Kan iemand enig licht werpen op wat hier aan de hand kan zijn? Alvast hartelijk dank.
V70 van 2008 - 239000km. Motor in perfect staat, rijdt nog steeds lekker, maar ... !
Voor de zekerheid de volledige historiek:
Enkele jaren begon het slot van de achterklep wat lastig te doen. Met de hendel wat langer in te houden kwam de motor toch op gang. Vaak maandenlang geen last. Kon ik mee leven
Wat later ook het slot van de rechterdeur vooraan dat slecht open of dicht ging
Problemen met de motor van het slot volgens mijn garagist. Voor mij eigenlijk geen issue. Kon ik ook mee leven
2 jaar geleden op vakantie (zwaar beladen) begon iets nieuws:
Meermaals volledige blackout. Niets werkte nog.
Wegenhulp en garagefeedback: Na starten met booster is alles weer normaal. Batterij is niet leeg en in goede staat.
Bij terugkomst naar garage: computer zit wel vol fouten, maar vinden niets. Geen verklaring. Probleem lijkt ook weg.
Batterij intussen toch maar vervangen.
Enkele keren per jaar kwam het terug.
Vaak hoor je dan een tikkend geluid (relays?) zowel vooraan, naast de batterij, als links achteraan in de bagage ruimte, maar niet altijd.
Ik had intussen een booster gekocht en kon dus weer op weg.
Een jaar lang. Geen enkel probleem...
Sinds enkele weken echter al het voorgaande opnieuw, maar nu vrijwel constant tal van elektronische storingen.
- Auto start met booster maar dashboard en volledige bediening (ramen, spiegels, ...) werkt niet.
- motor uitschakelen: dashboard licht weer op en alles werkt normaal.
Even later kwam ook constant ABS en DSTC warning (na aan het stuur te draaien).
Kilometerteller staat er, maar telt niet op. Dagteller is veranderd in --------
Dashboard heeft nu constant storingen.
De wagen zelf rijdt nog steeds perfect.
Opnieuw binnen bij garage. De stuurhoeksensor & abssensor zijn vervangen.
Maar de problemen zijn niet opgelost.
Er zou volgens garagist roest zitten op de abs-ring.
Hij raadt me aan om naar een officiële Volvo garage te gaan.
Binnen gedaan bij Volvo, hopend op een mogelijke oplossing.
Zij lezen nog steeds een foutcode op de ABS sensor. Fouten met VIDA gewist.
Zij stellen voor kabelboom van de sensor te vervangen. (700€)
Geen garantie dat dit het probleem oplost.
Ik twijfel. Als het dat niet is moet het aan de stuurdoos liggen en zullen de kosten eerder rond 2000-2500€ liggen.
Herkent iemand dit bizarre verhaal?
Wat raden jullie aan?
Hopelijk heeft iemand een gouden tip.
V70 van 2008 - 239000km. Motor in perfect staat, rijdt nog steeds lekker, maar ... !
Voor de zekerheid de volledige historiek:
Enkele jaren begon het slot van de achterklep wat lastig te doen. Met de hendel wat langer in te houden kwam de motor toch op gang. Vaak maandenlang geen last. Kon ik mee leven

Wat later ook het slot van de rechterdeur vooraan dat slecht open of dicht ging
Problemen met de motor van het slot volgens mijn garagist. Voor mij eigenlijk geen issue. Kon ik ook mee leven

2 jaar geleden op vakantie (zwaar beladen) begon iets nieuws:
Meermaals volledige blackout. Niets werkte nog.
Wegenhulp en garagefeedback: Na starten met booster is alles weer normaal. Batterij is niet leeg en in goede staat.
Bij terugkomst naar garage: computer zit wel vol fouten, maar vinden niets. Geen verklaring. Probleem lijkt ook weg.
Batterij intussen toch maar vervangen.
Enkele keren per jaar kwam het terug.
Vaak hoor je dan een tikkend geluid (relays?) zowel vooraan, naast de batterij, als links achteraan in de bagage ruimte, maar niet altijd.
Ik had intussen een booster gekocht en kon dus weer op weg.
Een jaar lang. Geen enkel probleem...
Sinds enkele weken echter al het voorgaande opnieuw, maar nu vrijwel constant tal van elektronische storingen.
- Auto start met booster maar dashboard en volledige bediening (ramen, spiegels, ...) werkt niet.
- motor uitschakelen: dashboard licht weer op en alles werkt normaal.
Even later kwam ook constant ABS en DSTC warning (na aan het stuur te draaien).
Kilometerteller staat er, maar telt niet op. Dagteller is veranderd in --------
Dashboard heeft nu constant storingen.
De wagen zelf rijdt nog steeds perfect.
Opnieuw binnen bij garage. De stuurhoeksensor & abssensor zijn vervangen.
Maar de problemen zijn niet opgelost.
Er zou volgens garagist roest zitten op de abs-ring.
Hij raadt me aan om naar een officiële Volvo garage te gaan.
Binnen gedaan bij Volvo, hopend op een mogelijke oplossing.
Zij lezen nog steeds een foutcode op de ABS sensor. Fouten met VIDA gewist.
Zij stellen voor kabelboom van de sensor te vervangen. (700€)
Geen garantie dat dit het probleem oplost.
Ik twijfel. Als het dat niet is moet het aan de stuurdoos liggen en zullen de kosten eerder rond 2000-2500€ liggen.
Herkent iemand dit bizarre verhaal?
Wat raden jullie aan?
Hopelijk heeft iemand een gouden tip.