Even wachten s.v.p.

 
 
 
 
 
Anton
 
Avatar
 
Subject:

Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 16.05.2011 - 13:34  ·  #1
Ik ben in het bezit van een V70 Ocean Race van 2003.
Na jaren zonder problemen, begint de ingebouwde (Volvo) telefoon tegen te sputteren. Het is niet meer mogelijk om te bellen of gebeld te worden. De boodschap "Wachten s.v.p." verschijnt op het display en verder gebeurt er niets. Het is niet mogelijk om in het menu te komen, het lijkt alsof de telefoon helemaal vast zit.

Van de dealer hoorde ik dat er een interne fout in de telefoonmodule zou zitten.
Er waren twee oplossingen voor:
1) Een nieuwe telefoonmodule kopen... erg prijzig
2) Hij zei dat hij bij een andere klant met een soortgelijk probleem er in geslaagd was om het te verhelpen door de intern opgeslagen telefoonnummers te wissen (dit zijn niet de nummers op de SIM maar in het telefoongeheugen). Dit zou ik ook graag proberen, maar ik kan zoals gezegd niet meer in het menu komen, zelfs niet na het eruit trekken van de zekering.

Heeft iemand anders zoiets dergelijks al eens meegemaakt en op kunnen lossen?
killerbee
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: noorden van het land
Homepage: pchelpforum.nl
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 16.05.2011 - 17:10  ·  #2
En met een andere simkaart lukt het ook niet :-/ :-/ :-/
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 16.05.2011 - 17:21  ·  #3
2ehands telefoon installeren?
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 17.05.2011 - 00:27  ·  #4
Waarom laat je dat ding er niet uithalen, plaatje erop een voor een paar euro een blue tooth parrot erop. Persoonlijk zou ik geen euro meer uitgeven aan zo'n ouderwetse ingebouwde telefoon van 7 jaar oud,toch?, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Anton
 
Avatar
 
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 17.05.2011 - 09:22  ·  #5
Ook met een andere simkaart werkt het niet. Ik denk dat hij echt overleden is. Misschien dat ik op de sloop een tweedehands kan vinden. Er moet in ieder geval een telefoon blijven zitten, want zo'n leeg plek ziet er niet uit.
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 17.05.2011 - 09:37  ·  #6
Quote door Bert69

Waarom laat je dat ding er niet uithalen, plaatje erop een voor een paar euro een blue tooth parrot erop. Persoonlijk zou ik geen euro meer uitgeven aan zo'n ouderwetse ingebouwde telefoon van 7 jaar oud,toch?, maar dat is mijn persoonlijke mening.



Een volvo liefhebber houdt het toch wel orgineel ? :D
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 17.05.2011 - 15:45  ·  #7
Quote door rifwachter

Quote door Bert69

Waarom laat je dat ding er niet uithalen, plaatje erop een voor een paar euro een blue tooth parrot erop. Persoonlijk zou ik geen euro meer uitgeven aan zo'n ouderwetse ingebouwde telefoon van 7 jaar oud,toch?, maar dat is mijn persoonlijke mening.



Een volvo liefhebber houdt het toch wel orgineel ? :D


Afdekplaatje is ook origineel of een muntenbakje. 8-)
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 15.10.2011 - 13:47  ·  #8
Quote door Anton

Ik ben in het bezit van een V70 Ocean Race van 2003.
Na jaren zonder problemen, begint de ingebouwde (Volvo) telefoon tegen te sputteren. Het is niet meer mogelijk om te bellen of gebeld te worden. De boodschap "Wachten s.v.p." verschijnt op het display en verder gebeurt er niets. Het is niet mogelijk om in het menu te komen, het lijkt alsof de telefoon helemaal vast zit.

Van de dealer hoorde ik dat er een interne fout in de telefoonmodule zou zitten.
Er waren twee oplossingen voor:
1) Een nieuwe telefoonmodule kopen... erg prijzig
2) Hij zei dat hij bij een andere klant met een soortgelijk probleem er in geslaagd was om het te verhelpen door de intern opgeslagen telefoonnummers te wissen (dit zijn niet de nummers op de SIM maar in het telefoongeheugen). Dit zou ik ook graag proberen, maar ik kan zoals gezegd niet meer in het menu komen, zelfs niet na het eruit trekken van de zekering.

Heeft iemand anders zoiets dergelijks al eens meegemaakt en op kunnen lossen?


Op enkele ideeën na en wat flauwe opmerkingen over een plaatje plaatsen zie ik nog geen oplossingen.

Toch hebben meer dan 750 naar dit topic gekeken. Is er inmiddels iemand verder gekomen met dit probleem?

Het monteren van een nieuwe telefoonmodule is zeer kostbaar en valt dus niet onder de oplossingen! Het plaasten van een externe carkit ook niet.
Nee, WE zijn op zoek naar de slimme en bovenal goedkope oplossingen. Daar is dit Forum oa voor.
Dus wie o wie....??

