Ervaringen K&N drop-in filters

 
 
 
 
 
Dean T5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weurt
Leeftijd: 38
Berichten: 99
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Ervaringen K&N drop-in filters

 · 
Posted: 04.12.2018 - 19:00  ·  #16
was dit http://europeantuning.luondo.n…0/V70N/S80 niet een optie geweest ipv de K&N Filter.
Ik ga deze zelf binnenkort bestellen en kijken of het iets is.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2033
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Ervaringen K&N drop-in filters

 · 
Posted: 04.12.2018 - 20:17  ·  #17
Die olie op de K&N is ook alleen maar extra filtering van wat fijnere partikels, zelf doe ik er geeneens olie op, maar ander gebruik ivm meer vermogen en circuit, dus dat beetje stof maakt niet uit.

Op de normale auto's voor woon-werk gaan gewoon papieren filters, een K&N is op termijn toch niet voordeliger, en vermogen win je er pas mee als je ruimt 400 of pas tegen de 500pk vraagt.

Quote door Dean T5

was dit http://europeantuning.luondo.n…0/V70N/S80 niet een optie geweest ipv de K&N Filter.
Ik ga deze zelf binnenkort bestellen en kijken of het iets is.


Ik ben wel benieuwd of/ hoeveel fijner dan een K&N dat filter dan is, en of hij ook daadwerkelijk even goede flow waarden heeft.
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Ervaringen K&N drop-in filters

 · 
Posted: 04.12.2018 - 22:04  ·  #18
Ja precies, als je wilt weten of je er iets mee wint, moet je een voor/na bankmeting doen en dan nog is het de vraag of het zichtbaar is, omdat met elke meting de omstandigheden net anders zijn.

Ik was voorheen ook van de katoenen filters, maar ik ben nog niet overtuigd en rijd nu met papieren filter. Op een ander forum waar ik actief ben, heeft iemand al laten zien dat je met standaard papieren filter en airbox prima de 380pk kan halen (Seat Leon 1.8T 20VT Cupra R met andere turbo etc).
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Ervaringen K&N drop-in filters

 · 
Posted: 05.12.2018 - 06:02  ·  #19
Net wat ik in de vorige post al zei, de standaard filters + behuizingen zijn goed tot de 400-450PK. Is al eens zeer uitgebreid aan bod gekomen op het 850forum incl tests op de rollenbank.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen K&N drop-in filters

 · 
Posted: 05.12.2018 - 06:46  ·  #20
Die K&N filters doen mo toch altijd denken aan het golfjes GTI tijdperk waarbij je zo'n open paddenstoel filter wilde omdat het zo mooi klonk, Pk's win je er in een verder standaard setup niet mee. Dus in een V70 zou ik gewoon lekker een origineel filter laten zitten, das uiteindelijk toch het beste voor je motor omdat die volgens mij nog altijd het beste filteren.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2201
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen K&N drop-in filters

 · 
Posted: 05.12.2018 - 12:30  ·  #21
Ik heb een K&N inlegfilter in de 480, niet zo'n paddenstoel want die zuigt alleen maar warme lucht van de motor aan in plaats van buitenlucht. Het ding zorgt voor mijn gevoel alleen maar voor meer herrie omdat het aanzuiggeluid sterker wordt. Dat vind ik bij een auto uit de jaren negentig die ik van een veerpootbrug heb voorzien ook geen probleem, dat ie wat sportiever klinkt. Er zit Siemens Fenix motormanagement in mijn 480, die heeft geen LMM (de turboversie heeft een LH-Jetronic systeem, die heeft wel een LMM), dus die kan ook niet stuk gaan door dat filter.

Bij de V70 wens ik me juist zoveel mogelijk stilte uit het vooronder. Daar voldoet het standaard luchtfilter ruimschoots.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0