Kan iemand mij vertellen of ik een electrisch gaspedaal heb? Dit n.a.v.een gadget wat ik er bij wil plaatsen.
Heb 2 foto,s gemaakt maar weet niet of dit nu een " electrisch gaspedaal" is of niet.
Volgens mij hebben alle P2 een elektronische.
Je kunt tegenwoordig beter (snel) even naar je gasklep kijken Maar zo te zien; Ja.
Wat wil je er tussen/aan hangen dan?
Hey jeroen...drive by wire?!? Daar heb ik geen kaas van gegeten...heb zo,n gaspedaal tuning box van heico overgenomen en bij hun geinformeerd of ie op mijn racekar kon.
Vroegen of ik een electrisch gaspedaal had da,s n goeie...geen idee...vandaar mijn vraag.
Maar ondertussen antwoord van heico....past erop.🥳🥳
Jouw S80 is P3 maar vanaf P2 zit er al drive by wire op. Misschien bij de classic zelfs al maar die auto's ken ik niet.
Drive by wire is niet meer dan letterlijk een elektrisch draadje tussen pedaal en motor (ECM).
Vanaf in ieder geval 1999 dus al.
Tegenwoordig doen ze ook steer by wire, en brake by wire. Die laatste ging al een paar keer mis bij Volvo. Op het andere forum staan verhalen van een V60 die langs een vangrail tot stilstand moest komen want rempedaal reageerde niet.
Yhup, de laatst P80 (V en S70) hebben ze ook.
Ah, dus jij hebt dat kastje gekocht, ben benieuwd?
Eigenlijk wilde ik vroeger geen V70 ivm dat draadje tussen gaspedaal en gasklep, maar enfin.
Toen heb ik eens gereden in een auto met een handrem met een stroomkabeltje en toen was de grens bereikt.
Die troep gaat echt te ver, remmen en sturen met een dun koperen kabeltje ... waanzin.
Ik zou niet lekker rijden in zo'n auto, wil gewoon een fysieke verbinding tussen die dingen. Gaspedaal maakt me niet uit.
Aan de andere kant, vliegtuigen doen het ook al jaren.
Als het gaat om veiligheidszaken zoals sturen en remmen zou er normaalgezien altijd een backup moeten zijn als het primaire systeem faalt (bij vliegtuigen ook zo bij mijn weten). Daar is ook de handrem voor (via kabel of per kabel, als het hydraulisch systeem faalt) in een noodgeval.
Yhup, de laatst P80 (V en S70) hebben ze ook.
Ah, dus jij hebt dat kastje gekocht, ben benieuwd?
Eigenlijk wilde ik vroeger geen V70 ivm dat draadje tussen gaspedaal en gasklep, maar enfin.
Toen heb ik eens gereden in een auto met een handrem met een stroomkabeltje en toen was de grens bereikt.
Die troep gaat echt te ver, remmen en sturen met een dun koperen kabeltje ... waanzin.
Jij stapt zeker nooit in het vliegtuig?
Bijna alle moderne auto's hebben wel een brake-by-wire systeem tegenwoordig. Wel met een hydraulische bypass overigens, mocht het systeem falen.
Geen idee,ik weet bij god niet wat op wat moet qua stekkertjes,het was eigenlijk een impulsieve aankoop.
Ik kan niet echt lekker onder bij de pedalen komen dankzij het ongeval aan me voet.
Volgende maand gaat ie voor de apk en dan vraag ik wel of ze ff kunnen kijken hoe en waar het moet komen.
Heico gemaild en kan gewoon op mijn S80....en als er een koper zich meld ook goed.
Zolang ze niet opstijgen niet nee, ik heb nog nooit gevlogen.
Daarbij worden vliegtuigen strenger gecontroleerd dan auto's en doen remmen niet zoveel met
een vliegtuig in de lucht.
Daarbij is het daar nooit 'maar' één draadje.