Ervaring met Volvo Assistance ???

 
 
 
 
 
MyFirstV70
 
Avatar
 
Subject:

Ervaring met Volvo Assistance ???

 · 
Posted: 29.10.2012 - 16:50  ·  #1
Doordat ik mijn V70 tot nu toe altijd bij een dealer in onderhoud heb gehad ben ik in het bezit van een Volvo-Card. Hiermee heb ik in binnen- en buitenland recht op hulp bij pech.
Tot nu toe heb ik ook, omdat ik hier nooit echt meer bij heb stilgestaan, nog een lidmaatschap van de ANWB wegenwacht. Dubbel gedekt dus.
Mijn ervaringen met de ANWB in het verleden, zijn positief. Een keer met een lekke band en een keer met een verbrande dynamo.
Uit kostenoverwegingen denk ik erover om de ANWB wegenwacht-service op te zeggen, maar ik weet niet hoe goed en vlot en accuraat de service van Volvo is bij pech-calamiteiten.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Volvo pech-service die die ervaringen met mij (en wellicht ook anderen) willen delen?
Ik ben echt benieuwd!
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Ervaring met Volvo Assistance ???

 · 
Posted: 29.10.2012 - 17:59  ·  #2
Hoi,

Heb zelf ook geen ANWB en gekozen voor het gaan voor Volvo Assistance, mede omdat dit kenteken gebonden is in plaats van persoon gebonden.
Ervaringen zelf heb ik niet, maar mijn schoonvader onlangs wel.
's avonds gaf zijn tweedehands gekochte V50 D5 aut geen sjoege meer. Volvo Assistance gebeld.
Binnen 30 minuten stond de ANWB voor de deur. Omdat de auto nog in de garantie zat en in onderhoud is bij de leverende dealer, verzocht mijn schoonvader om de auto daarheen te late transportern (120km verderop i.p.v. de dealer om de hoek). Was voor Volvo assistance geen probleem.
Een uur later stond er een vervangende auto voor de deur en ging de auto op transport, het was toen ca. 22.00 uur. De volgende dag afgeleverd bij de dealer. Daar bleek de brandstofpomp relais kapot te zijn. De vervangende auto weer afgeleverd bij de dealer en klaar was kees.
Ik denk dat mijn schoonvader wel tevreden is met Volvo Assistance. 8-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ervaring met Volvo Assistance ???

 · 
Posted: 29.10.2012 - 18:52  ·  #3
Ik heb ook alleen Volvo assistance.
Heb je pech onderweg, dan komt er iemand van de Volvodealer.
Mocht dit niet lukken, zoals bovenstaand beschreven, dan komt de wegenwacht, of in het buitenland, een soortgelijke dienst.
Makkelijk hoor.
Overigens, je kunt ook upgraden naar Premium assistance.
Piaconees
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met Volvo Assistance ???

 · 
Posted: 29.10.2012 - 19:15  ·  #4
Je hoeft er echt geen ANWB bij te hebben heb er helaas ook 1x gebruik van moeten maken en dat was ook nog op het thuis adres .
Ze halen de auto op en je kan een leen auto voor 2dagen gebruiken en je hoeft alleen de brandstof te betalen bij nood ideaal
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ervaring met Volvo Assistance ???

 · 
Posted: 29.10.2012 - 19:49  ·  #5
Dat is service. :love:
MyFirstV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met Volvo Assistance ???

 · 
Posted: 01.11.2012 - 21:12  ·  #6
Bedankt voor jullie reacties. Mee op basis daarvan heb ik mijn ANWB wegenwacht-lidmaatschap nog net voor 1 november opgezegd.
Alex9719
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 46
Berichten: 96
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Ervaring met Volvo Assistance ???

 · 
Posted: 01.11.2012 - 21:20  ·  #7
2x gebruik van moeten maken. De eerste keer omdat het welbekende handremschoenkwaaltje m'n achteras aan gort had gedraaid, moest een klein kwartiertje wachten voordat een ANWB'er ter plaatse was om het in ieder geval weer rijdbaar te krijgen.

Tweede keer was naar aanleiding van een lege accu in een parkeerarage bij een ziekenhuis, op het moment dat ik als kersvers gezin naar huis wil.... Bij VolvoAssist voorzichtig gevraagd naar een spoedbehandeling ivm de baby en binnen 15 minuten (zondagmiddag!) een ANWB'er ter plaatse met startkabels.

Ik denk dat het hebben van én ANWB én VolvoAssist een beetje dubbelop is... VolvoAssist is 'gratis'....

Aanvulling; goede keus dus!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ervaring met Volvo Assistance ???

 · 
Posted: 01.11.2012 - 21:34  ·  #8
Quote door Alex9719

Ik denk dat het hebben van én ANWB én VolvoAssist een beetje dubbelop is... VolvoAssist is 'gratis'....


Helemaal mee eens. :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0