Ervaring met webwinkels

Skandix, Onderdelen24, V70motors, parts4swedes, estateservices etc.

 
 
 
 
 
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 15.06.2017 - 08:42  ·  #16
Quote door JJM

Ik zeg Bogijn.nl: gewoon een Nederlander aan de lijn en binnen vijf minuten een retour geregeld. Top! En qua prijs zeer concurrerend! (Heb geen aandelen!)


En als je ergens anders het onderdeel goedkoper kunt krijgen krijg je het ook voor die prijs + 10% extra korting!
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 15.06.2017 - 12:19  ·  #17
...
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 19.06.2017 - 21:37  ·  #18
ik vind dit topic wel erg azijnp*ssig
zeuren over een beetje prijsverschil tussen een winkel en een webwinkel
wat wil je nou eigenlijk ?
de lokale onderdelenboer heeft mensen uit jouw dorp aan het werk, misschien wel de neef van het knappe buurmeisje waar je te vaak naar kijk :D
en hij sponsort de voetbalclub waar je zoontjes op zitten
ga dan een dikke duutser in berlijn of whatever sponsoren , en klaag daarna dat de lokale winkeliers je voetbalclub laten verrekken
dan betaal je linksom alsnog het gelag
winkel weg neef werkloos voetbalclub opgheven
en mag je voor alles 10 km verder rijden , dan ben je toch duurder uit
zelf doe ik niet zo zeikerig over een paar euros, bij de lokale autoshop kun je altijd over de prijs onderhandelen , en heb je een verkeerd onderdeel, dan ben je in 5 minuten terug met geruilde spullen
minsen minsen overleg `t mit jezelf
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 19.06.2017 - 21:42  ·  #19
Nou ik vind 70 euro (ofwel 35%!) verschil anders fors en moet daar echt toch wel de nodige uren voor werken.
En leuk dat hij van mijn geld gaat sponsoren, als ik dat wil betaal ik dat zelf wel uit vrije wil.
70 euro is voor mij niet "een paar euro", maar gelijk aan 3/4 tank, om maar in autotermen te blijven denken.

Daarnaast heb ik nog veel meer onderdelen om te vervangen in de planning, waarmee het verschil alleen maar verder oploopt.

Mocht je daarentegen erg gehecht zijn aan de lokale onderdelenboeren in Zwolle, dan ben je uiteraard vrij om het verschil bij te leggen, dan koop ik wel in Zwolle hoor, no problemo. :police: Ik voorzie echter dat je voorliefde voor lokale ondernemers nog net niet zo ver gaat...
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 19.06.2017 - 22:07  ·  #20
Quote door eV70T

ik vind dit topic wel erg azijnp*ssig
zeuren over een beetje prijsverschil tussen een winkel en een webwinkel
wat wil je nou eigenlijk ?
de lokale onderdelenboer heeft mensen uit jouw dorp aan het werk, misschien wel de neef van het knappe buurmeisje waar je te vaak naar kijk :D
en hij sponsort de voetbalclub waar je zoontjes op zitten
ga dan een dikke duutser in berlijn of whatever sponsoren , en klaag daarna dat de lokale winkeliers je voetbalclub laten verrekken
dan betaal je linksom alsnog het gelag
winkel weg neef werkloos voetbalclub opgheven
en mag je voor alles 10 km verder rijden , dan ben je toch duurder uit
zelf doe ik niet zo zeikerig over een paar euros, bij de lokale autoshop kun je altijd over de prijs onderhandelen , en heb je een verkeerd onderdeel, dan ben je in 5 minuten terug met geruilde spullen
minsen minsen overleg `t mit jezelf


Maar een beetje mee eens hoor.

Begrijp je punt wel maar een interieurfilter voor twintig euro of voor achtenveertig....

