Ervaring met webwinkels

Skandix, Onderdelen24, V70motors, parts4swedes, estateservices etc.

 
 
 
 
 
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 12.06.2017 - 22:24  ·  #1
Helaas is mijn weerstand van de kachelmotor overleden en wil ik de gelegenheid aangrijpen om maar direct onderdelen te bestellen voor meer onderhoud (rubbers van de wielophanging, subframerubbers etc.).
Nu heb ik bij de lokale auto-onderdelen-leverancier prijzen opgevraagd en deze vergeleken met internetprijzen, en dan schrik ik toch wel van het verschil.
Een set onderdelen bij onderdelen24 EUR 197,= en bij de lokale shop EUR 270,=

Ik ben best bereidt iets meer te betalen en snap ook wel dat dat noodzakelijk is (appels niet met peren vergelijken), maar dit prijsverschil vind ik wel erg hoog.

Hoe is jullie ervaring met onderdelen24/onderdelenstore24 en/of andere zaken?

Ik heb 1x een bestelling bij Skandix gedaan en prima! Goede ervaring, snelle levering en netjes verpakt. Ook qua prijs netjes.

Ter info, mijn vergelijk was de volgende onderdelen:

1x Volvo nr. 8693262 (Hella/Behr)
4x Febi nr. 22957
2x Febi nr. 24242
2x Febi nr. 22239
8x Febi nr. 23749

Hiernaast nog een vraag:
Weet iemand het verschil tussen Febi 24242 en 22238 (lager vs. hydrolager, verder gelijk en ook qua referentienummers van Volvo gelijk, prijs verschilt echter wel).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 12.06.2017 - 22:43  ·  #2
Ik heb goede ervaring met auto-onderdelen 24. Duurt wel een weekje maar qua prijs zijn ze scherp.

Tip: als ze dat wat je nodig hebt ook bij Bogijn.nl kunt bestellen, en je bericht ze over het prijsverschil, krijg je nog 10% extra korting onder de eerste prijs :love:
Diechel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 244
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 13.06.2017 - 00:19  ·  #3
Auto onderdelen24 meerdere malen wat besteld, duurt een week maar verder prima. Klantenservice ook prima als je Engels kan.

Misterauto ook meerdere keren wat besteld en nooit verkeerd gegaan. Levertijd ook ong een week
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 13.06.2017 - 09:18  ·  #4
Ik bestel altijd online, nooit problemen mee gehad.
Overigens loont het ook om in Duitsland te shoppen. Misterauto heeft b.v. ook een Duitse site, die exact hetzelfde is, maar vaak goedkoper geprijsd!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 13.06.2017 - 09:44  ·  #5
Ook een aantal keer besteld bij onderdelen24, duurt wel een week ipv geadverteerde 2 dagen, maar als je dat weet, prima. Alleen met statiegeld produkten moet je opletten: dat moet retour naar berlijn (zelf porto betalen), en het statiegeldgeld krijg je als aankoop tegoed terug........
Bestel zelf erg vaak bij mijn autoonderdelen, niet de allergoedkoopste, maar wel goede support en goede retour mogelijkheden.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 13.06.2017 - 10:00  ·  #6
Autodoc (besteonderdelen.nl, onderdelenstore24) heeft vaak "kortingsacties" van 10-20%. Alleen daarbij loont het wel om nog even verder te kijken want ze rommelen dan ook weleens met de basisprijs. Levertijd is meestal een week, dus als je snel een lekke radiator moet vervangen dan kan je beter ergens anders bestellen. Maar dit is altijd wel mijn Go-To webshop voor onderdelen omdat ze ook gewoon veel hebben.

Carpartsdirect.nl: goede ervaringen, ook met het retourneren van spullen (als je zelfs met je domme kop de verkeerde spullen besteld). Hier bestel ik meestal als ik snel wat nodig heb (zoals een radiator ;)).

OEM onderdelen bestel ik meestal op Partacus.de. De alarm sirene was bijvoorbeeld echt een stuk goedkoper dan de dealer.

Ardeca olie en andere smeersels bestel ik altijd bij V70 motors, maar die haal ik altijd zelf op.

Skandix ook goede ervaringen mee. Leveren in mijn optiek snel voor een Duitse zaak.

Amazon.de heb ik ook weleens gebruikt voor auto-onderdelen. Zo had ik een Van Wezel intercooler voor 38 euro, ze waren denk ik de 1 voor het bedrag vergeten maar ik heb em wel geleverd gekregen :D .

