Enkele lampjes kapot 3e remlicht V70

Hoe vervangen?

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Enkele lampjes kapot 3e remlicht V70

· 
Posted: 11.09.2018 - 11:28  ·  #1
Gister is de Bolbo OebeSetenta weer probleemloos door de apk gekomen, slechts 1 'falta leve', opmerking / aanbeveling voor reparatie, te weten dat er enkele lampjes van het derde remlicht niet werken. Maar aangezien er enkele nog wel werken, geen afkeur.
Ik hoop dat die lampjes los te vervangen zijn, of moet ik op zoek naar een volledige unit van de sloop?
Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken en welke lampjes erin moeten?
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Enkele lampjes kapot 3e remlicht V70

· 
Posted: 11.09.2018 - 12:15  ·  #2
Als het het 3e remlicht in de spoiler betreft, deze kun je niet openen. Dan moet je een nieuwe kopen. Kost ca 75 euro origineel.
Voor het 3e remlicht in de klep weet ik het niet, maar ik verwacht dat je daar ook niks aan kunt doen.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2018 - 13:16  ·  #3
Ik heb geen spoiler, het betreft het derde remlicht in de klep.
Daar moet toch iets aan te doen zijn? Die lampjes hebben ook niet het eeuwige leven (zoals blijkt). Zou het idioot vinden als daar een heel nieuw deel in moet, maar goed, wie weet. Wellicht nieuw insolderen oid. Lijkt iig niet veel voor te komen want ik kan er hier op dit toch zeer uitgebreide forum niets over vinden.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2018 - 13:33  ·  #4
Staat mij iets bij dat WalterJ een flinke tijd geleden nieuwe LED's had ingesoldeerd in zijn derde remlicht.
JosW
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.09.2018 - 18:46  ·  #5
Quote door Bolbo

Gister is de Bolbo OebeSetenta weer probleemloos door de apk gekomen, slechts 1 'falta leve', opmerking / aanbeveling voor reparatie, te weten dat er enkele lampjes van het derde remlicht niet werken. Maar aangezien er enkele nog wel werken, geen afkeur.
Ik hoop dat die lampjes los te vervangen zijn, of moet ik op zoek naar een volledige unit van de sloop?
Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken en welke lampjes erin moeten?

Heb hier nog zo'n unit liggen i.v.m. ooit plaatsen van een dakspoiler met remlicht. Mag je hebben tegen verzendkosten. T'ís toch een V70 II neem ik aan? Stuur maar een PB bij belangstelling.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.09.2018 - 23:03  ·  #6
Bedankt voor het aanbod! Interesse er wel, maar noodzaak iets minder, zo blijkt. Zie foto. Ik rij bijna altijd zelf dus zie het remlicht vrijwel nooit, tenzij er een bus achter me stopt ofzo... dus ik laatst even m'n werktas tegen het rempedaal geklemd en gaan kijken en wat schertst mijn verbazing...geen kapot lampje te bekennen! Als het direct na de keuring was geweest was ik teruggegaan om verhaal te halen, maar een paar dagen later leek me dat niet zinvol meer (apk gebeurt hier bij een keuringsstation, niet bij een garage). Ik denk dat de keur'meester' iets moest opmerken om z'n baas te laten denken dat hij nauwkeurig werkt ofzo...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.09.2018 - 23:07  ·  #7

Selected quotes for multi-quoting:   0