Ervaringen CFE Module

Can bus extentie module

 
 
 
 
 
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 11.01.2019 - 12:53  ·  #181
Tja mooi dat jullie persoonlijk zo'n goede ervaringen hebben.
Mooi voor Volvotech dat jullie niets willen weten van kritiek, maar ik weet van verschillende mensen waaronder ikzelf dat dat dus niet altijd waar is.
Als je naar mijn onbescheiden mening een product in de markt zet waarbij je 100% comptabiliteit met een bepaald voertuig claimt, er vervolgens goed geld voor cashed en dan bij optreden van problemen met voornoemde comptabiliteit dat afdoet als zijnde een probleem dat door het voertuig veroorzaakt wordt zoals ik hier lees dan zal ik het netjes houden en alleen stellen dat je die mogelijkheid dient te vermelden voordat iemand daar geld aan uitgeeft.
Dat zou ik (en anderen) in ieder geval wel zo netjes vinden.

Wat de CFE betreft die ligt inmiddels op de vuilnisbelt.
Ik moet alleen de RTI kabel nog even afkoppelen, kan die er achteraan hahaha

Laatste wat ik hier nog over zeg, ik wil niemand op de lange teentjes trappen en zeer zeker gehoor geven aan niet-modererende medeleden die het genoeg vinden.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 13.01.2019 - 17:23  ·  #182
Even een duit in het zakje. Ben sinds kort beta tester voor de 2013 V/S60. Dat houdt in dat je op jouw auto de CFE helpt ontwikkelen.
In eerste instantie moet de auto onderzocht worden, hoe reageren alle modules enz. Dat is nog vrij lastig, aangezien dat voor elk model, bouwjaar, uitrustingsnivo en software versie afhankelijk is. Er moeten dus heel veel parameters getest worden.
In eerste instantie de CFE in basis geschikt gemaakt voor mijn type. Ik heb een achtercamera van Volvotech ingebouwd. Deze reageerde in eerste instantie niet zoals gewenst. Deze bug is er afgelopen vrijdag uit gehaald. Tevens is de standkachel nu op afstand bedienbaar gemaakt.
De overige functies werken nog niet zoals bij de eerdere modellen, zoals olie temperatuur enz. Dat komt omdat er bij de P2 modellen een apart dim schermpje wordt aangestuurd. Deze kan dan worden gebruikt om de gewenste info te presenteren. Bij de V60 is dat schermje geintegreerd in de teller, en wordt niet meer apart aangestuurd. Er moet dus nog bedacht worden hoe dat moet worden opgelost en zeker ook waar de info gepresenteerd kan worden.

Heb nu dus de achtercamera en standkachel via de ab. Dat zijn al 2 hele fijne functies. Tuurlijk zou ik graag ook alle functies zien die ook in de eerdere modellen werken zoals olie en koelwater temperatuur en div andere zaken. Maar als je de uitbreidingen nu vergelijkt met een achtercamera van Volvo of ab bedienbare standkachel is het al heel veel waar voor het geld.
Ik snap dat als functies niet goed werken mensen ongeduldig worden, maar heb nu zelf gemerkt dat het niet zo eenvoudig is om voor elke auto alle functies precies gelijk te laten werken. Maar aan alles wordt wel hard gewerkt om op te lossen. Heb zelf gezien met hoeveel passie wordt gewekt aan onze heilige koeien, denk dat als je een probleem hebt en dit normaal communiceert alle zaken gewoon worden opgepakt.
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 29
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 13.01.2019 - 19:42  ·  #183
Quote door Ed

Even een duit in het zakje. Ben sinds kort beta tester voor de 2013 V/S60. Dat houdt in dat je op jouw auto de CFE helpt ontwikkelen.
In eerste instantie moet de auto onderzocht worden, hoe reageren alle modules enz. Dat is nog vrij lastig, aangezien dat voor elk model, bouwjaar, uitrustingsnivo en software versie afhankelijk is. Er moeten dus heel veel parameters getest worden.
In eerste instantie de CFE in basis geschikt gemaakt voor mijn type. Ik heb een achtercamera van Volvotech ingebouwd. Deze reageerde in eerste instantie niet zoals gewenst. Deze bug is er afgelopen vrijdag uit gehaald. Tevens is de standkachel nu op afstand bedienbaar gemaakt.
De overige functies werken nog niet zoals bij de eerdere modellen, zoals olie temperatuur enz. Dat komt omdat er bij de P2 modellen een apart dim schermpje wordt aangestuurd. Deze kan dan worden gebruikt om de gewenste info te presenteren. Bij de V60 is dat schermje geintegreerd in de teller, en wordt niet meer apart aangestuurd. Er moet dus nog bedacht worden hoe dat moet worden opgelost en zeker ook waar de info gepresenteerd kan worden.

Heb nu dus de achtercamera en standkachel via de ab. Dat zijn al 2 hele fijne functies. Tuurlijk zou ik graag ook alle functies zien die ook in de eerdere modellen werken zoals olie en koelwater temperatuur en div andere zaken. Maar als je de uitbreidingen nu vergelijkt met een achtercamera van Volvo of ab bedienbare standkachel is het al heel veel waar voor het geld.
Ik snap dat als functies niet goed werken mensen ongeduldig worden, maar heb nu zelf gemerkt dat het niet zo eenvoudig is om voor elke auto alle functies precies gelijk te laten werken. Maar aan alles wordt wel hard gewerkt om op te lossen. Heb zelf gezien met hoeveel passie wordt gewekt aan onze heilige koeien, denk dat als je een probleem hebt en dit normaal communiceert alle zaken gewoon worden opgepakt.


+1

Daarom vroeg ik al of er een ticket of email gestuurd was naar Volvotech.

Mijn ervaring met hun is dat ze altijd in oplossingen denken en eigenlijk tot nu toe altijd alles opgelost hebben.

In onze ogen is een V70 het zelfde als de V70 met het zelfde bouwjaar, opties en kleur maar de software zelf verschilt. Al heb je het over bijvoorbeeld dat de 1e wel een update heb gehad en de ander niet.

En als je ziet hoeveel passie en tijd zei in hun producten steken en je ondertussen leest dat (wat best gevaarlijk is op internet) iemand zegt "hij ligt op de vuilnisbelt" dan kan dat best een verkeerd over komen bij sommige.

En als je een ticket hebt aangemaakt (zoals de officiƫle weg is) en er word na 5 dagen niet op gereageerd dan klopt er iets niet.
Maar daarom nogmaals de vraag heb je een ticket aangemaakt bij hun en hoeveel tijd zat er tussen dat je die aanmaakte en dat de cfe op de vuilnisbelt lag?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0