Ervaring met LPG G3

Vogels VGI

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 24.06.2017 - 17:15  ·  #1
Hallo,

In november jl een Vogels VGI systeem in laten bouwen in mijn V70 van 2005 , 170pk.
Gelijk viel op dat het brandstofverbruik erg hoog was, 14% van de km. Computer bijgesteld daarna naar circa 10%.
Ook een valve protector systeem in laten bouwen hoewel Vogels adviseerde dat niet te doen.
Maar Flashlube euro 25,- liter , verbruikte wel erg veel , 1 liter op 3.000 km ipv 10.000.
Alweer een keer terug en bijgesteld en nu goed. Had al een beetje de balen , normaal 1 x per jaar met mijn dieseltje naar de garage , nu al 2 x in 6 weken . koste je toch iedere keer praktisch gezien een middag.

Gaat een poosje goed, totdat lekker rijdende op de snelweg et iets ging piepen en ik zag het ledje van het gas knipperen. Systeem automatisch naar benzine......
Heeft een tank benzine gekost voordat ik bij de garage terecht kon. Wat bleek: 2 kapotte injectors en een kapotte computer van het Vogels VGI systeem.......weer een middag naar de filistijnen.....ik werk voor mezelf dus ik merk dat zwaar in mijn portemonnee.
Wel weer onder garantie hersteld, en het verhaal: " gaat echt nooit kapot , u bent de eerste...."
Dan denk je het wel gehad te hebben.......maar nee. Na een paar weken , in Frankrijk een rood knipperend ledje: klepsmering uitgevallen.....Nu had vogels gezegd dat klepsmering eigenlijk onzin is dus maar lekker 3.000 km doorgeplankt. Vogels gevraagd om een servicepunt in Franrijk , herhaaldelijk maar nooit reactie. Bleek achteraf te gaan om een verkeerd gemonteerd tankje in combinatie met een fabrikagefout. Heb mijn ongenoegen geuit bij Vogels en wordt nu bedreigd met een jurisidische procedure omdat ik hun goede naam aantast, terwijl ik alleen maar over feiten spreek....vreemde vogel.
Maar goed , 1 dag voor mijn vakantie en de enige optie om het smeersusteem te herstellen was bij een andere garage maar ook vogels installateur. Ik had geen tijd voor weer een middag in De Bilt. Helaas geen enkele medewerking van Vogels , hoewel ik al heel veel tijd zelf had geïnvesteerd in al hun Nondeju. Met een kapot klepsmeersysteem op vakaantie.....!!!!!! weer een paar duizend km. zonder smering.
Eindelijk , een week na vakantie en de nodige km door het land voor mijn werk is de auto opgehaald , hersteld en weer teruggebracht. Ze kunnen het dus wel......
Nu krijgt Vogels te maken met mijn rechtsbijstand: ik wil van dat systeem af en een prins systeem er in (ik twijfel nog over een V60 D4).
Maar dit dus mijn ervaring met het systeem in mijn auto.

Overigens , met onderhoud (20.000 km) , kosten flashlube en 10% op benzine is LPG minder voordelig dan wordt voorgespiegeld.......Als ik de derving van mijn uren meereken verdien ik de installatie nooit meer terug.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ervaring met LPF G3

 · 
Posted: 24.06.2017 - 17:48  ·  #2
Ik rij nu iets meer dan een jaar met de prins installatie.
21000Km gereden.

Op 150 euro na de gehele inbouw in 1 jaar terug verdient.

En geen centje pijn gehad.
Ik heb 2 keer het potje vd flashlube moeten vullen.

Wel heb ik deze op stand 1 gezet op advies van agit in Rijssen.
Uitermate gelukkig met mijn lpg set.

Maar jij hebt dan ook wel veel pech gehad.
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 23.07.2017 - 10:38  ·  #3
Hallo
Ik sta ook op het punt weer lpg in te bouwen.
Heb besloten dat gewoon weer vialle lpi wordt.
Dit is gewoon in alle opzichten het mooiste systeem.
En minste gecompliceerd ,doet gewoon wat doen moet.
Prins is ook erg goed maar vind persoonlijk lpi gewoon net meer de puntjes op de I
Verder iedere zijn keus.


Mvg Chris
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 23.07.2017 - 15:51  ·  #4
Klopt.

Itt vialli doet Prins nog aan product ontwikkeling/verbetering.
Vialli gaat van doorstart tot doorstart en staat al jaren stil
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 23.07.2017 - 16:21  ·  #5
Ik twijfel nog steeds of ik nu prins neem of niet ..
Heb aanbod voor prins met 2 verdampers 20mm leiding icm 100cc injectors.
Nog goed overwegen. Product ontwikkeling is een punt ....maar bij boertien schieten ze zo goede lpi software en hij gaat als kanon.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 23.07.2017 - 16:53  ·  #6
...
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 24.07.2017 - 07:43  ·  #7
Ok goed uitgelegd. Maar dacht ooit gehoord te hebben dat brc niet verder ging dan bepaalde vermogen? Had je Dit in de volvo gewild?
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 24.07.2017 - 15:14  ·  #8
Klopt inderdaad wel...
DJ--NeO--
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Berichten: 360
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 24.07.2017 - 18:28  ·  #9
Quote door VolvoS60Racer

Nog wel een vraag...

Hoeveel km's rijdt je op een liter LPG? En hoeveel km's rijdt je op benzine?

Met de S60 T5 zit ik op 8,8 km per liter LPG en 275 km per liter benzine. Klepsmering zou ik er lekker uitlaten. Jammer dat het er al in zit. Je hebt er alleen maar last van in mijn beleving.


