Ervaringen inbouwen GPS tracker?

 
 
 
 
 
Sarpa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Ervaringen inbouwen GPS tracker?

 · 
Posted: 07.11.2014 - 15:34  ·  #1
Hallo Experts,
Ik overweeg een gps tracker in mijn V70 (D5 MY2009) in te bouwen (bv deze http://www.howdoifindmy.nl/gps…d=13470367), maar ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft om deze in te bouwen. De electronica van de V70 is een stuk complexer dan van mijn voorgaande auto's, dus ik begin wat onzekerder aan deze klus dan de klussen die ik in mijn andere auto's heb gedaan. Waar pik ik een permanente voeding het beste op bijvoorbeeld en kan ik zomaar wat aansluiten (al dan niet gezekerd) zonder dat software geupdate moet worden of het bussysteem in de stress schiet?

thanks!
groeten Sarpa!
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Ervaringen inbouwen GPS tracker?

 · 
Posted: 07.11.2014 - 20:01  ·  #2
Ik kan je zeggen uit ervaring dat een GPS-tracker leuk is maar in veel gevallen achterhaald.

Het merendeel van de auto's die ontvreemd worden hebben als postitie, thuis, daarna oostblok en dan foetsie.
Een jammer kost een paar euro en werkt al op batterijen of 12 volt uit het stopcontact van de auto.

Laatst nog met een eigenaar van Lexus RX400.
Op beveiligings camera's te zien dat hij voor zijn woning wordt ontvreemd. Daarna kort zichtbaar op een leeg industrie terrein waar hij in een container word geladen. Daarna nog kort in Moskou en dan .....
ObbeTuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elst (Gld) (werkplaats)
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Berichten: 145
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Ervaringen inbouwen GPS tracker?

 · 
Posted: 07.11.2014 - 23:45  ·  #3
Nou zo'n tracker kan best leuk en nuttig zijn , als je deze bv op het canbus signaal zet zodat je life kan zien hoeveel er in je tank zit, wanneer je waar hoeveel liter getankt hebt, dan wel hoe hard je waar en wanneer gereden hebt :-)
Dit natuurlijk op een life google map.

Je kan je kilometer registratie er mee doen (mits de juiste data zijn geupload) etc.
Voor diefstal... nee dat kunnen ze inderdaad door een "jammer" makkelijk omzeilen, een jammer uit China kost een paar euro.

Trackers:
Mocht je hem in willen bouwen , want daar gaat tenslotte de vraag over:
Zet hem bv bij je aansteker aansluiting er op, bij de meeste trackers zit standaard een 24 uurs bat. backup.
Op het moment dat de external power er bij komt gaat deze zenden, en op aanvraag kan de oude data (het stilstaan van de motor) opgevraagd worden.

Ben je van plan om alleen de versie SMS tracker te instaleren, daarmee bedoel ik je belt het nummer van de sim kaart en je krijgt de locatie + snelheid, dan kan je simpel direct van de + van de accu (met zekering) een voeding maken met een GND (massa).
Deze versie van trackers hebben alleen een +12 en Massa nodig.


mvgr Obbe
Sarpa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Ervaringen inbouwen GPS tracker?

 · 
Posted: 08.11.2014 - 19:34  ·  #4
Bedankt voor de overwegingen. Toch nog wat ideeen om over na te denken en daar ging het me om :-)
Nog meer ervaringen natuurlijk nog welkom.

groeten,
Sarpa
 
Selected quotes for multi-quoting:   0