Gr, Robbert Jan
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 15.10.2011 - 20:13  ·  #9
euhm als ie het toch helemaal niet meer doet, zou ik alle stroom toevoer naar de module afsluiten... en niet voor vijf minuten maar voor een langere periode... ik weet niet of de telefoonmodule een soort van een accu heeft (zoals een pc of een laptop ook vaak een klein batterijtje heeft voor het moederbord) maar zoja, zal die dan toch een keer leeg moeten gaan en misschien dat je dan verder kunt? het is maar een suggestie hoor, heb zelf geen ervaring met de telefoonmodule...


als andere optie, zou je ook kunnen kijken naar een 2e hands module...ze staan regelmatig op sites als marktplaats of ebay.de ..... of een volvo sloper...
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 15.10.2011 - 21:28  ·  #10
Quote door gillerbee

euhm als ie het toch helemaal niet meer doet, zou ik alle stroom toevoer naar de module afsluiten... en niet voor vijf minuten maar voor een langere periode... ik weet niet of de telefoonmodule een soort van een accu heeft (zoals een pc of een laptop ook vaak een klein batterijtje heeft voor het moederbord) maar zoja, zal die dan toch een keer leeg moeten gaan en misschien dat je dan verder kunt? het is maar een suggestie hoor, heb zelf geen ervaring met de telefoonmodule...


als andere optie, zou je ook kunnen kijken naar een 2e hands module...ze staan regelmatig op sites als marktplaats of ebay.de ..... of een volvo sloper...


Hi Gilbert,

Kijk daar is een idee! Maar ja.. heb je al eens eerder 'gesproken'. Jij komt tenminste met iets! Actief als je bent. Meer dan 250+ berichten...

Super!! Daar hebben WE ALLEMAAL wat aan.

Zal eens op zoek gaan naar stroom toevoer.

Ook de marktplaatsen eens volgen..

Mocht jij er één zien.. laat effe weten! Thanks.

Gr, Robbert Jan
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 16.10.2011 - 10:21  ·  #11
Quote

Nee, WE zijn op zoek naar de slimme en bovenal goedkope oplossingen. Daar is dit Forum oa voor.


Meer als 600 postings en kennelijk snap ik het nog steeds niet. >_<
Ik probeer altijd naar een oplossing te zoeken, maar wist niet dat deze standaard ook vooral goedkoop moest zijn. :lol:
Even tot de orde en een beetje creatief denken !
Je telefoonmodule doet het sowieso niet, dus wat let je om deze eruit te halen ?
Uit ervaring weet ik dat deze modules het geheugen erg lang vast kunnen houden, dus ik vermoed dat er enige vorm van een back-up in zit ( tot dusver nog nergens een schema kunnen vinden ).
Je zou deze dus open kunnen maken en kijken of er inderdaad een back-up cel (batterij) in zit.
Als de module vervolgens een kwartier spanningsloos is ( zonder back-up cel dus ), is het geheugen gewist !
( Nu maar hopen dat er geen progameerbare eeprom in zit, want dan gaat dit ook niet werken )
Werkt het dan nog niet, dan moet je het nummer van de module opschrijven en verschillende demontage bedrijven afbellen.
Dikke kans dat je er eentje op kunt scharrelen.
Of dit de goedkoopste oplossing is, weet ik niet, maar werken doet het wel.
Laat even weten hoe dit afloopt.
Succes ;-)
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 16.10.2011 - 13:00  ·  #12
Ga ik doen.

En wat betreft oplossingen.... bij voorkeur goedkoop!

Maar gaat om de oplossing.

Met deze stelling kan ik leven.

Ik laat weten hoe en wat.

Gr.
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 02.11.2011 - 15:51  ·  #13
Hallo,

Ik heb inmiddels, na goede info van Bigdog, alles los gehad.

Helaas geen resultaat. Daarbij moest de telefoonmodule met een belachelijk klein 'schroevendraaier' worden geopend.

Ik, maar ben volledig leek in van alles en zeker electronica, kon geen back-up voeding vinden.

Dus wie weet een volgende stap?

Gr, Robbert Jan
eindelijkS80
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 02.11.2011 - 18:25  ·  #14
hallo

ik weet nog niet veel van volvo,maar ben wel op een soortgelijk klacht gestuit op internet
ik zal even proberen een link neer te zetten.als dit niet mag,graag een berichtje. :-/

http://volvo.startpagina.nl/pr…g-12971145

hopelijk heb je er wat aan :-|
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Even wachten s.v.p.

 · 
Posted: 02.11.2011 - 18:41  ·  #15
Ik, maar ben volledig leek in van alles en zeker electronica, kon geen back-up voeding vinden

dapper hoor!!!!!!!!!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0