Dat is nieteen paar euro verschil meer.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 19.06.2017 - 22:18  ·  #21
Ik had pas een olie filter nodig, die was in de winkel voorradig maar wel 2 x - twee keer - zo duur als online.
Ook recent met remblokken; doosje voor de voorkant van Bosch: €150!! Online de helft.
Ik heb ook geen moeite om iets meer te betalen omdat er in de winkel personeel staat, maar het moet wel binnen het redelijke blijven. Op die manier werk je jezelf wel iit de markt.

En een webwinkel heeft ook een pand nodig, en orderpickers, en voorraad, dus waarom kunnen zij wel zoveel goedkoper zijn met dezelfde overheadkosten? De meeste onderdelen winkels zitten ook niet op dure A-lokaties.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 682
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 20.06.2017 - 09:50  ·  #22
Quote door eV70T

ik vind dit topic wel erg azijnp*ssig
zeuren over een beetje prijsverschil tussen een winkel en een webwinkel
wat wil je nou eigenlijk ?
de lokale onderdelenboer heeft mensen uit jouw dorp aan het werk, misschien wel de neef van het knappe buurmeisje waar je te vaak naar kijk :D
en hij sponsort de voetbalclub waar je zoontjes op zitten
ga dan een dikke duutser in berlijn of whatever sponsoren , en klaag daarna dat de lokale winkeliers je voetbalclub laten verrekken
dan betaal je linksom alsnog het gelag
winkel weg neef werkloos voetbalclub opgheven
en mag je voor alles 10 km verder rijden , dan ben je toch duurder uit
zelf doe ik niet zo zeikerig over een paar euros, bij de lokale autoshop kun je altijd over de prijs onderhandelen , en heb je een verkeerd onderdeel, dan ben je in 5 minuten terug met geruilde spullen
minsen minsen overleg `t mit jezelf


Een automaterialenzaak is er in mijn ogen meer voor autobedrijven en andere toeleveranciers. Jij en ik als particulier doen er echt niet toe en zullen heus niet eigenhandig de lokale economie om zeep helpen als we ergens anders de onderdelen halen.

Ik ben liever geen dief van mijn eigen portemonnee. Dat "beetje" prijsverschil vind ik een enorm prijsverschil. Kijk alleen al naar de voorbeelden die hierboven worden genoemd. Ik wil duidelijke niet-onderhandelbare prijzen omdat ik een verschrikkelijke hekel heb aan onderhandelen om de prijs. Verkoop het gelijk voor de beste prijs. Bij onderhandelen heb ik altijd het idee dat me een poot wordt uitgedraaid. Dan bestel ik nog liever de onderdelen online en doneer ik zelf geld aan de lokale voetbalclub.

Daarnaast is een automaterialenzaak alleen open op de tijden dat ik zelf aan het werk ben, met uitzondering van zaterdagochtend maar heb ik andere verplichtingen. De meeste hebben niet eens een fatsoenlijke webshop waar ik kan bestellen want het moet natuurlijk wel zo ingewikkeld mogelijk blijven om de marges zo hoog mogelijk te houden en mij dus die poot uit te draaien.

Waarom kan een bedrijf als Carpartsdirect.nl het dan wel goed doen? Daar zijn de prijzen redelijk en als je wat wil ruilen is het ook zo geregeld. Ik had een radiator daar besteld, maar dat bleek de verkeerde te zijn (mijn fout, had de automatenversie nodig). Een belletje en ik kon langs rijden om deze om te wisselen.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 20.06.2017 - 10:39  ·  #23
Ach, laat ieder het voor zichzelf uitmaken. Ik kijk alleen naar het bedrag onder de streep :lol:

En als ik iets vandaag wil hebben, bel ik de dealer. Daar word ik altijd keurig geholpen en geadviseerd. En ik heb de indruk dat zij het ook leuk vinden om mee te denken. Ik denk dat de prijzen van de dealer (origineel) en de automaterialenzaak (aftermarket) elkaar meestal niet veel ontlopen.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 20.06.2017 - 10:44  ·  #24
Trouwens, Bogijn heeft mij recent wel een FAG wiellager geleverd met 71% korting :love: Het is meestal ook een kwestie van goed zoeken en de kansen pakken die je krijgt. En retourneren was geen probleem. :dance
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 20.06.2017 - 10:45  ·  #25
...
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 20.06.2017 - 15:37  ·  #26
Quote door joriz

