Ervaring met automaat S60 of S80

Automaat of hand schakelen?

 
 
 
 
 
PieterVolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 67
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Ervaring met automaat S60 of S80

 · 
Posted: 20.04.2011 - 11:10  ·  #1
Ik rijd tevreden in V70 uit 1997. Wil wel een jongere auto nu, met dubbele airbags en een sedan. Concreet denk ik aan een S60 of S80 met automaat. Er zijn mooie te koop vanaf 2004 als bouwjaar; ben een beetje aan rondkijken op autosites. (Had een S60 automaat als leenauto en dat reed fantastisch.)

Mijn vraag: wat is jullie ervaring met automaat? Zijn ze kwetsbaar bij Volvo? Moet ik letten op 'geartronic'? Whatever that is? Graag jullie advies, tips.
Outsider
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tussen Delfzijl en Maastricht
Berichten: 147
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: Ervaring met automaat S60 of S80

 · 
Posted: 20.04.2011 - 13:55  ·  #2
Goeiendag,

Als ik mijn persoonlijke mening mag geven vind ik het rijden met een automaat/geartronic geweldig en vooral realaxed...
Ik rijdt op dit moment in een S60 D5 met geartronic (daar kan je ook mee schakelen als je er de behoefte aan hebt, en als ik het goed heb schijnt het erg handig te zijn als je bv in de bergen rijdt of met een aanhanger zodat je de volvo in een lagere versnelling kan houden)...
Ik denk wel dat het vooral een persoonlijke smaak is en er ligt voor sommige auto rijders toch nog een soort van taboe ligt op het rijden met een automaat aangezien het voor sommigen een ouwegrieplen-imago" heeft, maar zoals je vast al begreep deel ik deze mening absoluut niet.
Het rijdt namelijk erg relaxed en je hoeft je nooit zorgen te maken in welke versnelling je zit of optrekken voor een stoplicht of het rijden in een file...
Vooral het filerijden is met een automaat zoveel relaxter...
Het is wel grappig dat je de keus maakt om van oud naar jong model te gaan terwijl ik binnekort juist het tegenovergestelde ga doen...
Ik heb m`n S60 te koop en binnkort haal ik m`n S70r (automaat) uit 1998 op :happy:
Ik ga er qua zitcomfort wel iets op achteruit en zit er nu al aan te denken om op zoek te gaan naar een set stoelen afkomstig uit een S60 want dit zijn de fijnste stoelen waar ik tot nu toe in heb gereden...
Verder ben je er volgens mij nog niet over uit of je een S60 of S80 wilt, dit is echt een persoonlijk iets lijkt me...
Ik had hiervoor een S80 (helaas overleden na een ongeval) en deze reed geweldig, vooral op lange stukken een erg comfortabele en rustige auto...
De S60 daarentegen is een iets sportievere auto en zo voeld hij ook aan en ligt als een blok op de weg en ik vind hem net iets fijner rijden en iets nauwkeuriger aanvoelen als een S80...
De s80 "deint" iets meer dan een S60 en dat maakt voor mij een S60 net iets fijner om te rijden, maar qua ruimte, dan moet je echt voor een S80 gaan...
Moet je veel km`s rijden per jaar ???

Groeten,...
PieterVolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 67
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Ervaring met automaat S60 of S80

 · 
Posted: 20.04.2011 - 20:33  ·  #3
Dank voor reactie. Ik ga van oud naar jong, dat scheelt iets in de kilometers en ik heb meer airbags. S60 of S80, ik weet het niet. Die S60 reed erg fijn. Een S80 is groter en ik ben erg lang, dat is fijn als de auto groter is. En ik vind de S80 net even betere uitstraling hebben. Ik moet wel op de portemonnee letten en dan lijkt S60 goedkoper in gebruik. Ik rijd 25000-30000 km/jaar.
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Ervaring met automaat S60 of S80

 · 
Posted: 01.05.2011 - 17:13  ·  #4
Als ik je verhaal lees zou ik kiezen voor een S80 D5 automaat.

Het is bekend dat de geartronic iets gevoeliger is, maar dat mag de keuze niet beinvloeden.

Beide bakken zijn goed, en kunnen vele km aan.

Succes met je zoektocht.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ervaring met automaat S60 of S80

 · 
Posted: 01.05.2011 - 17:33  ·  #5
Luxeprobleem, beide rijden goed.
Automaat is inderdaad relaxed, zeker in de file.
Je zou ook weer voor een V70 kunnen gaan, maarre....niet aan de vrouw meegeven, gaat veel te veel in. ^_^
 
Selected quotes for multi-quoting:   0