electrisch uitklapbare buitenspiegels

kan na in/uitklappen ze een sec. of 10 niet verstellen?

 
 
 
 
 
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

electrisch uitklapbare buitenspiegels

 · 
Posted: 30.06.2011 - 23:45  ·  #1
Vandaag kwam ik er na dik 2 1/2 jaar achter dat ik mijn buitenspiegels de eerste 10 seconden of zo, nadat ik ze electrisch heb in- of uitgeklapt met de knop op de middenconsole, niet kan verstellen met het 'joystickje'in bestuurdersportier. Ook kan ik de knoppen 'L en R' niet bedienen, althans, het ledje gaat niet branden gedurende die tijd en werken ze dus niet.
Na een sec. of 10 kan ik alles wel weer gewoon verstellen zoals het hoort. Ook kan ik de spiegels niet verstellen zolang ze zijn ingelapt, maar dit is dan feitelijk ook niet nodig, je kan zer dan toch nooit goed afstellen.

Dit is me in 2 1/2 jaar dat ik de auto heb niet eerder opgevallen, kennelijk heb ik altijd pas lagnere tijd na het wegrijden en uitklappen van de buitenspiegels deze versteld (voor zover dat al nodig was). Weet iemand of dit normaal is of zouden ze het direct moeten doen?
Heb het volledige instructieboekje doorgespit, maar over dit fenomeen staat er werkelijk niets in...
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: electrisch uitklapbare buitenspiegels

 · 
Posted: 06.07.2011 - 23:55  ·  #2
N.a.v. jouw topic zelf eens getest, duurt bij mij ca. 4 a 5 seconden als ik ze uitklap. Maar ik heb er geen last van daar de spiegels gekoppeld zijn aan het geheugen van de stoel, dus als mijn vrouw is weg geweest en ik open het portier met de AB gaan ook gelijk de spiegels in mijn stand.

Aangezien mijn vrouw nooit de spiegels inklapt weet ik niet of hij dat dus in de ingeklapte stand ook doet.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: electrisch uitklapbare buitenspiegels

 · 
Posted: 07.07.2011 - 01:09  ·  #3
Bedankt voor je reactie Bert.

Ik weet ook niet of het exact 10 sec. is, heb het niet getimed, kan ook best 5 xijn....
Ik heb het deze week even in de gaten gehouden en hij doet het heel consequent. Met jouw verhaal erbij, ga ik er eigenlijk vanuit dat het normaal is.
Ook ik heb geheugenstanden gekoppeld aan de bestuurdersstoel, dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik er na 2,5 jaar nog nooit achter gekomen was. Merkte het eigenlijk nu pas omdat ik de deurpanelen verwijderd had om aluminium sierlijsten te monteren en daarna even alles testte om te zien of het naar behoren werkte. Dus echt last van had/heb ik ook niet. een keer instellen is feitelijk genoeg voor alle tijd dat je de auto houdt. (of er een monteur van 2 meter lang in je auto heeft gereden met jouw sleutel, terwijl je zelf maar 1,75 meter telt :happy: ).

Maar nu ben ik ook wel weer zo dat als het erop zit, het ook moet werken... Vandaar dat ik dus even benieuwd was, voor ik weer naar de dealer zou rijden of de boel weer los zou gaan halen.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: electrisch uitklapbare buitenspiegels

 · 
Posted: 07.07.2011 - 11:49  ·  #4
Idd, het zal wel standaard zijn. Als jij de topic niet had geopend was ik er waarschijnlijk ook nooit achtergekomen :D
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: electrisch uitklapbare buitenspiegels

 · 
Posted: 08.07.2011 - 22:47  ·  #5
Quote

duurt bij mij ca. 4 a 5 seconden als ik ze uitklap

Inderdaad, hier hetzelfde.
Direkt achter elkaar in en uitklappen gaat ook niet. :'(
Vermoedelijk heeft dit met de CAN bus te maken.
Ik heb wel eens gehoord dat de auto zich aan de gebruiker aanpast, zo ook de spiegels... :whistle:
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: electrisch uitklapbare buitenspiegels

 · 
Posted: 09.07.2011 - 10:35  ·  #6
@Bigdog:

Ja, klopt ook, je kunt wel vaker drukken, maar hij reageert met een aanzienlijke vertraging. En als je ongeduldig twee keer drukt, rij je weg met uitgeklapte spiegels die na een paar meter weer inklappen.

Maar dat was ook niet het probleem, het probleem was dat, de eerste 10 seconden na het uitklappen, je de speigels zelf niet kon verstellen met het 'joystickje' in de deur. Maar ook dit is kennelijk normaal.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: electrisch uitklapbare buitenspiegels

 · 
Posted: 09.07.2011 - 13:43  ·  #7
Quote

Maar dat was ook niet het probleem, het probleem was dat, de eerste 10 seconden na het uitklappen, je de speigels zelf niet kon verstellen met het 'joystickje' in de deur. Maar ook dit is kennelijk normaal


Bij mij in iedergeval wel.
Overigens, de vorige had ook al last van deze vertraging.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: electrisch uitklapbare buitenspiegels

 · 
Posted: 10.07.2011 - 12:15  ·  #8
Bedankt voor de reacties, ik ben gerustgesteld ^_^
 
Selected quotes for multi-quoting:   0