Electrisch schuifdak gaat niet open

Volvo S80 2004

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Electrisch schuifdak gaat niet open

· 
Posted: 12.06.2015 - 19:00  ·  #1
Heren,

ik rij sinds een week of 3 weer dagelijks woon/werk met mijn S80. Geen centje pijn. Alleen doet sinds vanmiddag mijn electrisch bedienbaar schuifdak (origineel Volvo) het niet meer :'(
Gistermiddag werkte alles nog naar behoren, maar vanmiddag toen ik naar huis wilde rijden van mijn werk, en het schuifdak dus open wilde doen, bleef deze dicht...
De knoppen reageren nergens op! Ik heb de zekering gecheckt, deze is nog in tact, en ik heb de boel net gereset (accu 10 minuten los gehad). Helaas, zonder resultaat!
Wie kan mij helpen?

Edit:
Alle elektrische ramen werken wel gewoon
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Electrisch schuifdak gaat niet open

· 
Posted: 12.06.2015 - 19:52  ·  #2
Heb je de mogelijkheid hem uit te lezen ?
Of wellichte een forumlid benaderen ?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.06.2015 - 13:39  ·  #3
Nee, behalve dan de standaard uitleesfunctionaliteit van het RTI systeem (straks eens ff kijken of daar wat in staat).
Volvotune/Volvoservice zitten op zo'n 10 minuten rijden van mij vandaan, dus mogelijk dat ik daar volgende week een keer na het werk langs ga.

Mijn VIDA werkt niet meer (overgestapt op Windows 8), maar zou er mss iemand eens willen kijken in VIDA of er nog wat dingen in staan om die ik kan checken?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.06.2015 - 17:21  ·  #4
Nou, schiet mij maar lek. Hij doet het weer! =)
Dit soort fratsen moeten niet te vaak komen, heb bewust een Zweed gekocht, en geen Italiaan!
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 13.06.2015 - 17:28  ·  #5
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.06.2015 - 20:29  ·  #6
Te vroeg gejuigd? Schuifraam deed het vanmiddag weer niet >_< Mooi verkeerd. Heb verder nergens meldingen van op m'n boordcomputer o.i.d.. Mss toch maar eens langs de mannen in Elst
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 15.06.2015 - 20:50  ·  #7
Mogelijk je alarmsirene. Heb begrepen dat als die defect is (meestal de ingebouwde accu die het begeeft), je schuifdak ook niet werkt.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.06.2015 - 18:16  ·  #8
Dat zou best kunnen. Mijn alarm heeft het nog nooit gedaan, en geeft ook een melding "Alarm service vereist", maar dat was al vanaf dat ik de auto kocht, elektrisch heeft verder altijd alles het gedaan. Raar dat het nu ineens op speelt dan.
ADcoster
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 16.05.2016 - 19:21  ·  #9
Quote door [-Tom-]

Dat zou best kunnen. Mijn alarm heeft het nog nooit gedaan, en geeft ook een melding "Alarm service vereist", maar dat was al vanaf dat ik de auto kocht, elektrisch heeft verder altijd alles het gedaan. Raar dat het nu ineens op speelt dan.

Hallo Tom,
Ik heb net hetzelfde probleem met mijn Volvo V70 model 2002.
De vorige eigenaar heeft de alarm voor één of ander reden losgekoppeld en daardoor heeft mijn schuifdak waarschijnlijk kuren. Mijn Volvo-garage heeft de schuifdak intussen afgekoppeld en een offerte (zonder garantie dat het nadien goed zou functioneren) enkel voor de stukken en software geschat rond de 500,00 € zonder werkuren. Nu weet ik nog niet wat ik zou doen.. maar ik mis mijn schuifdak enorm in open toestand.. Heeft u intussen deze kunnen laten herstellen ? En hoe ?
Groetjes AD
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.08.2016 - 19:54  ·  #10
Quote door ADcoster

Quote door [-Tom-]

Hallo Tom,
Ik heb net hetzelfde probleem met mijn Volvo V70 model 2002.
De vorige eigenaar heeft de alarm voor één of ander reden losgekoppeld en daardoor heeft mijn schuifdak waarschijnlijk kuren. Mijn Volvo-garage heeft de schuifdak intussen afgekoppeld en een offerte (zonder garantie dat het nadien goed zou functioneren) enkel voor de stukken en software geschat rond de 500,00 € zonder werkuren. Nu weet ik nog niet wat ik zou doen.. maar ik mis mijn schuifdak enorm in open toestand.. Heeft u intussen deze kunnen laten herstellen ? En hoe ?
Groetjes AD

Ja, de mijne werkt weer. Wat ik er aan gedaan heb? Helemaal niks! Hij deed het ineens weer (en nog steeds).
Volgens mij is het gewoon een softwarematig probleem.
midicijnman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 26.09.2016 - 00:18  ·  #11
Ik heb sinds vandaag het zelfde probleem. Vanmiddag deed hij het niet toen ik vertrok van huis. Na de eerste stop werkte hij gewoon weer, en nu vanavond deed hij het weer niet.
Nu heb ik ook die Alarm-melding. Ik heb de nieuwe sirene al klaar liggen. Ik ga kijken of ik deze week de tijd heb om die te vervangen.

(Hoe krijg ik eigenlijk die veiligheidsbout los? Dat is op de YouTube-filmpjes niet helemaal duidelijk te zien. Kan ik daar gewoon een slijptol op zetten en dan een nieuwe bout gebruiken? Of moet ik hem heel houden?)

Als ik klaar ben zal ik wel even laten weten of mijn dakje het ook weer doet...
MikeS80
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 26.09.2016 - 15:57  ·  #12
Ik heb binnenkort een goede gereviseerde sirene voor je.
Zijn ook overal te koop. ZOek wel de nieuwste bouwjaar ivm accu die vergaat.

Die security bolt schijnt los te kunnen met een krachtzetstang of een stevige platbek, als je maar wat grip hebt.
Soms moet er een sleufje in gefreesd worden.

Kom anders ook naar de sleuteldag op 15 oktober in Amsterdam :)
Er is daar meer kennis en gereedschap, en het is gezellig :)

Selected quotes for multi-quoting:   0