WAUW! hoe doe je dat 275KM op een liter benzine? dat wil ik ook wel in mijn Bi-Fuel V... al denk ik dat met deze afstanden per liter het nog weinig Bi-Fuel zal zijn... :lol:
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 24.07.2017 - 21:23  ·  #10
Wil toch ff pleiten voor Vogels...heb de afgelopen drie en een half jaar ruim 250k gereden met dit systeem, ingebouwd bij stand 215k, en ben er een maand geleden voor het eerst weer mee naar een dealer geweest om een temp sensor te vervangen. Die hebben het weer een beetje bijgesteld, maar was verder niks mis mee. Ik heb er een SLM klepsmeersysteem in met pomp.
De injectoren staan met de uitgang schuin omhoog en de slangetjes van 8 mm zijn +/-15cm lang. Toch nooit problemen mee gehad. Wel heb ik op gas merkbaar minder koppel en vermogen dan op benzine. Heb geen tuning in de 2.5T. Er is dus wel eea te verbeteren, maar het zit zo wel netjes compact weg gebouwd.
Ik rij ongeveer 1:9 met een gem snelheid op de bc van 100km/h. Dus wel heel veel snelweg. Meestal gangetje 130 echte kilometers.
frank_h
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Landgraaf
Berichten: 41
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 03.09.2017 - 23:29  ·  #11
Ik rijd inmiddels al bijna 2 jaar en +/- 50.000 km met een Prins VSI 2.0 installatie. Een keer (kort na inbouw) een probleem gehad, bij bergop/af rijden schakelde hij over op benzine. Er bleek en instelling in de computer niet goed te staan. Verder probleemloos tot nu toe.

Ik heb ook zo'n 180 k km met een vialle LPI systeem in een alfa 156 gereden. Wel eens problemen gehad, maar nooit met het systeem zelf. Wel overleed regelmatig de lambda sonde en dan schakelde hij pas na minuten rijden om op lpg. Of dat door het systeem kwam weet ik niet. Ook 2x een klep verbrand terwijl dat normaal nooit voorkomt bij die motoren.
marex
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Axel
Leeftijd: 39
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Ervaring met LPG G3

 · 
Posted: 06.09.2017 - 21:42  ·  #12
Quote door MacVolvo

Hallo,

In november jl een Vogels VGI systeem in laten bouwen in mijn V70 van 2005 , 170pk.
Gelijk viel op dat het brandstofverbruik erg hoog was, 14% van de km. Computer bijgesteld daarna naar circa 10%.
Ook een valve protector systeem in laten bouwen hoewel Vogels adviseerde dat niet te doen.
Maar Flashlube euro 25,- liter , verbruikte wel erg veel , 1 liter op 3.000 km ipv 10.000.
Alweer een keer terug en bijgesteld en nu goed. Had al een beetje de balen , normaal 1 x per jaar met mijn dieseltje naar de garage , nu al 2 x in 6 weken . koste je toch iedere keer praktisch gezien een middag.

Gaat een poosje goed, totdat lekker rijdende op de snelweg et iets ging piepen en ik zag het ledje van het gas knipperen. Systeem automatisch naar benzine......
Heeft een tank benzine gekost voordat ik bij de garage terecht kon. Wat bleek: 2 kapotte injectors en een kapotte computer van het Vogels VGI systeem.......weer een middag naar de filistijnen.....ik werk voor mezelf dus ik merk dat zwaar in mijn portemonnee.
Wel weer onder garantie hersteld, en het verhaal: " gaat echt nooit kapot , u bent de eerste...."
Dan denk je het wel gehad te hebben.......maar nee. Na een paar weken , in Frankrijk een rood knipperend ledje: klepsmering uitgevallen.....Nu had vogels gezegd dat klepsmering eigenlijk onzin is dus maar lekker 3.000 km doorgeplankt. Vogels gevraagd om een servicepunt in Franrijk , herhaaldelijk maar nooit reactie. Bleek achteraf te gaan om een verkeerd gemonteerd tankje in combinatie met een fabrikagefout. Heb mijn ongenoegen geuit bij Vogels en wordt nu bedreigd met een jurisidische procedure omdat ik hun goede naam aantast, terwijl ik alleen maar over feiten spreek....vreemde vogel.
Maar goed , 1 dag voor mijn vakantie en de enige optie om het smeersusteem te herstellen was bij een andere garage maar ook vogels installateur. Ik had geen tijd voor weer een middag in De Bilt. Helaas geen enkele medewerking van Vogels , hoewel ik al heel veel tijd zelf had geïnvesteerd in al hun Nondeju. Met een kapot klepsmeersysteem op vakaantie.....!!!!!! weer een paar duizend km. zonder smering.
Eindelijk , een week na vakantie en de nodige km door het land voor mijn werk is de auto opgehaald , hersteld en weer teruggebracht. Ze kunnen het dus wel......
Nu krijgt Vogels te maken met mijn rechtsbijstand: ik wil van dat systeem af en een prins systeem er in (ik twijfel nog over een V60 D4).
Maar dit dus mijn ervaring met het systeem in mijn auto.

Overigens , met onderhoud (20.000 km) , kosten flashlube en 10% op benzine is LPG minder voordelig dan wordt voorgespiegeld.......Als ik de derving van mijn uren meereken verdien ik de installatie nooit meer terug.


gooi gewoon atf olie in je klepsmeersysteem naast goede smering heeft het ook een uitstekende reinigende werking. kennis van mij gebruikt het ook en sinsdien is de motor soepeler gaan draaien. gaat wel om een hemi 5.9 v8
 
Selected quotes for multi-quoting:   0