Elektrische bestuurders stoel defect

Cmdaulnis
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

Elektrische bestuurders stoel defect

· 
Posted: 01.12.2016 - 17:25  ·  #1
Middag!

Sinds gister wil mijn elektrische stoel met geheugen aan de bestuurderskant niet meer naar achteren. (V70 2005). Toen ik 'm kocht deed het knopje 'naar achteren' het al niet, maar dat zeiden ze erbij en was op te lossen door 1 van de geheugenstanden/knoppen in te drukken zodat hij alsnog naar achter ging en dan vervolgens te finetunen. Nu doet hij dat dus ook niet meer.

Paar keer kort even getest of naar voren wel lukt, met als gevolg dat ik nu zowat in m'n stuur zit >_<

Alle andere knoppen doen het verder nog wel; omhoog omlaag leuning etc. Alleen de geheugenstanden zijn er dus ook mee gekapt. Wel bewegen de spiegels als ik 1 2 of 3 ingedrukt houd.

Wie weet hoe ik dit kan aanpakken als niet bepaald technisch iemand. Heb gezocht maar kon geen bestaand topic vinden hieromtrent.

Thnx alvast! Martijn
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Elektrische bestuurders stoel defect

· 
Posted: 01.12.2016 - 19:25  ·  #2
Bedieningspaneeltje wel goed ?
Deze kun je vrij simpel uitwisselen met een donorexemplaar van de sloop.
Cmdaulnis
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2016 - 22:29  ·  #3
Hoe kan ik er het beste achterkomend wat het is? Zonder expertise toch maar naar een garage gaan dan? Ik weet namelijk niet of het bedieningspaneel goed is, althans waar ik dat aan kan zien. Alle knoppen doen het behalve de knop naar achteren en geheugen knop 1 tm 3 doen het nu ineens niet meer. (Dus dat is toch een groot aantal knoppen die het niet doen =) ) Ze zijn in ieder geval niet allemaal kapot..
Cmdaulnis
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2016 - 22:33  ·  #4
Een bedieningspaneel op de kop tikken zonder dat ik weet of dat het is en zonder het er zelf in te kunnen plaatsen (althans momenteel geen idee nog hoe dat moet) is wellicht ook een verkeerd pad om te bewandelen.

Mijn vraag is wellicht duidelijker als ik zeg 'is dit een bekend probleem en zijn er meer mensen die dit hebben gehad?' (En wat was de oplossing)..
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 02.12.2016 - 23:01  ·  #5
Ik meen dat de electronica en schakelaars, samen op print een geheel vormen. Wat de oorzaak dan ook moge zijn, als het niet aan de aandrijving zelf of kabel ligt (minder waarschijnlijk, want deed het eerder nog wel op geheugenknop), is gehele paneel uitwisselen waarschijnlijk effectief.

Selected quotes for multi-quoting:   0