Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 
 
 
 
 
Didi 001
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dresden (Dld)
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 09:07  ·  #1
Ik ga de vraag ook hier maar stellen, want ik heb nog geen topic gelezen die mijn vraag helemaal beantwoord....

Ik heb een Volvo telefoon in de auto zitten. Echter vind ik de duo SIM geen oplossing omdat ik zelf al 2 mobile devices heb (Apple en Samsung). En gesprekken komen dan altijd op de verkeerde telefoon binnen wanneer ik niet allerlei handelingen met mijn mobile doe als buiten de auto ben. Ik heb/had zo'n oplossing in mijn laatste 3 auto's zitten en kon er maar niet aan wennen......zeer onpraktisch voor mij..

Nu heb ik wat gelezen over de iMiV adapter (ook op de site van Volvotech), maar heb nog niet helemaal duidelijk of ik de Volvo microfoon en luidspreker in de hoofdsteun daarna nog gewoon kan gebruiken. Zou ik ook 2 apparaten tegelijkertijd kunnen aanmelden. De prijs: E249 ex inbouw

De BT oplossing via TPR lijkt me direct al optimaal. Hij herkent tot 19 devices en kan 2 devices tegelijker tijd handelen. Dan zou ik ook nog muziek kunnen streamen, alhoewel ik dat vrijwel nooit doe. Maar wel leuk wanneer de kinderen meerijden, natuurlijk.. :P . Met een prijs van E299 inclusief inbouw ontloopt hij de iMIV nauwelijks, denk ik......

De vraag is nu: "..Heeft iemand al de TPR BT oplossing in zijn auto en hoe bevalt dat?.." Of is de iMIV oplossing beter/afdoende?
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 09:46  ·  #2
Ik heb zelf ervaring met zowel een parrot als een GROM in de V70 en de S60. Heb nu de autotelefoon omgebouwd en dat is het mooiste systeem. Met een GROM bedien je via een bypass je telefoon ook wel, maar de integratie en het bedieningsgemak is nu veel groter:
- Je bedient je mobiele telefoon via bluetooth met de knoppen op het stuur
- Je hebt via het schermpje naast je snelheidsmeter ook direct toegang tot de contacten in je telefoon, dus de knoppenmodule in het dashboard gebruik je niet meer.
- Je kunt spotify streamen via de autoradio, dus gewoon dezelfde geluidskwaliteit die je gewend bent met CD's.
- De audio op je telefoon stopt als je de auto uitzet en als je je autoradio gewoon aan laat staan heb je binnen een paar seconden na het starten van de auto weer muziek.

1 nadeel: ik heb twee telefoons, één voor het werk en één privé. Bij de Parrot kon ik die allebei tegelijk koppelen, bij de BTM werkt dat (nu nog) niet: er kan 1 telefoon tegelijk gekoppeld zijn.
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 09:57  ·  #3
Ik rijd er al een tijdje mee rond en ben een tevreden gebruiker. Heb ‘m destijds laten inbouwen bij TPR en ook dat was een prettige ervaring.
Had voor de crash van deze site mijn ervaring over deze bluetooth module uitgebreid gedeeld, en later nog een keer dunnetjes overgedaan.

Nog een keertje copy-paste:


Goedemorgen Volvo liefhebbers.

Ik heb ook zo'n module (een week of 2 geleden inmiddels) laten inbouwen bij TPR Powerflush en ik kan met recht zeggen dat dit echt het mooiste is wat je met je Volvo kunt doen vwb handsfree bellen en bluetooth muziek afspelen op de doorgaans mooie sound die je Volvo audio al standaard heeft (I know, er zijn idd verschillen in audio kwaliteit).

Ik had zelf toevallig al eerder al een draadje hierover aangemaakt omdat ik er zo happy mee was, maar die is destijds door de crash vd server blijkbaar verdwenen.

Heb een 2001 V70 T5. Deze heb ik vorig jaar gekocht vanwege de fiscale voordelen welke een Youngtimer heeft voor een zzp-er. Mijn vorige auto was een 'moderne' V60.
Toen ik destijds de overstap maakte kreeg ik wel meer power, maar stapte terug in de tijd qua geintegreerde handsfree, audi en navigatie. De Sensus vs oldschool telefoonmodule...