Het retourneren bij auto-onderdelen24 is een ramp. Ben nu al dagen bezig met terugsturen van onderdelen, waarvoor ik gewoon mn geld terugwil, maar krijg of dagen geen reactie of absurde mail met allerlei eisen (tot fotos maken aan toe).
Terwijl het gewoon ongebruikt in de originele verpakking zit.
Heb er best veel besteld de afgelopen tijd en dan gaan ze nu moeilijk doen.
Als ik het niet snel opgelost is bestel ik daar nooit meer.


Je hoeft helemaal geen reden te geven om iets (ongebruikt) terug te sturen want je hebt een bedenktijd van 14dgn. Gewoon aangeven dat je dit en dat retour stuurt (modelformulier moet aangeboden worden door de webwinkel) en je centen terug wil, incl de evt verzendkosten van de heenweg, als je een volledige bestelling terugstuurt. Retourzending liefst in de oorspronkelijke verpakking binnen 14dgn na ontvangst op de post doen, trackingcode vragen en bewaren. Daarop moet de webwinkel handelen. Heb je betaald met creditcard of PayPal, kan je die aan het werk zetten als je je geld alsnog niet krijgt.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 01.07.2017 - 09:57  ·  #27
Even een update/terugkoppeling over autoonderdelen-24.com:

Prijzen:
Over het algemeen genomen erg scherp.
Hierbij vergelijk ik dan dezelfde producten van dezelfde merken (dus appels met appels vergelijken)

Levertijd:
±1 Week, had dit al vaker gelezen online. In mijn geval precies 1 week.

Afhandeling:
Bestelproces + betaling overzichtelijk en duidelijk (betaald via Ideal)

Tussentijdse communicatie:
Deze is wat minder goed dat bijv. van Bol.com/Coolblue e.d. waarbij je van elke stap op de hoogte gehouden wordt.

Verzending:
Verzending verliep via UPS.
Tussentijdse stappen werden netjes doorgegeven, echter een tijdsspanne qua levering werd niet doorgegeven.
Het was een levering "voor einde dag" tot op het laatste moment (levering ±19:00).

Verpakking:
Prima in orde. 1 Doosje, met het brandstoffilter, was enigszins in elkaar gedrukt. Maar dit had geen enkel gevolg voor het product zelf.
Verder netjes verpakt en vooral ook efficient. Praktisch geen vrije ruimte en de ruimte die er nog was, was opgevuld met wat karton.

Aftersales:
Geen ervaring mee.

Minpunten:
Eigenlijk geen, waarbij aangetekend dat ik vooraf al rekening hield met een levertijd van ±1 week.
Je ziet wel in de mails e.d. dat het een Duitstalig bedrijf is, wat middels standaard vertalingssoftware o.i.d. vertaald.
Het is niet altijd 100% correct.

Kortom: prima ervaring.

Rapportcijfers
Prijzen: 8.5
Levertijd: 7
Afhandeling: 8.5
(Tussentijdse) Communicatie: 8
Verzending: 7.5
Verpakking: 9
Aftersales: N/A
Eindcijfer: 8.5
JackC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag Beach :-)
Berichten: 163
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 01.07.2017 - 11:34  ·  #28
Toegevoegde waarde dealer / lokale supplier zou snelheid en advies moeten zijn.
Recent bij de dealer ivm apk afkeur op scheurtje in de abs ring, 2 abs ringen gekocht met het idee morgen binnen, direct even vervangen.
die morgen binnen ging niet door (en dan is het tbv sleutelen toch een week wachten op het volgende weekend), en toen heb ik ipv 2 abs-ringen a e38 per stuk (ex btw!) maar afbesteld en voor ongeveer dezelfde prijs aftermarket homokineten (incl, abs ringen, hoezen en vet) op internet besteld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0