Ervaring Thom de Jong

S80 gezien

 
 
 
 
 
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring Thom de Jong

 · 
Posted: 24.03.2018 - 13:47  ·  #31
...
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Ervaring Thom de Jong

 · 
Posted: 24.03.2018 - 14:18  ·  #32
Ik weet zeker dat ik geen andere auto kan kopen zonder dat de "leidinggevende" er een uitspraak over heeft gedaan. Gelukkig mag ik dan inhoudelijk wel bepalen wat het dan wordt, zolang het uit het noorden of het verre oosten komt ;-) ;-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ervaring Thom de Jong

 · 
Posted: 24.05.2018 - 22:24  ·  #33
Schopje, ik heb de bewuste S80 nog steeds niet gekocht (iets met andere prioriteiten, nieuwe motor gekocht, en de vriendin had plannen om de tuin goed aan te pakken... :P).
Nu is de bewuste S80 nog steeds te koop, en zag ik toeovallig dat deze ook op Autoscout stond, met CARFAX rapport. Alleen daar werd ik eigenlijk niet zo heel vrolijk van... zie:
https://www.autotrack.nl/tweed…ers.net%2F
8(!) particuliere eigenaren en 1 bedrijf, de laatste paar jaar gemiddeld jaarlijks van eigenaar gewisseld.
Ik had ondertussen ook een mooie S80 in Vinkeveen te koop gezien, alleen is dat maar een 2.4 (170pk). Is misschien nog te overkomen (mocht een proefrit bevallen). Alleen ook daar weer een flinke 'maar', KM-stand is onlogisch volgens de RDW (en CARFAX), gaat om deze S80:

https://www.jospriem.nl/occasi…l#voorraad
https://www.autotrack.nl/tweedehands/40285167/carfax/icr
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Ervaring Thom de Jong

 · 
Posted: 25.05.2018 - 08:16  ·  #34
Dan zou ik bij RDW een NAP rapport kopen / opvragen.
Kost 5 euro.
Mijn vorige had ook een onlogisch.

Bleek dat Volvo Rosmalen na een beurt een verkeerde kilometerstand had opgegeven. (Minder dan de beurt daarvoor)
Hun een mail gestuurd en ze hebben netjes een correctie gemeld waardoor hij logisch werd.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ervaring Thom de Jong

 · 
Posted: 25.05.2018 - 09:00  ·  #35
Ik heb ze gemaild of er een verklaring voor is. Heb er best interesse in, maar alleen als de km-stand correct is, en de auto dus ook het oordeel 'logisch' heeft.
Als ze dat niet kunnen, dan ga ik er sowieso niet eens kijken
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ervaring Thom de Jong

 · 
Posted: 25.05.2018 - 09:15  ·  #36
Waarom staat er in dat verslag 12 keuringsmometen en de kilometer historie twee keer?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ervaring Thom de Jong

 · 
Posted: 26.05.2018 - 22:16  ·  #37
Ik ben vandaag bij de bewuste 'niet kloppende' S80 wezen kijken. Ik heb m niet gekocht.. maar wat een ontzettend mooie kleur was het! Heel donkerpaars metallic. Ik had dat nog nooit gezien op een S80 (ook niet op een S60 of V70).
Verder had de auto behoorlijk wat plekjes, 1 van de portieren had een aantal hele scherpe deukjes, verder zat de achterklep vol met (diepe) krassen en had de achterbumper een flinke tik gehad van een paaltje denk ik.
I.c.m. de 2.4 motor (wil eigenlijk graag een 2.5T) te veel dingetjes om er van af te zien.
Maar, ik ben nu wel echt weg van die kleur. Super gewoon!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0