Heb nog wel een Yatour ingebouwd ooit incl. een bluetooth module en handsfree bellen en kende het bestaan van de Grom en iMiv wel maar...

Toen ik eenmaal de technologie van de persoon vond die deze BT module gemaakt had begin dit jaar heb ik na wat wikken en wegen toch besloten om deze upgrade te maken...en wat een enorme stap voorwaarts was dat!

De V70 uit 2001 maakte een hele generatie sprong voorwaarts! Als je nu instapt verbinden de telefoons vrijwel direct...ook die van m'n kids dus terwijl papa gewoon handsfree verbonden blijft mocht ie gebeld worden :)

Ben helemaal happy omdat je gewoon alles funcies gebruikt zoals de engineers van Volvo het destijds zo bedacht hadden..maar dan op de 'moderne' manier.
De persoon die deze BT module gemaakt heeft en zo flawless past in deze Volvo heeft echt een heel mooi product bedacht, zo knap!

Anyway, mocht iemand nog vragen hebben dan zal ik die zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ik ben iig zoals je kunt lezen een happy customer en rijd weer met een stukje meer plezier in mn V70 :)

Hopelijk hebben jullie mede Volvo liefhebbers iets aan deze info.

Groeten Marco


Ps Als ik nu achteraf terugkijk op wat ik het afgelopen jaar met deze Volvo gedaan heb denk ik dat mn tuning bij Obbe (een Oleg file) en deze BT module op een gedeelte eerste plaats staan! Een TomTom in mn RTI komt op # 2 en de rest vd 'upgrades' toch echt een stukje lager :) ^_^
Didi 001
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dresden (Dld)
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 10:00  ·  #4
Dank je Marco, voor deze heldere uiteenzetting. Ik denk dat ik dat ook maar laat doen. De uiteindelijke prijzen liggen niet zover uit elkaar. En dan is die BTM oplossing verreweg het meest elegant en gebruiksvriendelijk... O-)

Quote door OttoV

1 nadeel: ik heb twee telefoons, één voor het werk en één privé. Bij de Parrot kon ik die allebei tegelijk koppelen, bij de BTM werkt dat (nu nog) niet: er kan 1 telefoon tegelijk gekoppeld zijn.


Huh? Volgens de specs op de TPR site herkent de BTW in total 19 apparaten waarvan er 2 simultaan aangemeld kunnen zijn......

Maar dat werkt dus blijkbaar niet zo in alle gevallen.....
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 10:05  ·  #5
Quote door OttoV



1 nadeel: ik heb twee telefoons, één voor het werk en één privé. Bij de Parrot kon ik die allebei tegelijk koppelen, bij de BTM werkt dat (nu nog) niet: er kan 1 telefoon tegelijk gekoppeld zijn.


Je kunt 2 devices tegelijk koppelen. De eerste blijft dan alleen beschikbaar voor telefonie en de 2e kan dan alleen muziek streamen.
By default is dat niet ingeschakeld.
(Eigenlijk net zoals dat ie standaard op CD-changer staat, terwijl MD-changer een leukere optie is want dan geeft ie de info door van het nummer op bet display!)
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 10:39  ·  #6
@Marcus01: Ok, zo had ik 't niet begrepen, dan moet ik eens even kijken hoe ik dat kan instellen.
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 11:04  ·  #7
Hey OttoV,

Dat is gewoon * 0 # indrukken en dan de groene belknop indrukken. Ontkoppelen vd 2e device is dat riedeltje de andere kant op herhalen: #0* en dan weer de groene belknop indrukken.

Moet er wel bijzeggen dat ik soms, als ik 2 devices tegelijk aangesloten heb gehad, en ik rij bv de volgende dag weer weg met mn telefoon, dat ie dan soms hapert.

(Ff de phm aan en uit en dan is alles weer okay, maar daar zit wel een bug verstopt ergens.)

Grt Marco
Didi 001
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dresden (Dld)
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 11:47  ·  #8
Quote door marcus01

Hey OttoV,

(Ff de phm aan en uit en dan is alles weer okay, maar daar zit wel een bug verstopt ergens.)

