga eens kijken of schoonpaps niet van garage kan wisselen. Hoe het nu verloopt gaat niet lekker. Niet dat het slecht gaat, maar door ontwetendheid worden kosten erg hoog (verwijderen van de CEM: complete dashboard los gehaald... volgens filmpje op YT zou het misschien een half uurtje werk moeten zijn GRRRRR).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0