Emmissie hoog noodloop D5 2002 automaat

 
 
 
 
 
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Emmissie hoog noodloop D5 2002 automaat

 · 
Posted: 01.09.2015 - 20:28  ·  #1
Beste Volvo fans,
Ons beest de Volvo V70 D5 automaat, heeft sinds het schoonmaken van de egr-klep met koeler de volgende storing, deze optrad nadat de motor werd gestart na de schoonmaak en meteen de luchtinlaatslang van de turbo zich openbaarde als zijnde gescheurd.
De luchtinlaat slang die met aftakking welke naar de voorzijde blok loopt, vervangen en computer gereset. Melding emissie waarde hoog service vereist komt direct op.
Vandaag weer even de egr met koeler eraf gehad om te testen of deze wel dicht genoeg was in rust, en kon openen indien gewenst, dit kon.
Op de zeer gezellige sleutelmeeting welke in de buurt was, hebben verschillende fanaten zich gebogen over mijn probleem.
Volgens Vida zou het een elektrische storing kunnen zijn van of de klep van de motorsteunen welke bij het luchtfilterhuis zit, of het pompje/klepje bij de comme rail buis achter de luchtinlaat slang.
Nu ben ik niet in de gelegenheid om deze twee klepjes ergens in de buurt te verkrijgen anders dan nieuw bij de dealer, echter gegarandeerd resultaat is er niet.
Nu heb ik aan deze V70 in de twee maanden dat ik hem heb reeds een behoorlijke lijst aan dingen vervangen, achterstallig oh, gierigheid vorige eigenaar, en wil ik eigenlijk wel weten of ik een of beide boven benoemde klepjes kan meten/testen op werking of dat er iemand is met een totaal frisse kijk en zegt probeer dat eens....

De forum stickers zitten reeds op de achterste zijruiten, maar dat geeft geen extra vermogen, wel een leuk beeld.

Gr. BIGW
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Emmissie hoog noodloop D5 2002 automaat

 · 
Posted: 01.09.2015 - 20:31  ·  #2
geeft vida , na uitlezen, deze twee mogelijke oorzaken?

en een D5 (welke https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5-motor ?) uit 20...
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Emmissie hoog noodloop D5 2002 automaat

 · 
Posted: 01.09.2015 - 20:53  ·  #3
Gaat om een 163pk d5 van 2002

Gr. BIGW
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Emmissie hoog noodloop D5 2002 automaat

 · 
Posted: 01.09.2015 - 21:26  ·  #4
Geachte leden,

Na veel zoeken en speuren internet e.d. blijkt dat beide klepjes achter zekering nr 11 van zekeringkast onder de motorkap te zitten deze was door, deze vervangen en het beest is weg terug, meldingen weg geen nood loop meer, is nu donker buiten kan niet zien of het beest rookt of niet, gaan we morgen overdag even doen.
Heeft iemand enig idee wat het kortsluiten van de zekering kan hebben veroorzaakt.

Gr. BIGW
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Emmissie hoog noodloop D5 2002 automaat

 · 
Posted: 01.09.2015 - 21:31  ·  #5
Het belangrijkste is dat je de oorzaak te pakken hebt.
Ik raad je wel aan een check-up te laten uitvoeren, zeker gezien de onderhoudshistorie.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Emmissie hoog noodloop D5 2002 automaat

 · 
Posted: 01.09.2015 - 21:31  ·  #6
Tja kabels nalopen kijken of er ergens kortsluiting kan ontstaan. was t meteen na de aanpassing van de egr klep? dan tijdens klus ergens kortsluiting gemaakt bv door even iets opzij of loshalen kabel/connectie?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0