Electrisch bedienbare bijrijdersstoel

RIVADA
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Electrisch bedienbare bijrijdersstoel

· 
Posted: 06.03.2020 - 23:23  ·  #1
Beste forumleden,
Ik overweeg de aankoop van een Engelse bekledingset. Die set heeft (zoals te doen gebruikelijk) een elektrische bestuurdersstoel en een handbediende bijrijdersstoel. Bij inbouw in mijn auto is dat natuurlijk precies andersom.
Omdat ik nu een V70 FL heb (2006) richt ik me op een FL set, uit gevonden info maak ik op dat deze fysiek zonder problemen is in te bouwen.

Maar ondanks lang zoeken ontbreekt nog wat info: graag jullie hulp!

De bekleding van de Engelse bijrijdersstoel moet ik dus overzetten op mijn eigen bestuurdersstoel (heb nu reeds elektrisch bedienbare en verwarmde stoelen). Nu lees ik overal dat de zitting vrij eenvoudig is over te zetten, maar de leuning een stuk lastiger.

Vraag1: zijn de leuning van een handbediende stoel en een elektrisch bedienbare stoel hetzelfde? zo ja, is er dan ergens een how-to te vinden hoe je een leuning de- en monteert?
Zo nee, dan zal ik moeten overwegen om de bekleding zelf (leer + schuim) over te bouwen, heeft iemand dat al eens gedaan? zo ja, wat zijn dan de ervaringen?

Vraag2: de Engelse bestuurdersstoel is elektrisch, het lijkt mij wel leuk om deze elektrisch te houden: ergo, dan is ook mijn bijrijdersstoel elektrisch. Echter: hier kan ik echt helemaal niets over vinden.
Heeft iemand dat al eens gedaan?, zo ja, waar moet ik dan rekening mee houden?
GruttePier432
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Electrisch bedienbare bijrijdersstoel

· 
Posted: 07.03.2020 - 08:17  ·  #2
Als je even zoekt stuit je wel op mijn how to voor de V60.

Heb je straks 1 elek. stoel of twee? Als ze allebei elektrisch zijn kan je misschien de knoppen en de psm module overzetten. Zo spiegel je de passagier en bestuurders kant zonder overzetten van bekleding.
RIVADA
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.03.2020 - 10:55  ·  #3
Quote door GruttePier432

Als je even zoekt stuit je wel op mijn how to voor de V60.

Heb je straks 1 elek. stoel of twee? Als ze allebei elektrisch zijn kan je misschien de knoppen en de psm module overzetten. Zo spiegel je de passagier en bestuurders kant zonder overzetten van bekleding.

Ben in mijn zoektocht naar de juiste info wel op een beschrijving van een V60 gestuit, maar die betrof een recenter bouwjaar (en ander type). Ik ben er toen van uit gegaan dat deze niet voor een V70 opging.
Wellicht dat je me link kan sturen waar deze how-to is te vinden? dan kijk ik er nog eens goed naar.

Als ik geen bekleding wissel heb ik twee verschillende voorstoelen (heb nu zogenaamde comfortstoelen en ga voor de sportstoelen); lijkt me niet echt mooi...
GruttePier432
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 07.03.2020 - 22:02  ·  #4
Matthew's Volvo site staan wat filmpjes en uitleg om de kussens over te zetten. Je hebt wel een tang en nieuwe klemringetjes nodig om het op de nieuwe stoel te bevestigen, als ik het goed heb.

Gr.
Selected quotes for multi-quoting:   0