Erg hoge kosten vervangen remmen

V70 T5 MY2000

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Erg hoge kosten vervangen remmen

· 
Posted: 28.12.2017 - 18:24  ·  #31
Misschien had ik het verkeerde merk revisieset, maar de passing was erg slecht. Hoop gepriegel, en uiteindelijk maar nieuwe klauwen besteld.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 28.12.2017 - 23:03  ·  #32
Als je echt je remcylinder wilt opknappen, heb ik nog een hohn-setje liggen. Gebruikt in de boormachine met naaimachine olie, wordt je cylinder inwendig weer als nieuw. Goed de groef voor de afdichting schoonmaken, met remvet (ja, bestaat echt) je afdichting inzetten en voorzichtig de nieuwe zuiger plaatsen. Van te voren je remklauw schoonmaken, licht opschuren en spuiten. Nieuwe ontluchtingsnippel indraaien. Is ie weer "als nieuw"!
Leuk werk voor in de Kerstvakantie.............
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
midicijnman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 29.12.2017 - 00:29  ·  #33
Quote door PDJ

wel een erg hoog bedrag inderdaad ja.
Mooi via Departo.de onderdelen opzoeken en zelf doen, of met hulp van iemand die het vaker gedaan heeft. Ben je een heeeel stuk goedkoper uit.
Revisie set kan ik je niet aanraden, het is een priegelwerkje om dat goed te krijgen als het tegenzit (maar dat is mijn ervaring).

Bij mij kreeg ik op de hierboven genoemde website een hele rits alarmbellen voor malware. Pas op!!!

En on topic: lekker zelf doen. Pas de klauwen, blokken en schijven van de S40 van zoonlief vervangen. Beslist geen hogere wiskunde en we waren voor nog geen €400 klaar voor origineel spul. Ik geloof dat we het bij Skandix.de vandaan hadden.
Het enige 'probleem' kan het ontluchten zijn maar daar zijn hele goede tooltjes voor te maken. Ik heb er zelf eentje gefabriekt met een ketchupfles, een stuk doorzichtige benzineslang en een fietsventiel. Werkt als een tierelier!
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 29.12.2017 - 10:43  ·  #34
...
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 29.12.2017 - 12:11  ·  #35
Ik heb ook rivisie wel eens gedaan van remklauw en daar zit een heel vervelend dingetje aan nl het bevsetigen van de rubberhoes tussen zuiger en klauw weer op de klauw krijgen. Hierbij druk je het , nieuwe, rubber makkelijk stuk en kun je opnieuw beginnen. Mijn laatste conclusie was. volgende keer koop ik gewoon gereviseeerde.

Selected quotes for multi-quoting:   0