Lokale automaterialenzaak kom ik eigenlijk nooit, ik sla altijd stijf achterover van de prijzen die ze daar rekenen voor bijvoorbeeld een simpel Philips H7 lampje.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 13.06.2017 - 12:19  ·  #7
Ebay.de en daar even zoeken op de partnrs. In Dld kan je prima kopen als je wat meer nodig hebt of wat duurdere onderdelen, dan mogen de verzendkosten best wat hoger zijn. UK ging ook altijd goed maar de pond is wat duur op dit moment. Betalen met PayPal of cc.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 13.06.2017 - 13:27  ·  #8
...
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 14.06.2017 - 10:08  ·  #9
Quote door JOv70BI

ook een platformpje
https://www.teilehaber.de

Quote door Tenck



Lokale automaterialenzaak kom ik eigenlijk nooit, ik sla altijd stijf achterover van de prijzen die ze daar rekenen voor bijvoorbeeld een simpel Philips H7 lampje.


je bedoeld deze ? ;) ( 8,50 ex verzend)
https://www.teilehaber.de/itm/…04864.html

vanaf plm 55 ex verzend 1x Volvo nr. 8693262 (Hella/Behr) alternatief vanaf plm 47


Die "speciale" lampjes gaat al helemaal nergens over qua prijzen hier in NL. Die gaan minimaal 3x over de kop t.o.v DE. Maar voor een gewone H7 vroegen ze ook al vrolijk €11 bij de automaterialenzaak. Dat is ook het dubbele t.o.v. van DE.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 14.06.2017 - 12:22  ·  #10
Quote door [-Tom-]

Ik bestel altijd online, nooit problemen mee gehad.
Overigens loont het ook om in Duitsland te shoppen. Misterauto heeft b.v. ook een Duitse site, die exact hetzelfde is, maar vaak goedkoper geprijsd!

Heeft ook in Belgie een site die goedkoper is.
Maar, als je wilt bestellen dan krijg je automatisch de hogere prijs en wordt je ongeleid naar Nederland.
Schiet je dus niet mee op. al wel via postcode etc worden geselecteerd.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 14.06.2017 - 12:37  ·  #11
...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 14.06.2017 - 21:22  ·  #12
Klopt, wij gaan maandelijks naar Kleve om inkopen te doen. Vele produkten zijn in D goedkoper, en dan nog even voltanken (diesel is in het grensgebied niet interressant, paar dagen terug in Hamburg scheelde het wel 12 cent), uit eten en weer naar huis.
En tegelijkertijd gaan vele duitsers naar nijmegen om inkopen te doen voor zaken die bij ons weer goedkoper zijn.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 14.06.2017 - 22:26  ·  #13
Het retourneren bij auto-onderdelen24 is een ramp. Ben nu al dagen bezig met terugsturen van onderdelen, waarvoor ik gewoon mn geld terugwil, maar krijg of dagen geen reactie of absurde mail met allerlei eisen (tot fotos maken aan toe).
Terwijl het gewoon ongebruikt in de originele verpakking zit.
Heb er best veel besteld de afgelopen tijd en dan gaan ze nu moeilijk doen.
Als ik het niet snel opgelost is bestel ik daar nooit meer.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 15.06.2017 - 01:04  ·  #14
Ik zeg Bogijn.nl: gewoon een Nederlander aan de lijn en binnen vijf minuten een retour geregeld. Top! En qua prijs zeer concurrerend! (Heb geen aandelen!)
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Ervaring met webwinkels

 · 
Posted: 15.06.2017 - 06:18  ·  #15
Quote door joriz

Het retourneren bij auto-onderdelen24 is een ramp. Ben nu al dagen bezig met terugsturen van onderdelen, waarvoor ik gewoon mn geld terugwil, maar krijg of dagen geen reactie of absurde mail met allerlei eisen (tot fotos maken aan toe).
Terwijl het gewoon ongebruikt in de originele verpakking zit.
Heb er best veel besteld de afgelopen tijd en dan gaan ze nu moeilijk doen.
Als ik het niet snel opgelost is bestel ik daar nooit meer.


Heel herkenbaar.
Had een waterpomp gekocht maar bij uitpakken bleek de pakking kapot te zijn.
Ik heb uiteindelijk zelf een pakking gekocht en de pomp via het forum verkocht.
Levertijd ook veel te lang.

Maandag bij Mister-auto (zit ook in duitsland) ATE remblokken besteld.
Woensdag in huis.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0