Grt Marco


PHM?? Waar is dat een afkorting van?
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 21.09.2017 - 11:56  ·  #9
Phone module

Gewoon ff aan en uit zetten op het toetsenbordje naast de radio
moeskoeri
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Erg tevreden

 · 
Posted: 07.12.2017 - 20:44  ·  #10
Na aanschaf van mijn V70 2.5T even contact gehad met TPR over flushen automaat, stuurhuis en BT module.

Al snel een afspraak gemaakt voor het inbouwen van de BT module, flushen en tevens tunen en intake cleaner.
Tja, ik moest wel even neerleggen. Maar wat een verschil. Schakelen, rijden, de souplesse waarmee de auto
nu rijdt. Fantastisch.

De BT module deed het in het begin echter niet zoals hoorde (alleen muziek streamen). Raymond zei dat hij
met de makers dit zou oplossen. Mogelijk lag het aan het feit dat mijn HU850 niet in het canbus systeem op
juiste manier was ingelezen. Dus een keertje terug maar helaas, na wat updates lukte het nog steeds niet.

Voor mij is dat normaal, technologie faalt standaard waar ik ga. (Daarom rij ik ook oudere volvos :) )
Maar Raymond gaf niet op en na overleg met de makers kwam hij naar mijn huis toe waar na 5 minuten
de BT module werkte zoals hoorde.

Wat een service. Beste volvo vrienden, bij TPR krijg je waar voor je geld. Het flushen, tunen, intakecleanen en de BT module
zijn allen echt de moeite waard. De BT module (in vergelijking tot goedkopere die ik in andere v70's had) is absoluut van
hogere kwaliteit met het streamen van audio. Het geluid is echt fantastisch. Een mooi gemaakt stukje technologie dat een oudere
auto verbind met moderne middelen.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 10.12.2017 - 08:33  ·  #11
Is er trouwens ook al een Hollandse handleiding beschikbaar? Ik heb destijds alleen een Pools exemplaar toegestuurd gekregen, maar daar snap ik niet zo gek veel van. Hij doet het prima, maar wellicht gebruik ik hem nu niet optimaal.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 10.12.2017 - 10:25  ·  #12
Ik wou dat die BT module wat minder duur was, anders had ik er al één gehad... Ik zie die dual sim namelijk nog steeds niet zo zitten als ik eerlijk ben en dat parrot
scherm is en blijft een verstoring op dat mooie dashboard van de V70...
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3732
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 10.12.2017 - 13:12  ·  #13
Quote door Janvis

Ik wou dat die BT module wat minder duur was...


Helemaal mee eens Jan! Ik zou hem ook graag willen om dezelfde reden als jij. Maar ik vind 300 euro erg veel geld hiervoor. Ik hoop dat ie weer eens in een forumaanbieding of meetingaanbieding komt :)
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 02.01.2018 - 22:38  ·  #14
Quote door Doeke Dobma

Quote door Janvis

Ik wou dat die BT module wat minder duur was...


Helemaal mee eens Jan! Ik zou hem ook graag willen om dezelfde reden als jij. Maar ik vind 300 euro erg veel geld hiervoor. Ik hoop dat ie weer eens in een forumaanbieding of meetingaanbieding komt :)



Inmiddels 363 euro! Vroeg vandaag nog of ik korting kon krijgen (gewoon voor de oorspronkelijke prijs van 300) door alvast zelf de radio in en uit te bouwen. Scheelt toch alweer ruim een half uurtje werk. Maar helaas dat kon niet. het argument was dat ze met modellen na 2005 soms wel tot 3 uur bezig zijn met programmeren en dat dat gedekt moest worden, en ondanks dat mijn auto uit 2003 is en het waarschijnlijk zo gepiept is toch die 363 euro aanhouden. Dat bedrag gaat me gewoon te ver. Hoe vaak kun je een een malebus kabel eigenlijk splitsen? ik wil zo'n kastje van volvotech inbouwen voor usb,sd en aux. dan heb je al een malebussplitter nodig, zou je de malebus vervolgens opnieuw kunnen splitsen voor zo'n bleutooth telefoonmodule (mocht de prijs ooit aantrekkelijker worden).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3732
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Ervaringen met de 'BT Phone P2 Blue tooth module'?

 · 
Posted: 12.03.2018 - 22:20  ·  #15
Ik heb hem vandaag rechtstreeks bij Volvo Cesky besteld. Krap 200 euro (ik bestelde er 2). Ben heel erg benieuwd :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0