Quote
Wel lees ik alleen van de dealer (!!) de meest verstandige opmerking en dat is om een nieuwe klauw aan beide kanten te hangen.
Topicstarter heeft geen bouwjaar genoemd. Dus er is wel ruimte voor verschillende zienswijzen.
Een bestuurder met een auto van 10 jaar oud accepteert een bepaald risico mbt tot betrouwbaarheid en bespaart in ruil daarvoor 80% van de kosten.
De betrouwbaarheid van de totale auto gaat dan door die ene extra klauw niet opeens met sprongen vooruit.
De dealer die vooral aan recente auto's werkt, redeneert andersom. Welke onderdelen beïnvloeden de betrouwbaarheid negatief? Hij vervangt al die onderdelen. Dit leidt tot een betrouwbaardere auto, maar ook tot hoge(re) kosten.
De persoon die de rekening betaalt moet deze balans voor zichzelf bepalen.
Ik ben geneigd te denken dat een remklauw wel minstens 10 jaar meegaat en dat bij deze auto meer een "if it ain't broken don't fix it" mentaliteit past. Begeeft de andere klauw het, dan vervangen we die dan wel weer. De totale kosten zijn dan natuurlijk hoger, maar de kans dat die andere klauw nog een paar jaar in zich heeft is best aanwezig.