Beste liefhebbers en techneuten,
Sinds één maand heb ik (mijn tweede) Volvo V70, 165 PK 20V bouwjaar 1998, type 1999. Vanaf het begin is het motormanagementlampje aan wat volgens mij de Lambda sonde kan zijn. Mee te leven tot nu toe. Ernstiger is het ETS lampje. De V heeft tot diverse malen toe de koppeling tussen gaspedaal en gasklephuis verloren waardoor de auto alleen stationair bleef draaien en niet meer reageerde op het gaspedaal. Auto herstarten en het gaat weer ff goed, maar niet mee te rijden.
Ik heb uit een gebruikte Volvo van maart 2000, een 20V 170 PK, een zelfde gasklep gehaald met een gele sticker. Een "verbeterede" versie blijkbaar. Deze geplaatst en hortend en stotend naar de plaatselijke Volvo dealer voor 80 euri laten inlezen met nieuwe software. Het wonder was geschiedt: EST was en bleef uit (maar MM nog aan). Dezelfde dag nog 600 kilometer gereden. Niets aan de hand. Tot het moment van een stop en herstart: ETS ging aan en gaat niet meer uit. Dat is de huidige status. Wat ik nog ga doen is de massa van de accu los, vijf minuten eraf en weer erop en een andere luchtmassameter. Kan het de combi met het MM lampje zijn?
Ik heb veel gelezen over de ellende met het ETS. Witte sticker, gele sticker, het Magneti Marelli verhaal, inleren, software, nieuwe pakking, schroeven niet te vast, vacuüm, enz enz.
Foutcode's:
P0135
P1017
P1021
P1025
P1059
Mijn gevoel van zekerheid in m'n Volvo is enigszins verdwenen.
Ik baal als een stekker.
Help!
Sinds één maand heb ik (mijn tweede) Volvo V70, 165 PK 20V bouwjaar 1998, type 1999. Vanaf het begin is het motormanagementlampje aan wat volgens mij de Lambda sonde kan zijn. Mee te leven tot nu toe. Ernstiger is het ETS lampje. De V heeft tot diverse malen toe de koppeling tussen gaspedaal en gasklephuis verloren waardoor de auto alleen stationair bleef draaien en niet meer reageerde op het gaspedaal. Auto herstarten en het gaat weer ff goed, maar niet mee te rijden.
Ik heb uit een gebruikte Volvo van maart 2000, een 20V 170 PK, een zelfde gasklep gehaald met een gele sticker. Een "verbeterede" versie blijkbaar. Deze geplaatst en hortend en stotend naar de plaatselijke Volvo dealer voor 80 euri laten inlezen met nieuwe software. Het wonder was geschiedt: EST was en bleef uit (maar MM nog aan). Dezelfde dag nog 600 kilometer gereden. Niets aan de hand. Tot het moment van een stop en herstart: ETS ging aan en gaat niet meer uit. Dat is de huidige status. Wat ik nog ga doen is de massa van de accu los, vijf minuten eraf en weer erop en een andere luchtmassameter. Kan het de combi met het MM lampje zijn?
Ik heb veel gelezen over de ellende met het ETS. Witte sticker, gele sticker, het Magneti Marelli verhaal, inleren, software, nieuwe pakking, schroeven niet te vast, vacuüm, enz enz.
Foutcode's:
P0135
P1017
P1021
P1025
P1059
Mijn gevoel van zekerheid in m'n Volvo is enigszins verdwenen.
Ik baal als een stekker.

Help!